2.0TDI 103KW VS 1.9TDI 110KW

VEEJAY

Forumguru
Zonet ff 2 keer gesport vanaf de toplicht tot de 120 tegen een 1.9TDI 150pk dikke leon.

Even snel! /forum/images/graemlins/grin.gif
 

poekie

Actief lid
Aaah, goed om te horen!
Krijg je de indruk dat die Leon nog gechipt was of dat er iemand achter het stuur zat zonder 'fluwelen voetje', dat kan natuurlijk ook invloed hebben op de uitslag.

Als de oude Leon 4x4 150 Pk nog beschikbaar was geweest had ik die geleased, zoals ik eerder al zei in deze link

Nu de kleine man op komst is ben ik toch blij dat ik voor de O2 combi ben gegaan. En natuurlijk met 320 Nm diesel power.
PK's zijn minder interresant tenzij je harder wil dan 200 Km/u en die 320 Nm kun je ook nog eens opkrikken naar 390! Nm.
 

VEEJAY

Forumguru
Hij was niet gechipt, ik heb vroeger met men Toledo met chip weleens met vriendjes in een 150PK TDI met chip gesport, nou die zijn niet bij te houden /forum/images/graemlins/24.gif

Volgens mij schakelde hij wat vroeger in de toeren, volgens mij kan je de 2.0tdi wat verder doortrekken (door de 16 kleppen?). Hij had 1 mannetje naast hem zitten +/- 75 kilo?.

Ik vermoed dat de koppelkurve wat beter is ingeregeld in het motormanagement van de 2.0tdi. Maar ik ben geen expert.
 
'k Denk dat het eerder aan de bestuurder ligt
dat jij ernaast blijft ...
met evenwaardige bestuurders
loopt zo'n 1.9 TDI 150 toch weg hoor /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Ralph

Lid
Ik ben lid van de TDI club, toen ik mijn wagen liet chippen was er nog iemand die zijn 150PK 1,9 TDI liet chippen. De 150PK kan je minder ver opkrikken dan de 140PK versie. Hij kwam op 180PK uit en ik tegen de 200PK.
Met optrekken zat er niet veel verschil in ( ik was een fractie sneller ) Met tussensprints was ik toch wel een stukje sneller. Echter hij had een golf van 1200 kilo en ik een octavia van bijna 1600 kilo....
 
Bovenaan Onderaan