In een ver verleden heel slechte ervaring gehad met een Skoda/Seat dealer die zonodig het Skoda dealerschap wilde hebben en daarmee mijn toenmalige leverancier buitenspel zette.
Een hele waslijst tot in den treure van wat ze allemaal wel niet gebruikt hadden om je auto de beurt te kunnen geven elk pufje, van elk busje apart berekent, elk gebruik van een doekje en wat voor doekjes, elke druppel olie en ander middel dat gebruikt was. Dit om vooral maar de zeer overdrijven prijs te rechtvaardigen.
1 Ga je rijden..... trekt de auto behoorlijk naar rechts, echt niet normaal en duidelijk waarneembaar, Ga je terug moet je stennis maken dat het voorheen niet zo was en opmerken dat ze dus ook geen proefrit hadden gemaakt, na een wielwissel was het probleem opgelost.
2 Kom je thuis en kijk je onder de kap of alles er nog wel zit en controleer je voor de zekerheid zelf ook nog even het oliepeil. Moet je weer terug naar de dealer omdat het oliepeil gigantisch boven het max peil staat, daar wordt je dus niet vrolijk van, slechte beurt toch als je niet even controleert.
3 Paar dagen later gaat het onderhoudslampje branden omdat de auto een beurt zou moeten gaan krijgen, dus niet gereset, moet je voor de 3e keer terug.
Onder het rijden ging er een lampje branden, er was, bleek achteraf, een klepje blijven hangen waarvan het ems defect was gegaan, auto was nog zeer jong en het had hoorde ik achteraf met clementie en zonder kosten gemaakt moeten worden.
Auto is na die ene beurt waarvoor ik nog eens 3x terug moest, bij een Hyundai dealer in onderhoud gegaan, daarna met veel plezier Hyundai en Kia gereden zonder noemenswaardige problemen en zeer goede service. Hierna mijn huidige Karog genomen, de auto op zich is een genot en dat zal wel zo blijven zolang hij heel blijft.
Die dealer wil de Karoq jammergenoeg
niet in onderhoud nemen, jammer jammer jammer..... Heb niet veel vertrouwen in VAG dealers, duur en niet klantvriendelijk. Mijn huidige VAG dealer is overigens wel eerlijk en geeft zelfs tips om bepaalde zaken elders te regelen
Waar ik bang voor ben:
>>Uitvoeren van updates die door de fabrikant zijn vrijgegeven (bijv. de laatste versie van de motormanagementsoftware)<<
Heb zeer slechte ervaringen met updates, vooral als zij ongevraagd zijn en ik niet van te voren wordt geinformeerd wat deze behelzen.
Dealer mag dan nu ook absoluut geen updates meer uitvoeren, niet aan multimediasysteem en al helemaal niet aan motormanagement, immers heb een heerlijke stage 1+ tuning laten uitvoeren en daar moeten ze toch echt afblijven.
Mijn auto, niet hun auto!