2 jaars (30000 km) beurt

nakharry

Forumguru
Weet iemand van de trouwe forumfans toevallig wat de werkzaamheden bij een 2 jaars beurt zijn en wat dit moet kosten?

Vriendelijk bedankt alvast :bloemen:
 

Tees

Donateur
€265 voor een grote servicebeurt (200 voor een kleine, weet niet wat de 2-jaarsbeurt is) volgens de meest recente prijslijst die op de website van Pon staat (die is echter wel van 2020...). Wat ze doen? Vast algemene inspectie, olie + filter verversen, interieurfilter vervangen, misschien nog een luchtfiltertje en de ruitenwissers, en dan nog even alle vloeistoffen bijvullen, want daar verdienen ze zo goed aan ;)
 

nakharry

Forumguru
Volgens mij is het de Longlife Onderhoudsservice ( max.30.000 km of 2 jaar) a € 310,- in 2020 (zie bijlage) :shutup:
 

Bijlagen

  • SKO1729-02 Onderhoudsbrochures KAROQ C0 V6.pdf
    887,1 KB · Weergaven: 15

Okki

Donateur
De prijzen in de (oude) prijslijsten voor de beurten zijn alleen jet arbeidsloon. Alle materialen komen er nog bij. Echt verneukeratief.
Ben ik zelf vorig jaar ook tegenaan gelopen.
 

nakharry

Forumguru
Okay... nou als ze € 500,- gaan vragen om olie te verversen en tegen mijn banden aan te schoppen is het weer snel verdient voor de Fam. Pon dan. En ze hebben je bij je ballen want ja doe je het niet ben je je aanvullende 2 jaar garantie kwijt.. :shutup:
 

EdK

Forumguru
want ja doe je het niet ben je je aanvullende 2 jaar garantie kwijt..
Huh ??
Je betaald toch voor die extra 2 jaar garantie ?
En als je dan niet bij hun komt voor onderhoud dan ben je je garantie kwijt ?
En dus ook als aantoonbaar een fabrieksfout zou zijn ?
 

nakharry

Forumguru
Dat laatste zal wel niet @EdK .. maar je blijft afhankelijk van PON he en zoals je weet heb ik daar geen hoge pet van op..:shutup:

Olieverversen, interieurfilter en even tegen de banden schoppen kost 420,- trouwens hoorde ik vanmorgen :sterretjes:
 

EdK

Forumguru
Krijg je geen lijst na ophalen van de wagen met de punten die ze zijn nagelopen en hebben vervangen etc ?
En word je remvloeistof ook meteen meegepakt ? of moet je daar over enkele maanden weer voor terug komen ?
Maw kijk even wanneer dit moet gebeuren en laat het meepakken meteen !!

En zag dat de drankglazen ook weer zijn opgeruimd door derde ?? :D
 

nakharry

Forumguru
Ik zag het ook inderdaad...

Dit vind ik bij PON, dus remvloeistof zal er wel niet bijzitten..



Tijdens Long Life onderhoud voeren wij de volgende werkzaamheden uit:

  • Uitlezen van alle regelapparaten om opgetreden storingen te signaleren
  • Uitvoeren van updates die door de fabrikant zijn vrijgegeven (bijv. de laatste versie van de motormanagementsoftware)
  • Vervangen van motorolie
  • Oliefilter vervangen
  • Controleren en aanvullen vloeistoffen
  • Visuele controle remsysteem
  • Verlichting controleren
  • Controleren van banden, bandenspanning en reparatieset
  • Kalibreren bandenspanningscontrolesysteem
  • Accutest
  • Motormanagement test
  • Visuele controle aandrijving, assen en versnellingsbak
  • Carrosserie inspectie
  • Controle slijtage remblokken
 

gehaktbal

Forumguru
Eigenlijk zouden ze het een Longlife-inspectie moeten noemen met als bijkomstigheid een oliewissel.
Overigens bij veel andere merken hetzelfde riedeltje.

Zie trouwens niks staan over bougies en multiriem e.d.
Daar zouden ze dan standaard niks mee doen?
 

Beauri

Forumguru
In een ver verleden heel slechte ervaring gehad met een Skoda/Seat dealer die zonodig het Skoda dealerschap wilde hebben en daarmee mijn toenmalige leverancier buitenspel zette.

Een hele waslijst tot in den treure van wat ze allemaal wel niet gebruikt hadden om je auto de beurt te kunnen geven elk pufje, van elk busje apart berekent, elk gebruik van een doekje en wat voor doekjes, elke druppel olie en ander middel dat gebruikt was. Dit om vooral maar de zeer overdrijven prijs te rechtvaardigen.

1 Ga je rijden..... trekt de auto behoorlijk naar rechts, echt niet normaal en duidelijk waarneembaar, Ga je terug moet je stennis maken dat het voorheen niet zo was en opmerken dat ze dus ook geen proefrit hadden gemaakt, na een wielwissel was het probleem opgelost.

2 Kom je thuis en kijk je onder de kap of alles er nog wel zit en controleer je voor de zekerheid zelf ook nog even het oliepeil. Moet je weer terug naar de dealer omdat het oliepeil gigantisch boven het max peil staat, daar wordt je dus niet vrolijk van, slechte beurt toch als je niet even controleert.

3 Paar dagen later gaat het onderhoudslampje branden omdat de auto een beurt zou moeten gaan krijgen, dus niet gereset, moet je voor de 3e keer terug.

Onder het rijden ging er een lampje branden, er was, bleek achteraf, een klepje blijven hangen waarvan het ems defect was gegaan, auto was nog zeer jong en het had hoorde ik achteraf met clementie en zonder kosten gemaakt moeten worden.

Auto is na die ene beurt waarvoor ik nog eens 3x terug moest, bij een Hyundai dealer in onderhoud gegaan, daarna met veel plezier Hyundai en Kia gereden zonder noemenswaardige problemen en zeer goede service. Hierna mijn huidige Karog genomen, de auto op zich is een genot en dat zal wel zo blijven zolang hij heel blijft.

Die dealer wil de Karoq jammergenoeg:cry: niet in onderhoud nemen, jammer jammer jammer..... Heb niet veel vertrouwen in VAG dealers, duur en niet klantvriendelijk. Mijn huidige VAG dealer is overigens wel eerlijk en geeft zelfs tips om bepaalde zaken elders te regelen:D

Waar ik bang voor ben:

>>Uitvoeren van updates die door de fabrikant zijn vrijgegeven (bijv. de laatste versie van de motormanagementsoftware)<<

Heb zeer slechte ervaringen met updates, vooral als zij ongevraagd zijn en ik niet van te voren wordt geinformeerd wat deze behelzen.

Dealer mag dan nu ook absoluut geen updates meer uitvoeren, niet aan multimediasysteem en al helemaal niet aan motormanagement, immers heb een heerlijke stage 1+ tuning laten uitvoeren en daar moeten ze toch echt afblijven.

Mijn auto, niet hun auto!:jaja:
 

nakharry

Forumguru
Ik ken je gevoel. @Beauri Karoq is ook een heerlijke auto, maar ben er na 25 jaar VAG nu wel achter dat dit mijn laatste auto van dit concern is geweest.

Was in het verleden erg tevreden over Skoda Swartouw in Barendrecht :bloemen:wat nog een leuk klein familiebedrijf was met oog voor de klant.. helaas overgenomen door Auto Hoogenboom die volgens mij na hangend faillissement voor 1 euro weer zijn overgenomen door PON maar de naam Hoogenboom blijven voeren.

Ames Dordrecht ga ik tegenwoordig heen en tot op heden zeer tevreden. Dealers blijven alleen allemaal afhankelijk van PON wat betreft garantie of coulance. Heb inderdaad al jaren het gevoel dat de klanttevredenheid bij de Koreanen en Japanse merken aantoonbaar beter is, kwaliteit en klanttevredenheid zit namelijk gewoon in hun cultuur. (Mijn ouders reden altijd Toyota en werk zelf voor een Japans bedrijf).
 

Canon-Eye

Forumguru
Die dealer wil de Karoq jammergenoeg:cry: niet in onderhoud nemen, jammer jammer jammer....
Wat is daar in vredesnaam jammer aan? Afgaande op het eerste deel van je verhaal snap ik niet dat je überhaupt nog binnen een straal van 100m rond dat bedrijf zou willen stoppen, laat staan het je auto toevertrouwen...
 
Bovenaan Onderaan