2.0 liter 8klepper chippen

darkprojectx

Forumguru
De "Skoda Fabia Combi 2005 2.0 liter 8 klepper op benzine" komt niet voor op de site van JD engineering om te chippen?

is deze te chippen?

ik weet dat het blok 115 pk heeft van zn eigen, maar weet niet hoeveel Nm hij standaard heeft.

Daarnaast was ik ook geinsteresseerd naar wat er na het chippen uit komt kwa Pk en Nm, en natuurlijk de prijs hiervan ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Er zijn al veel discussies op het forum over chippen en tunen. Zoek maar eens.

Ik zal de conclusie alvast voor je uitschrijven. Het is niet rendabel om te gaan chippen en tunen.

Bij een atmosferisch blok zoals de 2.0 8v heeft het een verwaarloosbaar effect om een beetje milieudingen enzo weg te schrijven.

Een blok met een turbo is veel meer aan te tunen en daarom dus ook meer resultaat te behalen.

Wat men op het forum eigenlijk met elkaar eens is: het is het niet waard.

Uiteraard zullen de tuners meer dan bereid zijn je in je wensen tegemoet te komen en mooie getallen beloven.

De 2 liter is al een fijn blok heb ik vernomen van forummers, wolf in schaapskleren werd hij eerder genoemd.

Je motor heeft de volgende specs:

2.0 8V 2000–2007 I4 AZL/BBX 1984 cc 85 kW (116 PS; 114 hp) @ 5200 rpm 170 N·m (130 lb·ft) @ 2400 rpm

Met andere woorden, 170 Nm koppel al beschikbaar bij een heerlijk toerental van 2400 rpm! Het vermogen blijft uiteraard een beetje achter als je ziet dat andere fabrikanten zo'n 150 pk uit een 2 liter blok halen. Maar ja, 8 klepper sowieso. Jij gaat de auto rijden op koppel.

Ik denk dat je wel tevreden kunt zijn.
 

darkprojectx

Forumguru
hij is inderdaad redelijk rap te noemen!
bij de vwtjes konden we de cat eronderuit halen en een uitlaat systeem bevestigen in combi met een open luchtfilter en dan haalde je er rustig 15 a 20 pk meer uit. (ongeblazen).

Bij deze wil ik deze mooie onderdelen lekker laten zitten en kijken of er op een andere manier wat leuks mee te doen is.
Nokkenasje(s) vervangen voor Schrick heb ik niet zoveel zin in, ik gebruik de auto namelijk dagelijks. Een scherpe nok zou dan zeer irritant worden.
 

Ronnie

Forumguru
ik weet dat het blok 115 pk heeft van zn eigen, maar weet niet hoeveel Nm hij standaard heeft.
/quote]

Motor: AZL
Inh. 1984 CC,
Vermogen: 85 KW/5400-115 PK /5400,
Koppel 170 Nm/2400
Boring 82,5
Slag 92,8
Compressieverh.10,5
Cylinders 4
2 kleppen/cyl.
Motor management Bosch Electr. gaspedaal ME 7.5
Brandstof 95 oct.
Olie 4 ltr
Koelvloestof 6,9 ltr.
 

darkprojectx

Forumguru
ohja zoeen moet ik ook nog halen, maar dan in het Nederlands :D

voor de golf en de vento had ik die ook, voor de Skoda moet ik hem nog ff bestellen.
 

Tachi

Actief lid
Motor: AZL
Inh. 1984 CC,
Vermogen: 85 KW/5400-115 PK /5400,
Koppel 170 Nm/2400
Boring 82,5
Slag 92,8
Compressieverh.10,5
Cylinders 4
2 kleppen/cyl.
Motor management Bosch Electr. gaspedaal ME 7.5
Brandstof 95 oct.
Olie 4 ltr
Koelvloestof 6,9 ltr.

Qua specificaties lijkt ie onwijs veel op mijn AQY motor in mijn Octavia Combi :cool:
 
Bovenaan Onderaan