3*ET 50 en 1*ET42 een probleem?

jeroenschmidt78

Actief lid
zoals het onderwerp al aangeeft heb ik 3 stalen velg met ET 50 en 1 met ET 42 voor mijn winterbanden. Krijg ik hier problemen mee?
 

SuperBartje

Forumguru
Lijkt mij niet verstandig, bij extreme rem of uitwijk manoeuvres is balans (nog meer) weg. Kortstondig zal wel even meevallen. Ik zou een velg 50 erbij halen en 2 nieuwe banden. Velg 42 en 2 banden als reserve houden.

Of ruilen met iemand die het omgekeerde heeft. Maar vind die maar eens...
 

andrehj

Forumguru
Zoals de rest al zegt: Dat mixen is niet verstandig. Gewoon nog een velg met ET50 opzoeken en die met ET42 aanbieden op MP of hier voor een reservewiel. Die ben je zo kwijt.
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Sorry om zo direct te zijn: maar overweeg je dit serieus?
Ik heb ze vandaag opgehaald bij een "garage". Daar hebben ze mijn "oude" winterbanden van de alfa overgezet op 4*staal. Ik ging er vanuit dat je dan 4 dezelfde krijgt. Dit bleek thuis niet het geval te zijn. Hij heeft echter geen 50 meer liggen. Heel netjes vind ik dat niet maar ik heb er de energie even niet voor om in discussie te gaan
 

andrehj

Forumguru
Toch niet accepteren! Dit gaat nergens over. :banghead: Laat ze die ene maar terug nemen. Dat ze geen ET50 meer hebben liggen kan natuurlijk, maar dan moeten ze met je overleggen of ze die voor je moeten bestellen, of niet.
Zijn de velgbreedtes wel allemaal hetzelfde? Of heb je nu een mix van 6, 6.5 en 7J? :sterretjes:
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Even bellen toch? Zullen wel een foutje gemaakt hebben.

De rest is allemaal gelijk,
7f90fb4326f31e1752db033e51384a6c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat de garage niet opgelet heeft en dat er nu iemand anders met 3 x ET42 en 1x ET50 rondrijdt.
Ik heb onder mijn auto 4x ET38 en had als reserve ET43, dat was voor mij voldoende reden om een andere reservevelg te zoeken met ET38.

Met gladheid, noodstop en andere situaties waarbij je alles vraagt van de auto, heb je gewoon kans dat ie door 1 afwijkende velg zijn 'eigen weg' gaat volgen omdat de krachten op de auto niet in evenwicht zijn.
 

jeroenschmidt78

Actief lid
Zo, opgelost. Ik heb een nieuwe bij Oponeo gekocht. De Alcar KFZ 9915 5*112, 6,5 J, ET50 16 inch nu heb ik 4 dezelfde waarden qua velg. Volgend jaar koop ik de origineel bijbehorende velgen. Of zal deze afwijking geen probleem geven?
 

B.Stuurder

Forumguru
Welke afwijking? Je hebt nu toch 4 dezelfde wielen? ET50 mag geen probleem zijn, alleen 2 aan 2 dezelfde banden regelen. Voor en achter aan de beide wielen hetzelfde pakken.
 
Bovenaan Onderaan