225 vs 235/35/19 op RS

fiestaman

Forumguru
Op mijn 19" op men golf variant zat er 225/35/19.
Ideale maat. Was ook op een 8,5. Beetje getrokken, niet veel.
 

bartvw

Forumguru
@Goofy@5E Misschien ook handig om na te denken over welk merk band je het beste kan nemen onder de RS.
Op dit forum is volgens mij al vaker geschreven dat de Michelin pilot sport het beste grip geeft en dat kan een RS best wel gebruiken volgens mij :jaja:.
Vind het wiel erg mooi wat je uitgezocht hebt :thumbsup:.

Grt Bart
 

Jasper-RS

Forumguru
Inderdaad @bartvw is de merkband keuze misschien nog wel belangrijker dan de breedte. Pilot sport doet het zoals eerder aangegeven erg goed qua grip en comfort
 

Goofy@5E

Forumguru
@Jasper-RS & @bartvw Dinsdag ga ik de set bestellen, maat wordt 235/35/19 zowie zo, merk ben ik nog echt uit, kopbrekerke. Ga nog wat rond surfen en testjes lezen, maar de supersport maakt zeker een kans, andere merken zijn dunlop, Bridgestone, hankook en good year. Ik hou jullie op de hoogte van de definitieve bestelling
 

Jasper-RS

Forumguru
Tip, neem geen goodyear en zeker geen dunlop in deze platte serie. Die zijn niet rond vast en staan vaak garant voor gehobbel en trillen tijdens de eerste +/- 5 km van de rit. Investeer iets meer en neem Michelin
 

bartvw

Forumguru
De Michelin waar we over praten is dat nou de Michelin pilot sport of de Michelin pilot super sport?
Van de eerste genoemde pilot sport is ook nog een type 2?

Grt Bart
 

Jasper-RS

Forumguru
Volgensmij zijn beide types van Michelin leverbaar in deze maar. Zowel de pilotsport 3 als de supersport
 

Oknot

Forumguru
@Goofy@5E , de michelin pilot supersport kan ik van harte aanbevelen. Echt de meest fantastische band die ik ooit onder een auto heb gehad. Heb er nu zo'n 3000km mee gereden en elke km daarvan was genieten. Super grip en absoluut comfortabel. Ook qua geluid ben ik tevreden. Niet luidruchtig, ook niet superstil maar dat is ook min of meer onmogelijk met deze breedtes. Kortom, Michelin rules!!:jaja:
 

Endja

Senior Member
Tja, een 35 biedt wat minder comfort. Een stoeprand is ook niet gemaakt om op te gaan rijden. Die is daar voor iets. ;) Door de lange wielbasis van de octavia valt het goed me. Vraag me niet hoe die CLA van Mercedes rijdt op run flat banden dat is echt een klere ding om een hobbelende weg. Maar goed dat zijn runflats... #hater
 
Bovenaan Onderaan