2 keer openen voordat leaving-home start

mister9

Actief lid
Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik dat als ik de auto open via de AB, de auto open gaat, maar de leaving home nog niet aangaat. Pas als ik nog een keer op het openen-knop druk van de AB springt de verlichting aan. Enig idee hoe dit kan. Hoort toch gewoon direct aan te springen bij de eerste keer openen?
 
Herken het van mijn superb. Heb nog niet direct kunnen ontdekken waar het aan kan liggen, gevoeligheid licht/regen-sensor is wellicht een mogelijkheid.
 

Joaker

Nieuw lid
Doet mijn Superb ook af en toe. Vaak wel in schemering, dus zoals baartje zegt, zal de lichtsensor er wel mee te maken hebben...
 

mister9

Actief lid
Ik heb het ook als het gewoon echt donker is (na 21:00). Kan ik die lichtsensor wat gevoeliger afstellen?

Als het trouwens de lichtsensor is, dan moet die toch ook niet aanspringen na een 2e keer openen?
 

hemi24

Forumguru
ik heb hetzelfde verschijnsel ook en dan alleen als de auto kort geparkeerd heeft gestaan. Maar wat de logica of de oorzaak erachter is, geen idee!?!

als het voorkomt heb ik ook het verschijnsel dat de eerste keer na het starten de automatische ruitenwissers een keer gaan wissen, de verlichting één keer knippert. Dus bij mij zit het ergens in het circuit van licht-/regensensor.
 

Antera

Donateur
lichtsensor kan je iets aanpassen . ik zou zeggen als hij het doet leg eens en boek op de lichtsensor en kijk of het dan nog is. Zo ja dan heeft het met de gevoeligheid te maken. Zo nee vrees dat het dan ergens softwarematig niet altijd even goed gaat
 

Ericw

Forumguru
Ook ik heb het met m'n Superb, heb nog geen verband kunnen vinden wanneer wel en wanneer niet.........Ben dus niet de enige :(
 

wimv

Actief lid
Mijn Yeti heeft af en toe hetzelfde "probleem". Ik kan ook zo niet achterhalen onder welke omstandigheden. Volgens mij is het puur willekeurig.
 

Maarten

Forumguru
Ik heb sinds vandaag mijn OII.
Even voor mijn duidelijkheid over de FH en CH.

Deze werkt alleen bij duisternis?
In welke stand moet mijn lichtschakelaar staan?
 

Antera

Donateur
werkt altijd alleen in het donker vanwege de lichtsensor. En 1x drukken is genoeg.

Je licht moet meen ik wel op auto staan
 

Maarten

Forumguru
Volgens mij is het nu toch donker...
Als ik de auto ontsluit gaat de Xenon niet aan...
De schakelaar staat op de auto stand...

Iemand tips?
 

Antera

Donateur
kom anders eens langs eens kijken of ik het zo snel kan zien of eventueel met de het lappie eraan kan testen

btw je kan wel testen hoor even iets op de sensor leggen boven de spiegel
 
Bovenaan Onderaan