2de wagen: 4deurs + ruime koffer

rampie

Senior Member
Dag Heren,

Aangezien ik niet weet waar ik dit topic anders moet plaatsen, heb ik een vraagje in verband met een 2de wagen, 4deurs en ruime koffer die mijn vrouw wil als 2de wagen. Momenteel rijd ze rond in een auto van 12+ jaar die dit jaar nog net door de keuring geraakt is, dus ben eens aan het rondneuzen voor een vervanger voor volgend jaar.
Toen ik haar de vereisten vroeg, was dit relatief simpel: 4deurs (met kleine kinderen praktischer) en als ze wil shoppen moet er een ruime koffer voor handen zijn.
Ikzelf heb al eens zitten rondneuzen op het web en kwam uit op een Fabia Combi. Deze voldoet aan haar eisen (toch volgens mij want met een vrouw weet je nooit).

Nu is mijn vraag naar jullie toe: weten jullie nog andere modellen (andere merken mogen ook) die een ruime koffer hebben met 4deurs, en die tevens niet te hoog in prijs gaat voor een 2de wagen?

Bedankt!
 

Vanenkelen

Forumguru
Da Rapid.... Alleen is die denk ik 2e hands nog niet zo veel te krijge.n voor een schappelijke prijs (er van uitgaande dat je 2e hands wil)
 

Darkside

Forumguru
Ibiza ST.
En definieer ruimte koffer? Denk dan zelf toch voornamelijk aan een combi.
Dus een 207 SW kan ook (alleen zijn die volgens mij een stukje zwaarder dan de ibiza en de fabia).

Anders iets van een dacia? Zijn iig ruim.
 

rampie

Senior Member
let wel dat het steeds 2de wagen betreft, dus ruimer dan de octavia hoeft deze zeker niet te zijn :) maar koffer tussen de 350 en 400liter :)
 

Darkside

Forumguru
op autotrack kan je auto's zoeken dmv een query op bagage ruimte 351-400.
En dan nog 4 deuren. Kan je kiezen uit 850 auto's.
 

Joske

Forumguru
Fabia Combi van 2006

gaan zo een 3 a 4 k in België (met 125000 km)

Ik weet dat die al 8 jaar zijn, maar zijn wel betrouwbare en zuinige ruime auto's
 

Noord26

Forumguru
Een Roomster, meest ondergewaardeerde auto in zijn klasse! Inhoud in liters geeft wel een indicatie over de kofferbak, echter zeer weinig over de daadwerkelijk bruikbare kofferbak!
 

dirkkroneman

Forumguru
Niet te hoog in prijs.. Tsja ik kan wel in mijn eigen portemonnee kijken, maar niet in die van jou ;) Heb je ook een maximale km stand, minimaal bouwjaar? Of maakt dat allemaal niet uit?
 

rampie

Senior Member
Was inderdaad mss wat kort door de bocht met specificaties :)

Momenteel rijd re een Mitsubishi Colt GLX uit 1999. is een 2-deurs en een te kleine kofferbak voor haar (eens de wielen van de kinderwagen erin zitten heb je geen plaats meer voor een bak bier).

Max km stand -> 100k
Max -prijs -> 5-7k
bouwjaar had ze graag ong 4-5jaar gehad.
 

rampie

Senior Member
heb ook al zo lopen zoeken, maar echte kofferinhoud zoekterm kun je niet invullen. Daarom dat ik het hier ff vroeg. Als ik he zo bekijk kom ik voornamelijk toch uit op de Fabia Combi. Dacia Logan kan ook nog maar weet niet of mijn vrouw hiermee tevreden zal zijn. :)
 

TL@

Forumguru
Je moet eens kijken naar Mitsu ASX. Heb die een keer meegehad als vervangwagen en mijn vrouw was er zot van.

De Quasquai (of hoe schrijf je dat) is ook vrij populair bij de dames.

Beiden zijn niet zo duur en vrij betrouwbaar.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet wat voor bouwjaar/budget je zoekt, maar als je voor de wat oudere auto's gaat (gezien het feit dat de huidige ook al 12 jaar is), zijn er een paar opties:
Fabia Combi, en als je ook naar de Fabia I kijkt, kun je ook voor de sedan gaat (volgens mij t/m 2007 geleverd, maar wel in beperkte mate, en een waarschijnlijk een stuk lager geprijsd dan de combi. Vergelijkbare auto's zijn de Seat Ibiza ST, of voor de voorloper daarvan de Seat Cordoba Vario, maar ook de sedan heeft een enorme kofferbak (is er in 2-deurs en 4-deurs), en ook VW heeft nog wel interessante modellen: Polo Classic (zeg maar de sedanversie van de Polo), maar ook de Bora/Jetta/Touran zijn de moeite waard om eens naar te kijken.
 
Bovenaan Onderaan