225 vs 235/35/19 op RS

Goofy@5E

Forumguru
Vraagje:
Ben aan het uitkijken voor zomersetje voor de o3, de velgen ben ik al uit, maar de bandenmaat nog niet echt, ben aan het twijfelen tussen 225 of 235
Heeft iemand hier er al 235 ers op, k'vind er nie zo veel van hier, en zo ja, wat zijn jullie bevindingen
Thanks
 

Flem_nl

Forumguru
35 is echt te laag. Heb 45 en daarmee is elke stoep al een risico! Daarnaast stuitert het echt enorm als je nog lager gaat. Maar dat is mijn mening. 235 kan wel bij een 19" dat wel. De 18" zijn al 225/45/18
 

Oknot

Forumguru
@Flem_nl . @Goofy@5E heeft het over de breedte van de banden en niet de hoogte. @Goofy@5E , ik heb onder mijn auto 225/35r19 liggen en dat bevalt prima, vult qua breedte ook mooi op. 235 is aan de brede kant vind ik zelf. Ook een wat hoger verbruik met 235.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
235 is echt geen porum!
Op een Octavia( Superb ook trouwens) is een 225/35/19 een perfecte maat!
Dit is ook 225/35 wel op een O2 maar dat maakt niet veel uit.
Ps.dit is geen greenline tdi, maar the real thing.:deuk:
 

Bijlagen

  • downloadfile-1.jpeg
    downloadfile-1.jpeg
    114,4 KB · Weergaven: 62

Jasper-RS

Forumguru
@Jasper-RS heb je geen problemen met de wielkasten en bij volledige uitslag van stuur, wat is de et waarde van je velgen
Nee, hij loopt niks aan. Ook niet bij volle bepakking op vakanties en ook niet bij volledig stuur uitslag. Het is een 8jx19 et 50. Met achter een spoorverbreders van 5 mm (dus et45). En ondanks de 30mm verlaging is de auto absoluut niet stug.
 

Joske

Forumguru
voor die éne cm.... ;)

235 lijkt mij alweer een hoop duurder dan een meer courantere 225? of zie ik dat verkeerd?

ik rij op 225 en dat vind ik ideaal onder de O3.

Persoonlijk vind ik dat de hoogte van de velg alles bepaalt qua uitzicht en niet de breedte van de band.. ;)
 

Goofy@5E

Forumguru
Maar ik denk dat dit 9J velgen zijn aan de concave te zien,daardoor staat de band (235) het zelfde als een 225 op een 8,5J
En ik denk dat 235 ook te veel zal gaan zoeken omdat hij breder is,zeker bij natte weg.

Brock b35 19 x 8, 5 ET 46
 
Bovenaan Onderaan