230v niet aanwezig in Superb Style Business

gdisselkoen

Forumguru
Ik vraag me nog steeds af wat je nou in hemelsnaam in zo'n 230V aansluiting moet stoppen ?
Alles wat je serieus wilt gebruiken in je auto kun je via USB aansluiten of desnoods de sigarettenaanstekeraanltuiting.

Alles wat ook maar een beetje serieus energie gebruikt gaat toch niet werken.

De vaatwasser zou ik er niet op aansluiten, maar er zijn genoeg apparaten die er wel voor in aanmerking komen. Je kunt er bijvoorbeeld een laptop op aansluiten. Ook zijn er reis koffiezetapparaten in de handel die je hier op aan kunt sluiten.

Level42

Forumguru
De vaatwasser zou ik er niet op aansluiten, maar er zijn genoeg apparaten die er wel voor in aanmerking komen. Je kunt er bijvoorbeeld een laptop op aansluiten. Ook zijn er reis koffiezetapparaten in de handel die je hier op aan kunt sluiten.

.....en alles wat je daar noemt heb je ook met USB en/of sigarettenaanstekeraansluiting :)

Level42

Forumguru
Een usb lader met twee usb aansluitingen, voor als je twee ipads tegelijk van stroom wilt voorzien ;)
Daar heb je een punt.....1 USB aansluiting is veel te weinig in een auto van de klasse van een S3.

Maar dat ben ik dan ook zelf al aan het oplossen :D

s-line

Forumguru
Zelfs in mijn "Peugeotje" zitten 2 USB aansluitingen voorin en een 230v+USB achterin!:deuk::tongue:
En heb dan zelfs nog ruim 10k in mijn zak!:D:koffie:

Level42

Forumguru
Ergens raar he.....we gaan
Ik heb de Ikea KOPPLA USB-lader erin zitten - voor mijn kids - als stevige oplader voor hun mobiele.

De USB aansluitingen zijn niet echt geschikt om iets snel op te laden ...

Ligt aan de zuinigheid van de autofabrikanten. Sneller zou best kunnen (wil zeggen, een grotere stroomcapaciteit van de USB poort). Wat jij nu doet is in feite te bezopen voor woorden: 12VDC => 230 VAC => 5VDC. Je hoeft geen techneut te zijn om te begrijpen dat daar 2 keer verlies in plaats vindt.

Dussssssssss lieve autofabrikanten, zet er USB aansluitingen in die flink wat amperes kunnen leveren i.p.v. die onzinnige 230V aansluiting....maar ja.....VAG heeft sowieso al HEUL lang gewacht met USB....

Maar aan de andere kant....."normaal" opladen van USB apparaten doe ik gewoon thuis of op het werk. Die in de auto is eigenlijk alleen voor noodgevallen als je het een keer vergeet of lange ritten maakt om de accu op peil te houden....

edero

Forumguru
Vlgs mij ook, of je nou 2000 ampère uit je 230v of uit je 12v krijgt. Dat heeft weinig met voltage te maken.

LdN

Forumguru
Vlgs mij ook, of je nou 2000 ampère uit je 230v of uit je 12v krijgt. Dat heeft weinig met voltage te maken.
Nou dat is niet helemaal waar..........
2000A uit 230V is 460kW zelfs als ik geen rekening hou met allerlei omzetting rendementen dan zou dat op 12V niveau toch zo'n 38888A zijn!:tegek:
2000A uit 12V is 24kW en dat blijft dan dus 2000A en dat is 19x minder dan dat het uit de 230V komt.:jaja:

sandervdw

Actief lid
Thx voor de uitleg @LdN! Maar goed dat ik 'vlgs mij..' zei, ik was al niet zeker ;)
Wat je eigenlijk bedoelde is dat je 50W nu op 12V of 230V zet (eigenlijk op 5V), dat maakt niet uit. En het is het wattage dat bepaald hoe snel uw batterij zal opladen. Het maximum is trouwens 10.5W volgens mij (2.1A op 5V?)

Bovenaan Onderaan