2012 octavia 1.6 TDI hetzelfde als 2015 superb 1.6 TDI?

Tinto

Forumguru
Mijn vraag luidt als volgt:

Is de 2012 octavia 1.6 TDI CR motor precies dezelfde motor als de 2015 superb 1.6 TDI CR motor?
 

DeNnZ

Forumguru
Even voor de duideijkheid, op de foto is een S2 Facelift afgebeeld, geen S3. De S3 is nog niet uit namelijk..
 

Frenk21

Forumguru
Wat ik ff snel terug kan vinden is de motor in de S2fl dezelfde als in de Octavia 2012 greentech
 

Tinto

Forumguru
Mag ik met dit antwoord concluderen dat een ABT piggyback tuning van een 2012 octavia 1.6 TDI CR ook zal werken op een 2015 superb 1.6 TDI CR?
 

Tinto

Forumguru
ABT geeft aan dat er een CAYC motor in de S2 zit en ook een CAYC motor in de 2012 octavia zit
 

CDK

Forumguru
zal waarschijnlijk wel werken dan, maar persoonlijk zou ik die rommel niet in m'n auto willen hebben :nono: ABT pist net iets te vaak naast de pot en powerboxen zijn al niet de meest optimale vorm van tuning..... als je voor een box gaat, ga dan naar een gerenommeerde tuner en laat de boel netjes afstellen en een check met de laptop er aan en desnoods een dynorun :jaja:
 

Tinto

Forumguru
zal waarschijnlijk wel werken dan, maar persoonlijk zou ik die rommel niet in m'n auto willen hebben :nono: ABT pist net iets te vaak naast de pot en powerboxen zijn al niet de meest optimale vorm van tuning..... als je voor een box gaat, ga dan naar een gerenommeerde tuner en laat de boel netjes afstellen en een check met de laptop er aan en desnoods een dynorun :jaja:


Corné het is een lease auto en ik heb een tijdelijke, bijna niet traceerbare(ik weet alles wat je doet is traceerbaar), oplossing nodig. Binnenkort ga ik van baan wisselen en weet niet of mijn nieuwe werkgever mijn huidige lease auto kan overnemen. Ik kan een gebruikt ABT piggyback setje kopen. Vandaar de vraag of het van een octavia in een S2 past
 

CDK

Forumguru
@Tinto, dat begrijp ik ook wel, maar ik zou er niet aan beginnen, zeker niet zonder nacontrole van iemand die dit als dagelijks werk doet. Er kleven gewoon teveel risico's aan.
 

Tinto

Forumguru
Misschien maar hopen dat mijn nieuwe werkgever de lease auto niet overneemt. Dan kan ik een S3 combi met 150 pk bestellen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan