2017 hatchback 1.4TSI met 180.000km

Wat voor all seasons komen eronder? Ik kan je van harte de Michelin CrossClimates aanraden, al zijn de Vredestein Quatracs ook goede all seasons. Als t niet één andie 2 is, zou ik toch nog even bellen met de verkoper of die er toch onder kunnen :jaja:
Nog niet zeker. Het garagebedrijf legt er op hun kosten een set nieuwe banden op. Hij laat het nog weten, in ieder geval een A-merk. Hij noemde Michelin, GoodYear of Vredestein. Dus ik wacht zijn voorstel af, voordat ik contact opneem terwijl hij al van plan was één van die eronder te leggen. Dank voor de tips in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nog dikke winterwielen nodig?
Koekkie als je nou zegt dat je vette velgen hebt met winterbanden waar ook zomer of 4 seizoens onder passen dan had je ze al verkocht....
Je moet echt eens tijdje op de markt gaan staan om rotte appels te verkopen.....
heb je die velgen met kwartier verkocht....:D
 
Schitterende auto toch? Er is zelfs al geboden geweest boven hun vraagprijs, dat zegt genoeg. Proficiat en veel plezier ermee, maar dat komt vast goed!

Ja, echt prachtig. In het echt mooier dan op de plaatjes vind ik. Hier en daar wel wat lakschade maar dat is niet gek.

De vraagprijs op Marktplaats was trouwens 15.500 euro.
 

PizzaPieter

Forumguru
Koekkie als je nou zegt dat je vette velgen hebt met winterbanden waar ook zomer of 4 seizoens onder passen dan had je ze al verkocht....
Je moet echt eens tijdje op de markt gaan staan om rotte appels te verkopen.....
heb je die velgen met kwartier verkocht....:D
Ik ken mn zwaktes. Dank.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdjeB

Actief lid
De wisseling van 4 naar 2 cilinders heeft geen invloed op de levensduur van de motor.
Wel zou ik met een dergelijke km stand de distributieriem bij aankoop vernieuwd willen hebben en laat dan ook multiriem vervangen natuurlijk met de nodige spanrollen.

@ertromp Ik haal morgen mijn Superb op met 126k op de teller, zelfde blok als bazzemans. Wat zou jouw advies voor mij zijn vwb de d.riem? Ik heb de voorgeschreven onderhoudsintervallen namelijk nog niet helemaal scherp.
 

ertromp

Forumguru
Lekker laten zitten nog de riem @EdjeB . Je auto is van 2017 en pas 126K.

Voorschriften:

Officieel VAG advies (bron ERWIN) voor de EA211 motoren:

Naamloos.jpg



Dus VAG zelf geeft aan eerste keer inspecteren op 240.000km en daarna iedere 30K. Er wordt geen periodiek voor vervanging aangegeven.

Bij de introductie van de EA211 motoren kwam VAG nog met een voorgeschreven vervangingtermijn van iedere 210.000km vervangen (Bron SSP introductie EA211 motoren)

Naamloos 1.jpg


Dus VAG is zelf ook niet consequent geweest in het juist doorvoeren van info.

Dan zijn er vrolijke importeurs waaronder de Engelse Skoda distributeur die aangeeft een inspectie/controle op de riem iedere 5 jaar / 60.000 mile.

Zelf haal ik bij mijn Seat met EA211 motor bij het jaarlijks onderhoud wat ik zelf uitvoer sinds de auto 5 jaar oud geworden is het kapje welke over de distributieriem gemonteerd is er af en controleer de staat van de riem. Tot op heden geen slijtage waarneembaar.

Het gaat om dit kapje aan de linkerzijde van je blok als je voor de auto staat. Echt simpel om zelf te doen. Even 3 boutjes losdraaien en een slang losleggen.
Naamloos 2.jpg
 

EdjeB

Actief lid
Het is net alsof ze hier over nagedacht hebben. :D Wat een verademing vergeleken met mijn oude Opeltje.

Thanks voor je uitgebreide reactie!
 
Bovenaan Onderaan