19inch maar wil meer comfort door bandenwissel

Ik heb momenteel deze 19inch wielen met 215/35R19. http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=98416&postcount=1

Ik hou mijn hart vast als de winterbanden/wielen er weer af gaan en ik met deze 19inch wielen moet gaan rijden. Door de strenge winter zie ik zoveel kuilen in de wegen en het comfort is echt zeer matig.

Ik zou nu misschien overwegen om andere banden te kopen, 235/35R19. Deze zijn hoger en hebben dus meer comfort, maar zou dat passen op mijn Superb II ? De velgen hebben ET47.

Greetz,
Marciemarc

Neptukker

Forumguru
Ik denk dat je abuis bent. In de maatomschrijving heb je het over bredere banden.

- edit - excuses, had per ongeluk geqouted terwijl dat niet de bedoeling was.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Rolle

Senior Member
Bredere banden met de zelfde hoogteverhouding resulteren in een hogere wang van de band.

Of deze banden passen weet ik zo direct niet. Ik meen me te herinneren dat er hier op het forum ergens eens een link gestaan heeft naar een site waarop je kon zien welke banden passen onder welke wagen.

Passen de bredere banden ten eerste wel op deze velg?

___JC___

Forumguru
Dan wordt de omtrek en diameter van je band + velg wel aanzienlijk groter. Dat moet wel zonder problemen in je weilkast passen uiteraard.

215/35/19 is een band van 7,53cm
235/35/19 is een band van 8,23cm

Dus je totale diameter per wiel neemt 1,4 cm toe. Denk overigens niet dat dit heel veel verschil in comfort gaat geven.

De 235/35/19 banden zullen wel passen in de wielkuip, want deze combinatie wordt toch zo verkocht voor de SuperbII, maar wat ik graag zou willen weten of die ET47 dan geen problemen geeft. Volgens de bovenvermelde site staat dat ik 30-35 als ET waarde zou moeten nemen. Kan ik dan met spacers niet opvangen en hoeveel zou ik dan moeten nemen, is het zo simpel dat ik dan 13mm spacers moet gebruiken om op 34 uit te komen ?

Bovenaan Onderaan