18 inch Alaris velgen; geluid van banden en rijcomfort ???

Huub

Lid
Beste forum leden;

Op mijn nieuwe leaseauto heb ik gekozen voor 18 inch Alaris velgen.

Kan iemand iets zeggen over het geluidsniveau van de banden en over het rijcomfort met genoemde
18 inch velgen ?

Groeten Huub
 

Erik76

Lid
Dat is zeker en vast nog altijd met voldoende comfort hoor. Heb deze velgen in combinatie met sportsuspension. Supercombinatie !
 

CDK

Forumguru
@Huub, met deze informatie is daar niet veel van te zeggen, hangt grotendeels van het merk en type banden af :jaja: als je toevallig Conti's uit de oude doos (sportcontact 2) krijgt, dan kan het tegenvallen, maar gemiddeld genomen valt het reuze mee!
 

Huub

Lid
Goedemorgen Erik en Corné, Dank voor jullie reactie(s).

Corne, ik heb geen idee wat voor banden eronder komen (bepaalt de leasemaatschappij), ik ga echter uit van kwalitatief goede banden.
 

Rallye

Forumguru
Bij eerste levering bepaalt Pon, de importeur, wat voor banden er onder de auto komen. Pon heeft een voorkeur voor Conti's. Onder mijn Octi II zaten inderdaad (in 2012) Sportcontact 2's (lawaaibakken), maar die waren toen al ouderwets. ik kan mij niet voorstellen dat die nu nog te krijgen zijn.......
 

Erik76

Lid
De conti's sportcontact 2 zijn vorige week nog geleverd op mijn octavia.
Inderdaad ook niet mijn persoonlijke voorkeur maar ja....
Slecht rijden of veel lawaai maken die niet hoor.
Het enige wat me opvalt is bij snelle acceleratie dat ze wat dribbelen.
Kan ook te maken hebben met de souplesse van het rubber met de koudere temperaturen.
Ik wacht nog op de 16" alu velgen met pirelli snowsport banden.
 

Archie

Senior Member
@Rallye, helaas worden die nog steeds gemonteerd, al is dat bij uitzondering.
Als ik het zo lees en bij collega's kijk dan is het meer regel, het zijn ook allemaal nieuwe banden (dus geproduceerd in week 25-45) en heeft PON gewoon een dikke vinger in de pap. Ik zit bij Munstad qua dealer en ze hebben op alle showmodellen SC5 zitten, maar de uitgeleverde auto's voor de lease krijgen allemaal SC2 :(

Ontopic: 18' rijdt verder HEERLIJK! De band is van belang uiteraard, maar qua stugheid en rijgedrag ben ik zeer tevreden!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Remakil

Forumguru
Los van het type, is de bandenspanning ook van belang. Zei ik al in andere topics, men wil tegenwoordig nog al graag (zeker bij Greenline's) de bandenspanning opvoeren in het kader van minder rolweerstand. Een druk van 3 bar is echt niet ongewoon, dus zorg zelf voor max 2,5 bar en dat scheelt echt qua gevoel, grip en geluid...
 

wwter

Lid
sowieso vond ik de octavia 3 tegenvallen voor wat betreft veercomfort en geluid. De andere auto's die we de afgelopen 10 jaar hebben gehad waren voor wat dat betreft beter. ik heb als voorloop eentje gehad met 16", en nu alaris 18". Het verschil was klein, maar wel merkbaar. Merk/type band doet inderdaad ook heeeel erg veel, aangezien de (ook 18") winterbanden nu vele malen stiller zijn dan de zomerbanden......... dus bagger zomerbanden gekregen waarschijnlijk...
 

Remakil

Forumguru
Winterbanden zijn sowieso van een zachtere compound dan zomerbanden, dus dat je dat verschil merkt, moge duidelijk zijn... ;)

Qua veercomfort ben ik inmiddels best tevreden over mijn O3 HB. Sinds de achterste dempers zijn vervangen, is er sprake van enig comfort, daarvoor niet bepaald. Natuurlijk, 18 inch onder een sport onderstel, dat vraagt om rijdsignalen zeg maar. Je voelt elke hobbel, maar niet op een vervelende manier. Heb er Conti SC5 onder liggen en ze bevallen mij prima... hiervoor reed ik een Ibiza ST met 17 inch... maakte meer herrie en dat hok liet met in 2,5 jaar gewoon 6x staan... dus die O3 is een verbetering, zeker met de tuning van JD er in... :)
 

rouwehand

Senior Member
Ik was ook bang dat ik de sportcontact2 zou krijgen, op het terrein stond 70% van de nieuwe auto's op deze banden.
Daarom de dealer verteld dat ik alleen nieuwe sportcontact5 accepteer.

n.b let ook op de DOTcode (weet je direct of je banden uit de oude doos hebt gekregen)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Ik rij sinds 2 weken nu met mijn O3 op 18" Alaris velgen met Continental WinterContact banden in combinatie met een Eibach verlagingsset. Dit rijdt heerlijk. Ik heb bewust vanwege het veercomfort voor verlaging gekozen, omdat ik veel geluiden hoorde dat 18" met standaard vering nogal stuiterig/hard aanvoelde.

Het is inderdaad zoals hier ook wordt gezegd van belang om met je bandenspanning te spelen. Ik ervaar de normale bandenspanning (dus voor standaard belading) als het meest comfortabel. Ik overweeg nog om de banden met stikstof te laten vullen.
 

micky

Forumguru
:deuk: Nou, ik heb het alleen in de caravan en niet eens omdat ik er op sta, maar gewoon omdat ze het zo vullen, ik stond bekend als de klant met de zwarte dopjes, nu heb ik er sensoren op zitten en die zijn ook zwart....
 
Bovenaan Onderaan