2017 - Skoda Octavia Combi TDI

hemi24

Forumguru
Afhankelijk waar je de trekhaak voor wilt gebruiken kunnen hulpveren ook nuttig zijn!

Zorg wel dat je een goede kabelset bij de trekhaak aanschaft.
 
Trekhaak wordt gemonteerd. Dit zijn zaken die ik niet zelf doe. Komt een Brink trekhaak op met 13 polige stekker en constante stroom voor de caravan. Hulpveren heb ik ook gelezen. Gaan in mei eerst weg met de caravan en daarna beslis ik over de hulpveren.
 

EvdB

Actief lid
Ik kan hulpveren zeker aanbevelen. Rij nu (nog) mijn tweede VW Touran, de eerste had geen hulpveren en de tweede wel, ondanks de korte oversteek. De auto blijft meer horizontaal en stabieler en zonder belading merk ik eigenlijk geen verschil. Daarom voor de Octavia Combi ook hulpveren besteld, zeker gezien het feit dat deze auto een veel grotere oversteek heeft. Eind maart de eerste keer met de Octavia en caravan op pad. Ik ben benieuwd en zal de ervaring zeker op dit forum delen.
 
Mijn vorige auto was ook een Touran 2010 1T3, maar zonder hulpveren, maar met bilstein schokbrekers. Dit was met caravan echt perfect echter zonder ballast eigenlijk net te hard voor mijn smaak. Ook ik zal mijn ervaring zonder de hulpveren delen, maar vermoed dat ze er wel onder gaan gezien de andere gelezen posts.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EvdB

hemi24

Forumguru
Leuke uitvoering! Is die zo origineel in NL geleverd, lijkt me meer een Duitse wagen?
 
Afgelopen zaterdag weer druk geweest met het verder schoonmaken van de auto.
Motorruimte gereinigd
Alle sponningen schoongemaakt
Weer drie emmers zwart water eruit gehaald. (auto was gereinigd voor ik hem kocht)

En als de binnenkant dan weer schoon is ook meteen de buitenkant maar weer gedaan.

Verder volgende gekocht.

Set rubberen matten
Set originele matten

Aankomende vrijdag worden de ramen getint. Zit nog erg te twijfelen of 20% of 30%

Trekhaak zit er inmiddels ook onder inclusief de constante stroom voor de caravan.

Als het komend weekend mooi weer is eens kijken of de type aanduiding aan de achterkant er af gaat.
 

Kanerr

Forumguru
Lekker bezig zeg!

Ramen zou ik zeker voor 20% gaan, ik had 30% ooit gedaan op een Golf 5 en daar had ik spijt van omdat hij erg licht valt.
 
Twee nieuwe zomerbanden zijn ook binnen en aanstaande zaterdag gaan ze eronder.
Oude zomerset van mij Touran gaat eronder.

WhatsApp Image 2024-02-20 at 15.44.44_d129269c.jpg

Ben heel benieuwd hoe het zal staan. Naafdoppen worden uiteraard wel vervangen.

WhatsApp Image 2024-02-20 at 15.47.36_6f873512.jpg
 
Afgelopen vrijdag de ramen laten tinten en zaterdag zomerbanden laten monteren.
Nu nog op zoek naar de juiste naafdoppen aangezien die van de winterset te klein zijn.
Vanwege het weer nog niet toegekomen aan het verwijderen van de type aanduiding.

WhatsApp Image 2024-02-26 at 08.56.24_f51acf98.jpg
WhatsApp Image 2024-02-26 at 08.56.23_376d2b49.jpg
 
Ook even een andere vraag. Ten opzichte van mijn vorige auto vind ik naar mate ik er langer in rijdt de vering aan de achterzijde toch relatief slap. Nu wist ik van te voren dat dit waarschijnlijk het geval zou zijn.
Nu met het vooruitzicht van de vakantie en het trekken van de caravan ben ik eens gaan zoeken naar hulpvering.

MAD Hulpveren zou een optie kunnen zijn, maar zit er niet echt op te wachten dat de kont van de auto nog verder omhoog zou gaan.

Nu kwam ik op de site van MAD ook de volgende optie tegen.
Hulp luchtvering set NR-197166


Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of de installatie hiervan goed zelf te doen is?
 
Laatst bewerkt:
@Kanerr en @JeSko ik ben het met jullie eens dat verlagingsveren het mooiste zijn en ook het gewenste resultaat hebben. Alleen heeft mijn vrouw mij verboden om nog een keer een auto te verlagen :LOL:

Ben daarom op zoek naar mensen die ervaring hebben met de luchtvering. Aangezien je dan de demping kan regelen en de achterkant van de auto niet verder omhoog komt.
 

JeSko

Forumguru
Of op zoek gaan naar een vrouw die ook tuning doet ;)

Nee flauwe grap, luchtvering is natuurlijk perfect, in België jammer genoeg illegaal maar in Nederland perfect legaal. Het kost alleen wel flink wat. Ik weet niet wat het precies zoekt maar een goed systeem kost al snel enkele duizenden euro's, Bonhof en Airlift zijn bv goede merken.
 
@JeSko ik heb een link gedeeld in mijn initiele vraag.

Dit is ook een MAD set die kan worden toegepast op de Octacvia 3

Is wel duurder, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft
 
Bovenaan Onderaan