2.0 TDI RS PD - DPF perikelen

UncleBob

Actief lid
Afgelopen zaterdag 18 juni ben ik naar Lochem gereden waar ik om 08:30 uur ontvangen werd door Mark van JD Engineering.


Eerder al had ik wat opmerkingen gehad over het roeten, maar helaas bleek dit ook te kloppen volgens Mark.

De geconstateerde problemen:

-Roetfilter vulling zeer, zeer hoog
-Temperatuur uitlaat loopt al zeer snel hoog op
-Lekkage 1e turboslang (turbo->intercooler)
-Lekkage inlaatspruitstuk
-EGR problemen

Nou dan ben je direct wakker kan ik je vertellen! Op de weg terug Jos van JB Autoservice in Dieverbrug gebeld.

Daar kon ik wonderbaarlijk direct terecht. De klachten werden door mij uitgelegd en Jos ging direct met zijn laptop volledig los op de "Cavia".

Pas vandaag blijkt nu eindelijk waarom mijn RS nooit zoals een echte RS heeft aangevoeld.

Als laatste heeft hij het regeneratieproces van de DPF nogmaals uitgevoerd. Jos verzekerde mij dat ik de RS niet terug ga kennen na reparatie.

Ik kan niet werkelijk waar niet wachten tot het zover is.
 

Havana

Forumguru
Roetfilters zijn ondingen, net als EGR kleppen. Gelukkig kun je beide eenvoudig verwijderen.
 
Bovenaan Onderaan