18" op superb II

Noord26

Forumguru
Volgens mij in de totale omtrek velg/band combinatie voor een S3 groter als van een S2. Dan gaat je teller te weinig aangeven.

CDK

Forumguru
Omtrek is ruim 3% groter t.o.v. originele S2 band / velg combinatie. Velgen passen zonder problemen, maar de bandjes heb je niets aan. Bij inveren gaat het vrijwel zeker aanlopen, vooral bij de voorste spatschermen bij stuuruitslag.

oco1979

Forumguru
Deze gisteren in de showroom gezien op S3,mmm is toch schoon zene die 18",jammer ze niet passen,allee de banden tenminste,wielkastjes uitrollen :pieker: of spacers ??

Kempes

Forumguru
@lazydave misschien als je t lief vraagt bij een bandenhandel dat je daar de nieuwe fabrieksbanden om mag ruilen tegen een setje dat wel past?

Shabba

Forumguru
Maaruh...dan heb je die mooie wielen...en dan? Wel of geen slotbouten?? Ik overweeg het maar weet niet of de €29,50 een goede investering is...worden wielen tegenwoordig nog gestolen?

paultie

Forumguru
Een bentley continental op steentjes. :maakmegek:
Bentley Conti kratjes 450.jpg

30 EUR op velgen van bij elkaar 1200 EUR is natuurlijk peanuts.

TooTall

Forumguru
Van een Bentley of een AMG misschien nog wel. Maar van een Skoda?

Trouwens, een beetje autodief laat zich niet tegenhouden door een setje slotboutjes...je zal eerder in problemen komen bij je garage/bandenboer als ze daar gebruik maken van perslucht + een 'bijna-passend-maar-niet-helemaal-maar-het-zal-wel-lukken' imbusje, en je slotboutjes ineens een ronde imbus vereisen om los te komen...

Kempes

Forumguru
Collega van me liet een paar maanden geleden foto's van een citroen zien...1 dag oud en de velgen waren al foetsie.. Reken er maar op..nieuwe velgen met nieuwe banden is goude handel. Maar of een slotsetje ze stopt ?

Shabba

Forumguru
image.jpeg
Met slotbouten uiteraard!! Let the spring begin!!

Heb trouwens het idee dat de overall hoogte nu is toegenomen, instappen gaat minder diep dan met de 16" winterbanden set. Is dat een MindF*%k of kan dat echt...en nee is niet alleen kwestie van vers lucht in de band:D

Bovenaan Onderaan