225/40R18 Zomersloffen

Noord26

Forumguru
Ik hecht waarde aan de lokale bedrijven met goede service. Wellicht niet altijd de goedkoopste, maar service vind ik ook iets waard. Kreeg zojuist een offerte binnen voor nieuwe zomersloffen; welke heeft jullie voorkeur?

Prijzen zijn all-inn, dus incl de- en montage band, balanceren, montage op de auto en stikstofvulling.

Wat wij momenteel kunnen leveren in de maat 225/40 R 18:


·Michelin Sport 3 per stuk € 145,-

·Dunlop sportmaxx per stuk €137,50

·Bridgestone RE002 per stuk €132,50

·Bridgestone T001 per stuk €129,50

·Vredestein Ultrac Cento per stuk €129,50

·Continental Sportcontact 5 per stuk € 149,00
 

EdK

Forumguru
Heb de vredesteins op de achteras zitten en ben er zeer tevreden over.

Stil
Goede grip
En zodra de dunlops voor ook op zijn komen er daar ook de vredesteins op te zitten
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik heb de Michelin in die maat gemonteerd, een goede All round band, niet te hard en niet te zacht, goede grip en relatief stil. Maar het is maar net hoe je rijstijl is en wat je wensen zijn......
 

Noord26

Forumguru
Rijstijl.. Gemiddeld. Van sportief bochtjes nemen tot relaxt cruisen naar Spanje..

Groot punt is dat de band stil moet zijn. Dat mis ik wel momenteel met de Conti sportcontact 2.

Pilot Super Sport van Michelin schijnt juist net wat minder te presteren onder natte omstandigheden als de PS3?

@Jasper-RS

De vorti komt ook goed naar voren idd, maar prijstechnisch gelijk aan een Dunlop of Michelin..
 
Laatst bewerkt:
Vergeet de Conti's > Gaan allemaal cuppen en bij nat wegdek glij je alle kanten op.

Voor het eerst op de auto Bridgestones (18 inch) zitten en ben daar erg over te spreken, lijken en beetje qua gedag op Michelin en Pirelli.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb de Pilot Sport 3 in dezelfde maat. Prima band. Voor het eerst dat mijn winterbanden lawaaiiger zijn dan mijn zomerbanden. De Conti's Sportcontact 2 waren lawaaibakken. Heb in totaal iets van €520 betaald bij ATU over de grens. All in, geen stikstof.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Wat het geluid betreft, dat kun je gewoon nakijken: aantal dB dat een bepaald merk/type band oplevert kun je zo nazien in tests of de officiele gegevens van de band.
Mijn auto stond origineel op Bridgestone's en dat waren verschrikkelijke herriebanden, de Conti's SC2 waren al een stuk stiller en de Goodyears die ik nu heb zijn nog een stuk stiller (scheelt iets van 3-4 dB uit mijn hoofd). Overigens gaan banden wel meer herrie maken, naarmate het profiel slijt.
 

Skodatek1

Forumguru
Conti's die ik nu heb, zijn op 2 na bijna op.
Voor banden zijn behoorlijk gecupt en maken lawaai, dus voor mij niet meer.
Ik ga de Michelins proberen denk ik.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Skodatek1 Gecupte voorbanden zijn nogal bijzonder, zijn deze eerder gecupt terwijl ze op de achteras lagen, of hoe zit dat? (pure nieuwsgierigheid naar het fenomeen)
Overigens wordt algemeen aangeraden bij combinaties van auto/banden waarbij er een redelijke kans is op cuppen, om de voor- en achterbanden regelmatig te verwisselen (bijv. om de 15000 km).
 

Skodatek1

Forumguru
Nope, heb ze nooit gewisseld, zag het vorige maand toen de wielen los moesten, hoorde al langere tijd een zoemend geluid.
Achterbanden hebben zo ver ik kon zien niks.
Oveigens gecupte voorbanden is ook weer niet zo bijzonder, het komt alleen wat minder vaak voor als bij de achterbanden. Geen idee waar aan dat ligt.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik heb de Pilot Sport 3 in dezelfde maat. Prima band. Voor het eerst dat mijn winterbanden lawaaiiger zijn dan mijn zomerbanden. De Conti's Sportcontact 2 waren lawaaibakken. Heb in totaal iets van €520 betaald bij ATU over de grens. All in, geen stikstof.

Bedankt voor die tip net over de grens. Maar ik ga niet naar Duitsland rijden voor €60,- winst excl brandstofkosten. Dat is nihil verschil onder aan de streep en als er dan iets mis mee zou zijn is het om de hoek zijn van de bandenboer wel erg makkelijk. ;)

En ik ervaar de Conti Sportcontact 2 dus niet als enige als lawaaiig..
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Heb de vredesteins op de achteras zitten en ben er zeer tevreden over.

Stil
Goede grip
En zodra de dunlops voor ook op zijn komen er daar ook de vredesteins op te zitten

Vredestein's zijn relatief duur bij deze bandenboer. Ik zie ze tussen de 90 en 95 excl (105 a 110 all-inn) kosten bij andere bandenboeren. Bovendien kwamen die Vredestein's op plaats 3 uit een recente ANWB/ADAC test.

Edit: dat zijn de Vorti die goed uit de test komt ipv de geoffreerde Cento..

http://www.anwb.nl/bestanden/conten...est-2013/zomerbandentest2013_225-45-r-17y.pdf
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Wat zeggen de bandenlabels? Daar staat het geluid toch ook bij:lezen:

Dat klopt. Alleen komt een bijv een Michelin matig uit dat label naar voren. Terwijl een ANWB/ADAC test laat zien dat die een van de stilste zijn in de auto en ze scoren op het label matig vanwege het geluid buiten de auto. Geluid in de auto is voor mij van belang, hoe het iemand anders hoort buiten de auto doet er voor mij niet toe. En daarin (binnen of buiten de auto) maakt het label helaas geen onderscheid in..

--------

Toen ik mijn wensen kenbaar maakten in wat ik zocht werd mij overigens de Michelin aangeraden of de Dunlop. De Dunlop heeft een wat hardere wang als de Michelin waarin het verschil naar voren komt. Verder zouden ze vrijwel identiek presteren qua grip en levensduur. Ik prefereer dan toch wat meer comfort van de iets zachtere wang denk ik > Michelin.

En als ik de Super Sport bekijk zie ik alleen auto's met 400pk + voorbij komen waarvoor ze ontwikkeld zijn. Niet helemaal voor dagelijks gebruik denk ik, maar meer voor de erg sportieve rijder of semi-track-day?

Kleine tip die ik meteen mee kreeg als ik toch de Michelins zou willen, is om ze 0,2 a 0,3 bar hoger te zetten als voorgeschreven. Dit om het strakke stuurgevoel van de Dunlops hun wang te evenaren, terwijl je door de compound meer comfort, dezelfde grip zou behouden en door de hogere bandenspanning de hoogste kilometrage zo kunnen halen tov de concurrentie. In feite alleen maar lovende/sturende woorden dus over de Michelin's..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan