270 KM en meer gereden met RS 2

___JC___

Forumguru
Blijven de twijfels over wat er van de auto overblijft als je het vermogen ook daadwerkelijk gebruikt en vooral hoe veilig het is, want je wil hem op de openbare weg gebruiken.

En een Skoda van 25+25k schrijft 3x zo hard af als een BMW/Audi van 50K

En een Skoda Octavia RS in hetzelfde rijtje zetten met Audi RS6, BMW M5, Mercedes 63 AMG en Audi R8...... Tsja, Monaco, Marbella, Dubai én Callantsoog liggen ook allemaal aan zee.

Ik zeg het niet vaak maar ik ben het helemaal met L&K eens.
:grin:

Een andere station waar je dit soort bedragen op kapot slaat zit ook zo aan de 500pk. Neem een dikke saab 9-3 ofzo.
 

Desperado

Forumguru
Ik ben het met de argumenten van TL@ ook wel eens.
En die afschrijving, als ik daar rekening mee moest houden zou ik geen cent aan de Felicia meer moeten besteden.
Nou heb ik ook niks met afschrijvingen en ik zal het ook nooit meenemen in mijn kosten van wat dan ook aangezien ik het koop voor een x bedrag en daarmee dat x bedrag heb uitgegeven.
 

Roel

Lid
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn eigen wensen, gedachten en
meningen , en dat maakt zo'n forum nou juist zo leuk.

Helemaal mee eens. Ieder zijn mening en respect voor elkaar!!

Ik zou het er zelf niet voor over hebben, maar het lijkt me wel ontzettend gaaf om zo'n wolf in schaapskleren te hebben.
Ik heb met 180 peekaatjes al dat ik soms moet oppassen dat ik onbewust niet veel te hard rij, kun je nagaan met 340 PK:1884:.
 

Racer

Lid
Hee plaza,

Super keuze die 300+ pk. Voor een paar duizend euro elke dag met een nog bredere grijns die BMW's helemaal zoek rijden! Lijkt mij ook geweldig....

Je leeft nu, ik zou zeggen "have fun"!

Greetz,

Racer
 
hehe, ik zou die gezichten ook wel eens willen zien als meneer "kijk ik kan een Audi/BMW/Mercedes van €70.000 kopen/leasen" door een Skoda STATION wordt ingehaald...

Dat moet een goed gevoel geven:1761:
 

___JC___

Forumguru
hehe, ik zou die gezichten ook wel eens willen zien als meneer "kijk ik kan een Audi/BMW/Mercedes van €70.000 kopen/leasen" door een Skoda STATION wordt ingehaald...

Dat moet een goed gevoel geven:1761:

Als dat je een goed gevoel geeft dan zit er iets mis tussen je oortjes. Een Skoda kan weer voorbij gereden worden door een oude afgeragde Golf GTI ofzo. Denk die GTI rijder dat dan ook? Iemand die EUR 70.000 neerlegt (of meestal zn baas neer laat leggen) voor een auto doet dat niet om niet voorbij gereden te worden.
 

Rallye

Forumguru
Iemand die EUR 70.000 neerlegt (of meestal zn baas neer laat leggen) voor een auto doet dat niet om niet voorbij gereden te worden.

Wellicht niet iedereen, maar een bepaalde categorie zou er toch moeite mee hebben om door een Skoda te worden ingehaald.
 

Desperado

Forumguru
Absoluut!
Ik weet uit mijn Peu tijd nog dat een 406 rijder met ongeveer 200(op de autobahn) werd ingehaald door een Skoda en direct aan de telefoon hing of dat ding van hem ook gechipt kon worden omdat dat absoluut niet kon in zijn beleving.
 

Niels74

Nieuw lid
Ik heb een keertje met een 260pk sterke RS gereden. Mijn mening: teveel vermogen op de voorwielen, het chassis is niet stijf genoeg en hard rechtdoor kan iedereen. Een BMW, Mercedes of Audi quattro hebben een veel betere wegligging, maar ja alle waar naar zijn geld.
 

Bakkertje

Forumguru
DE ULTIEME VERGELIJKING :

Men neme een tweede hands RS van pakweg 25.000 €
Je koopt erbij STAGE 8 van JD Engineering , kosten +/-
25.000 € . Totaal 50.000 €
Wat krijg je daarvoor ? 600 NM en 500 tot 550 PK
en een volledige ombouw vam remmen , koppeling en
onderstel en natuurlijk een nieuwe motor.

Audi RS6 : € 160.000
BMW M5 : € 147.000
Mercedes 63 AMG : € 144.000
Audi R8 : € 157.000

Je kunt dus met een zeer kwalitatief goede auto van € 50.000
meekomen met de grote jongens van € 150.000

Een aardig vergelijk, maar een 2e hands RS6 kost je ook 25k, dan begin je al met 450 pk en 560 nm. Stel je nu eens voor dat je daar 25k aan besteedt om hem "op te leuken". Dan heb je naar mijn idee toch echt een betere auto op alle fronten. En niet te vergeten een auto die in z'n geheel gebouwd is voor dergelijke vermogens en snelheden.

Maar het is en blijft leuk om als "underdog" de grote jongens een poepie laten ruiken :yeah:
 

plaza

Forumguru
Dan zat je niet in de goede RS !

Ik heb een keertje met een 260pk sterke RS gereden. Mijn mening: teveel vermogen op de voorwielen, het chassis is niet stijf genoeg en hard rechtdoor kan iedereen. Een BMW, Mercedes of Audi quattro hebben een veel betere wegligging, maar ja alle waar naar zijn geld.


Heb een beetje vertrouwen in JD engineering en KONI FSD schokbrekers.
Jeroen Dik is maar liefst 3 dagen zoet geweest met mijn auto voor hij de
driveability perfect vond. Eerder kreeg ik hem niet mee. Er zit een power-
controller op om het vermogen goed op de weg te krijgen ( werking zie
site JD engineering ) en de KONI schokbrekers doen de rest. Wegligging
is perfect ( en niet alleen voor rechtuit !!! )
Tuurlijk is het geen 911 turbo of RS6 maar ik heb al menig 911 , m3, m5 ,
lotus en Nsx laten schrikken.
Voor eventuele forumleden die nog steeds het idee hebben dat stage 4
te veel is voor ëen RS, kom gerust een keer langs als je in de buurt bent.
 

___JC___

Forumguru
Krijg die stage 4 tuning toch nooit goedgekeurd door de leasemaatschappij.
;)

Wel een machtig mooie machine zo te horen.
 

EdK

Forumguru
Waar ligt Gelderland ergens? :1761:
Gelderland begint bij Hardewijk ! En dan waar allemaal de bossen in Nederland zijn !!

Affijn simpel gezegt grenst het aan de provicie Utrecht, Flevopolder, overijssel , Oja en het einigt tegen Duitsland aan.

In de provicie Gelderland liggen bv de steden: Arnhem / Nijmegen / Ede / Epe / Apeldoorn

Hoop dat je nu een idee hebt / krijgt hoever het rijden is voor je en waar het ligt !
 

TL@

Forumguru
Beetje ver vrees ik (170km) anders was ik zeker eens langs gekomen, wil wel eens een O2 zien met meer dan 300pk.
 

Sportline

Senior Member
Haha ik woon in Ruurlo, kleine 10 km van Lochem en rij er elke dag door Lochem heen om op men werk te komen maar heb nooit geweten dat daar een tuner zit. Wat raar zeg, woon al bijna 20 jaar in Ruurlo maar heb dat nooit geweten. Ik las op hun site dat ze niks hebben voor de Felicia, toch weer jammer...
 
Bovenaan Onderaan