2 weken oud... preview

Roli

Lid
Erg blij dat de periode van wachten achter de rug is.. wat een ellende was dat.

Ik rijd nu 2 weken rond in mijn Octavia. Op advies van de dealer de eerste 1000km rustig aan gedaan. Die 1000Km had ik er in 1 weekend doorheen
grin.gif

Nu kom ik zelf uit een Seat Cordoba, en een tijdje in een Golf ( voorloop auto ) Dus mijn preview is geen vergelijk met een andere auto. Puur mijn eigen mening.

Wat mij het meest aangenaam heeft verrast is de comfort, en het relaxt rijden die ik de afgelopen 2 weken heb meegemaakt. Rustig meegaan met het verkeer, je nergens druk om maken. Zelfs het file rijden gaf geen enkele irritatie ( en pijn in de knietjes )
Het soundsystem is tot op heden nog een genot om naar te luisteren. Alleen heb ik wel al gauw door, dat de deurtjes het niet altijd fijn vinden. Alle extra comfort opties werken perfect.
-Regensensor
-Coming/Leaving Home
-Bluethooth carkit met Maxidot
-Maxidot
-Anti Carjacking
-Blinderende binnenspiegel
Allemaal probleemloos.

De 2.0Tdi met DSG rijd als een tiet. Ook boven verwachting. Al ben ik het niet altijd eens met de schakelmomenten
wink.gif

Zijn er dan helemaal geen ergenisjes en minpuntjes?

Zeker wel..... Niet zo heel veel, en ook niet heel bijzonder maar:
-Stoelen geven niet heel veel steun bij de bovenbeentjes
-Onduidelijkheid betreft telefoon houder.
-Auto is niet heel zuinig 750Km op volle tank ( ongeveer ) Ik reed dit ook met mijn cordoba gemakkelijk, alleen dat zat een 40Liter tank in, ipv een 50liter.
-Auto staat standaard toch wat te hoog op de pootjes

Zoals ik al zei, niet echt spannende dingen, en kan er makkelijk mee leven.

Alle complimentjes en positieve reacties van mijn omgeving zijn ook erg leuk. Velen hebben nog steeds een vooroordeel betreft skoda, maar zijn meteen overstag als ze in mijn O2 zitten/rijden

Binnen 2 weken 3200Km gereden, en ga met veel plezier de volgende kilometers tegemoet.

Roland

DeVisdude

Senior Member
Haha die vooroordelen komen me bekend voor! Ik verwacht dezelfde reacties als de mijne in januari op de stoep staat
smile.gif

Veel plezier met je waggy

Mark

Banned
Het verbruik zal nog wel zakken, bij mij staan er nu 17000km op de teller en nu pas begint de wagen echt zuinig te worden.
Zit nu tussen de 5 en 7 l/100km , maar tot ruim 10000km piekte het verbruik tussen 7 en 9 l/100km.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

Zit nu tussen de 5 en 7 l/100km , maar tot ruim 10000km piekte het verbruik tussen 7 en 9 l/100km.

[/ QUOTE ]

Bij een benzine hoop ik dan... Ik rij mijn nieuwe O2 sinds 1 november. Gisteren na 940 km getankt, 54,3 liter. Komt dus nu al neer op 5,7 l/100 km.

Niet slecht voor een auto die nog niet is ingereden!

___JC___

Forumguru
Verbruik komt mij ook wel bekend voor ja. Toen ik m net had zat ik op 7,9 liter per 100km, nu is het al 6,3 geworden.
Hij moet zuiniger kunnen rijden met de chip maar dat is mij nog nooit gelukt!
473.gif

blij te lezen dat jij zo positief bent
smile.gif
ik moet nog wachten tot 1e of 2e week van januari 2007 want dan staat mijn O2 tdi bij de dealer op mij te wachten. rij nu voor de 2e maand in een nieuwe golf5 met dezelfde tdi motor als in mijn O2 zal zitten. ik ben zeer te spreken over deze tdi-motor...vermogen genoeg voor het alledaagse verkeer. hoop dat "mijn zitpositie" in de O2 beter is dan in de golf5; daarover heb ik slechts 3 minpunten:
1) slechts 2 tweeters en 2 woofers
2) mijn knieen raken constant de middenconsole
3) stugge vering

januari 2007 ben ik aan de beurt
680.gif

tim

Lid
Mooi dat je ook zo tevreden bent!

Je bovenbenen meer steun geven doe ik door iets hoger en rechter te gaan zitten. Wel even lastig als je vlak voor een stoplicht staat.

De sportstoelen vind ik echt fenomenaal zitten, in het begin misschien wat hard, maar veel steun en voor de lange ritten echt perfect.

bert

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mark</font><hr />

[/ QUOTE ]

Bij een benzine hoop ik dan... Ik rij mijn nieuwe O2 sinds 1 november. Gisteren na 940 km getankt, 54,3 liter. Komt dus nu al neer op 5,7 l/100 km.

Niet slecht voor een auto die nog niet is ingereden!

[/ QUOTE ]

Het verbruik zal zeker gaan dalen. Heb nu 71.000 km gereden en zit nu gemiddeld op 5,9L/100km. Geloof me,ik heb echt geen zuinige rijstijl.
489.gif

Bovenaan Onderaan