230

Vandaag was het tijdens voetbal , echt stil op de snelweg...

Dus ik hmmmm ff uitproberen,

En tot mijn verbazing teller op de 230 gehad /forum/images/graemlins/super.gif
Toeren teller stond op 5600, dus kon harder.
Alleen was er toch nog een beetje verkeer dus liet mijn gas los..


Nooit verwacht dat die zo snel was.... SUPER
 

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Nu maar hopen dat ze bij de politie ook van voetbal houden. /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Anders heb je een bewijs van je daad, nadeel is wel dat ze veel geld vragen voor een foto.
Je kunt natuurlijk ook zeggen als je post /forum/images/graemlins/regels.gif krijgt dat je zo naar de voetbal op je radio aan het luisteren was dat je de snelheid uit het oog bent verloren.
 
A

andreg

Nog even en dan ga ik over de Franse tol met de meter stijf in de hoek................

/forum/images/graemlins/471.gif
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: andregroeneveld</font><hr />

Nog even en dan ga ik over de Franse tol met de meter stijf in de hoek................

/forum/images/graemlins/471.gif

[/ QUOTE ]

Deed ik ook met mijn gechipte Golf IV tot dat mijn stinger als een gek te keer ging, /forum/images/graemlins/uitlachen.gif was wederom weer net optijd /forum/images/graemlins/cool.gif
 
A

andreg

Nooit last van. Ik rijd s`nachts en heb in tomtom de flitspalen staan.
 

rickske

Actief lid
Ik zou toch maar oppassen André,want ik ben deze nacht ook van Frankrijk teruggekeerd en heb de pietebakken 2x zien staan met hun blitze flitsauto's.
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: andregroeneveld</font><hr />

Nooit last van. Ik rijd s`nachts en heb in tomtom de flitspalen staan.

[/ QUOTE ]
Helaas staan daar niet de mobiele flitsplaatsen op dus,als er zo'n 3 pootje staat of zo'n mobiele flitswagen ben jij dus nog de sigaar met je TomTom /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Octavia130PK

Nieuw lid
Ik rij zeer regelmatig voor mijn werk naar Nurnberg met een 130 PK Tdi en die haalt al 218 km /uur op de Tom Tom. De teller stond toen over de 240 km /uur.
Moet de 1.8 T niet harder lopen dan ??
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octavia130PK</font><hr />

die haalt al 218 km /uur op de Tom Tom. De teller stond toen over de 240 km /uur.

[/ QUOTE ]

Da's wel een héél grote tellerafwijking. Sterker nog, da's boven de maximaal toegestane 10 procent...
 

LenK

Forumguru
Hoe harder je rijdt hoe verder Domtom afwijkt.
PDA'tje moet namelijk steeds meer rekenen om je veranderde positie te bepalen en de snelheid af te leiden.
 
Ben er inmiddels ook achter dat er erg veel afwijking in de teller zit. ( raar had mijn VR6 eigenlijk geen last van)

Dus gewoon nog maar eens testen
super.gif
 

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octavia130PK</font><hr />

die haalt al 218 km /uur op de Tom Tom. De teller stond toen over de 240 km /uur.

[/ QUOTE ]

Da's wel een héél grote tellerafwijking. Sterker nog, da's boven de maximaal toegestane 10 procent...

[/ QUOTE ]ga je dan uit van de kloksnelheid of de echte snelheid?
 

Dutch4x4

Senior Member
Ik moet wel van de TomTom-meting uitgaan, want een snelheidsmeter is sowieso niet accuraat.

Als 218 km/h 100% is, dan is 'over de 240 km/h' meer dan 110%.

Die maximaal toegestane 10% afwijking van de snelheidsmeter geldt uiteraard ook ten opzichte van de echte snelheid.

Maar goed, blijkbaar is zo'n TomTom op hoge snelheid dus ook niet accuraat?
 
A

andreg

Meter in de hoek is nog altijd 245 of iets meer. Bij mij zijn dat 230km op PDA / TomTom. Klopte precies met extra rollerbanktest die bij mij ooit gedaan is.
 
Bovenaan Onderaan