18 of 19 inch??

petertje1970

Actief lid
Goedenavond,
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om weer een Karoq te bestellen.
Me gevoel gaat uit naar een Karoq Sportline Business 1.5 TSI automaat in de kleur Velvet Red
Ik rij de afgelopen 4,5 jaar op 18 inch banden en dat bevalt prima maar nu hebben ze 19 inch velgen de Sagitarius Aero
Ik vraag me af hoe rijd dit? Is dit minder comfortabel (bonken banden geluid????) of rijd het net zo lekker
Wie heeft hier ervaring mee?
En zijn er mensen die deze uitvoering hebben met de 18 inch Procyon Aero (die er standaard onder zit) of
de 19 inch velgen Sagitarius Aero in de Velvet Red

Ik hoor graag van jullie
 

JeSko

Forumguru
Als de rolomtrek ongeveer hetzelfde moet blijven ga je het verschil wel merken ja, 19 met wat minder rubber rond "knalt" al eens sneller onderin. Maar ik rijd nu al jaren 19 en verlaagd en het went, stuurt wel lekker strak en goed anticiperend rijden doet veel wat dat "bonken" onderin betreft.
 
Ik heb er 19 inch onder met net wat hogere banden voor iets meer rij comfort 225/45/19
Heb de bandjes op 2.1 bar staan en de karoq is 6cm verlaagd.
Lekker strak op de weg maar niet oncomfortabel.
en door de band hoogte van 45 klopt is de km teller nog nauwkeuriger geworden 4km verschil met gps
 
Ik rijd De Karoq nu 5 jaar en sinds kort met 215 60 17 continental ecocontact banden. Uiterst comfortabel en geruisloos. Hiervoor 19 inch velgen. Zelfde band 215 50 19. Zeer oncomfortabel en met gegons. Echt af en toe klappen. Nu met bijna de standaard maat heerlijk.
 

KaRoQ-2023

Actief lid
Ik had oorspronkelijk mijn Sportline (1.5/HB) met Sagitarius Aero besteld, maar die waren opeens niet meer leverbaar en kreeg de 18" Procyon Aero. Thuis gelijk 19" er ondergezet met 225/45/19. Net als @Boost_Loading is de km teller juist nauwkeuriger geworden (ca. zelfde afwijking). Ik heb ook DCC optie en staat altijd in Sport of Eigen instelling (met sport standen). Van mij had eea nog wel wat stugger gemogen, Ik vind de auto niet echt strak rijden. Wellicht toch ook kijken naar een kleine verlaging..... IMG_6927b.jpg
 

064harry

Donateur
Origineel:
215/60/16

IMG_1164.jpeg

IMG_0970.jpeg

Daarna: 235/45/18


IMG_1187.jpeg IMG_4062.jpeg

Nu: 235/40/19

IMG_1096.jpeg
IMG_1167.jpeg

Qua comfort:
De 16" rijden het fijnst natuurlijk maar ik vind het er niet uit zien.
Wel afwijking in kilometerteller (gemeten met Flitsmeister of met Speedometer app)
 

064harry

Donateur
Jawel , maar dat zwarte is wat stoerder vind ik.
De BBS wil ik ooit nog es gaan gebruiken als winterwielen.
 

JeSko

Forumguru
Zonde om die BBS'n als winterwielen te gebruiken, maar ik snap het wel, je wilt altijd mooi zijn ;) en die winters zijn toch niet zo streng meer, zou ze dan wel ceramic coaten, beschermt ze wat beter.
 
Bovenaan Onderaan