2024 Enyaq door autoweek

JeSko

Forumguru
Hele mooie auto blijf ik dit vinden, maar lijkt me dat je voor 60 k wel iets kan vinden met meer range en snellere laad-snelheden.

 

JeSko

Forumguru
@SuperBeeb

Hangt ervanaf, liever een stabielere maar lelijkere (subjectief) auto dan een mooiere die mogelijks nog erg veel software problemen kent. Ik denk ook niet dat de concurrentie nog exclusief van Tesla komt, gisteren onderweg naar huis alleen al twee mij niet bekende chinese EV merken gespot.
 

Tees

Donateur
Maar wil je in een Chinees merk rijden? ;)
Koopt Europeesche waar! Anders houden we straks helemaal geen industrie meer over.
 

JeSko

Forumguru
Ik wil zowiezo nog lang niet in een EV rijden @Tees , maar het gaat dan ook niet om mij, als je rondom je kijkt zal je al zien dat chinese EV invasie volop gaande is.
 

Japanese Power

Donateur
Koopt Europeesche waar! Anders houden we straks helemaal geen industrie meer over.
Maak je geen illusies @Tees

Zonder Chinese onderdelen zal de gehele auto industrie, sterker nog, een groot deel van de huidige economie stilvallen.

Er is geen merk of product meer op de markt waar geen onderdelen uit China inzitten. Als China kwaad wil leggen ze de gehele export stil. Hele sterke oorlogsvoering zonder echte wapens te hoeven gebruiken.

De Chinezen zijn vele malen slimmer en strategischer dan wij vaak denken, ze hebben de afgelopen 30 jaar een hele slimme strategie uitgerold waar wij Europeanen allemaal met grote voeten zijn ingetrapt. En nu kunnen we niet meer zonder ze…
 

Tees

Donateur
Invasie zou ik t nog niet willen noemen, ik zie wel eens een BYD rijden, maar zeker niet zo vaak als een Tesla, en ook de Enyaq zie ik geregeld. En ik woon in een stad en wijk waar véél EVs rijden.
Maar dat de Chinezen hun best doen is duidelijk. Of dat op geheel eerlijke wijze gaat is de vraag, en of we er blij mee moeten zijn ook.

@Japanese Power tijdens de afgelopen jaren is al gebleken dat de pijn die China heeft als er geen enkele handel meer zou zijn, veel groter is dan andersom. Aan het eind van de rit is het in geen van beider belang om zoiets uit te lokken. De EU is ondertussen ook niet gek meer...
 

Berrychello

Forumguru
Collega rijdt nu zo’n Enyaq 85. Reed eerst een ID.4 dus ben benieuwd of hij de efficiency ook opmerkt. Heeft overigens een rode, best gaaf.
Als ik EV ga rijden kan het ook best een Enyaq worden.
Model Y is voor de hand liggend maar ik word niet blij als ik er in zit.
 

sitechris

Donateur
Ik zou zelf voor de Volkswagen ID.7 gaan als je toch bij VW concern gaat shoppen. Qua prijs mss iets hoger (vanafprijs 61k) maar dan krijg je heel veel range en heel veel auto voor je geld. Hele fijne daily.

 
Bovenaan Onderaan