18inch velgen onder een roomster?

hemi24

Forumguru
Op de foto's zijn 17", dus ik vraag me af hoe je überhaupt nog rubber om een 18" wilt krijgen!?!

img_5257.jpg


img_5236.jpg


img_5227.jpg
 

piair1982

Forumguru
17inch is al stuiteren, 18 inch helemaal.

Daarnaast moet je de auto verlagen. Dan is het uniek en super gaaf.
Maar geen comfort, een kart zal comfortabeler zijn.

Maar respect als je het wel doet. :)
 

Jasper02

Banned
Ik heb 20 inch onder 1 van mijn wagens.. Zit rubber omheen en nog lucht in ook.

Roomster hoeft.nier perse verlaagd te worden bij 18 inch. Hoort niet bij die wagen
 

andrehj

Forumguru
1 van jouw wagens? Wat voor wagen is dat dan? Het maakt nogal uit of het een Roomster is of een terreinwagen oid....
 

___JC___

Forumguru
Ik kan me haast niet voorstellen dat die plaatjes 17 inch zijn eigenlijk. Lijkt wel een monster truck! :)
 

kcj

Actief lid
Diepenbeek = België = niet toegelaten om 18" velgen te plaatsen onder de Roomster.


Koen
 

hemi24

Forumguru
Dan zullen we maar eens gaan uitkijken naar een mooi 17" setje.
Moet ik dan ook in de buurt blijven van de ET43 waarde?

In de buurt van de 43 inderdaad, de originele velgen voor de Roomster Scout:

"Kentaur" of "Trinity" : 7J x 17", ET 41- voor bandenmaat 205/40 R17
 

kcj

Actief lid
Ga eens naar de 'bandentool' van GOCA en tik daar je PVG nummer eens in.
De bandenmaat en velg die er dan uitkomt, kan je probleemloos monteren.

Indien je 17" (of toch 18" ?) wil monteren, hou dan rekening met het onderstaande.
Geen idee of je daarvoor een keuring voor moet doen.
Extra kosten voor zogenaamd Tuning ?
http://www.goca.be/upload/documents_akct/Tarieven_2012.pdf : 30° Opstellen TUNINGRAPPORT: € 7,40

Good luck....



Van de site van GOCA (Keuring België) Banden - GOCA

1.1. Afmetingen
1.1.1 Banden
De oorspronkelijke afmetingen (voorgeschreven door de constructeur van het voertuig) worden altijd aanvaard. Deze afmetingen worden hernomen in het Proces-Verbaal van Goedkeuring (PVG), het gelijkvormigheidsattest (COC), het instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur.
Voor alle andere afmetingen (niet-oorspronkelijk), dient de buitendiameter van de band overeen te komen met de buitendiameter van één van de originele banden met een tolerantie van -2% en +1,5%.U kunt checken op de bandentool of de afmeting van de banden die u wenst te monteren op uw voertuig toegelaten zijn. De tool is van toepassing op personenwagens van categorie M1 geschikt voor het vervoer van personen, bestuurder inbegrepen, met maximum acht zitplaatsen.1.1.2 Velgen
De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :

  • Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
  • De banden mogen niet uit het koetswerk steken
  • De banden mogen het koetswerk of de ophanging niet raken wanneer de wielen maximaal worden uitgedraaid.



 
Bovenaan Onderaan