2.0 TDI Vermogen verlies

hallo

ik had gisteravond ook z'n soort geval. totaal geen power meer. kwam net van de snelweg af na 10 min snelweg. heb de auto aan de kant gezet en de motor aan en uit, toen deed ie weer normaal. van jullie verhalen is het dus iets met de turbo, gaatje slang , LMM of koellekkage vieze
turbo. schit beter ga ik dus zo snel mogelijk naar de garage, iemand nog tips om het eufel te lokalizeren??
 

Constant

Erelid
Als je het maar één keer hebt gehad en het euvel is weg na herstarten, dan hoeft er niets aan de hand te zijn....... dan was de electronica blijkbaar even van slag.
 

BarryXX

Actief lid
Tja wat is 1x? Bij was het ook maar 1x, maar een week later stond ik wel in de garage. Als het een keer voorkomt en je gaat een jaar niet naar de garage en het is bij die ene keer gebleven, dan deel ik je mening. Maar eigelijk weet je dat dus niet van te voren. ;)
 
gister nog getest niks aan de hand. maak me wel zorgen, hij heeft net een nieuwe distributieriem waterpomp en rest van beurt. me koellekkage is nu weg. ook had ik een paar maanden geleden iets aan het spruitstuk laten vernieuwen waar toen waarscheinlijk die koellekkage vandaan kwam, er is dus wel aardig wat gesleutelt 9ook nieuwe aircopomp) hoop dat het nu dan wel wat simpels is als een stroomstorinkje. echt balen zoon vaag iets.
barry fluit die van jou ook zo hard bij het overschakelen , net een impresa spffft, de mijne is wel gechipt 170 pk.??
 

Constant

Erelid
Tja wat is 1x? Bij was het ook maar 1x, maar een week later stond ik wel in de garage. Als het een keer voorkomt en je gaat een jaar niet naar de garage en het is bij die ene keer gebleven, dan deel ik je mening. Maar eigelijk weet je dat dus niet van te voren. ;)
Kwestie van goed lezen alvorens enigszins hooghartig te reageren. De definitie van "één keer voorkomen" is dat het daarna niet meer voorkomt, niet te verwarren met de taalkundige betekenis van "eerste keer voorkomen".

En ik schrijf "dan hoeft er niets aan de hand te zijn". Als er wel iets mis is, dan komt het euvel snel weer terug.

Dat je TDi motor één keertje vermogensverlies heeft en na herstarten is het vermogensverlies weg, dat komt heel sporadisch voor. Zonder dat er reden is voor ongerustheid. Ik rijd sinds 1999 met TDi's, ik loop het dus niet te verzinnen.
 

Constant

Erelid
In je motor worden de laatste (twintig?) foutmeldingen bewaard, als er iets mis is, dan kan de monteur dat snel uitlezen.

Ik voel me ook nooit op m'n gemak als er zo'n storing is gebeurd, duurt weer even voor het vertrouwen in de techniek is hersteld.
 
zal nog even terug reageren. ben bij garage geweest geen foutmeldingen alleen iets met turbo overduk ofzo monteur vroeg is ie gechipt antwoord ja, kan geen kwaad. heb de storing ook niet meer gehad. op vakantie in duitsland geweest dus lang hard gereden ff schoonblazen, rijd nu een stuk zuiniger ook.
greets
 
Bovenaan Onderaan