1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Het enige wat je zelf daaraan kunt doen, is zelf een ruime remafstand aanhouden zodat je minder abrupt hoeft af te remmen ingeval er ergens vóór je iets fout gaat. In druk verkeer hou ik de auto achter me altijd goed in de gaten - als die naar mijn smaak té dicht achter me zit, neem ik er zelf alvast extra remafstand bij. Méér invloed heb ik niet...
Dat deed ik meestal al wel. Nu nog een beetje meer.
De ACC remt soms ook vrij laat dus schakel ik die al voortijdig uit als ik een file aan zie komen
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb lang geleden wel eens een achterruit-brede tekst (letters van 8 cm hoog) gevoerd "<2 meter> OF <2 seconden???>", maar dat hielp ook niet veel. Mensen zijn blijkbaar soms in gedachten zo met andere zaken bezig dat ze de contouren van een voorligger slechts onbewust waarnemen en als gids/gangmaker gebruiken. Even de remlichten laten opgloeien maakt ze dan wel eens wakker, maar da's ook niet ideaal...
 

Herperduin

Forumguru
Grijs zou mijn persoonlijke voorkeur hebben als ik moest kiezen maar ben zelf ook saai. De blauwe wel wat specialer door de kleur en als ie goed gepoetst is vind ik blauw er ook beter uitkomen. Ik zou met een blauwe zelf eerder aan het detaillen gaan.
Hoe dan ook een mooie auto!
 

1983jeroen

Forumguru
De grijze had als grote voordeel dat je er amper wat op ziet. Krasjes enzo vallen totaal niet op.
Voor iemand als ik die dat soort beschadigingen slecht kan accepteren was het wel ideaal.

De blauwe zal ik dus beter bij moeten houden qua poetsen ;)
 
Bovenaan Onderaan