17 Velgen onder Fabia Combi Greenline???

Heb fabia greenline in bestelling vind de 15 inch veels te klein, eentje met 16 zien rijden vond ook nog niet echt super.
Vraag me nu af hoe de 17 staat en rijd ivm sportonderstel.
Heb nu golf 5 met 17 en rijd wel super ook sportonderstrel
Iemand ervaring met 17 onder greenline??/ foto????
 

piair1982

Forumguru
ik heb met het vorige model Fabia op 17" gereden. Je moet rekening houden met hoger verbruik, minder comfort (greenline is al stugger door sportonderstel) en veel hogere bandenslijtage.

Binnen 20000 km had ik de voorbanden kaal. Er lag 205/40/17 fulda band op de velg.

De banddiameter is bij een Golf ook groter dan een Fabia. 17 inch voor een golf is hetzelfde als 16 inch voor een Fabia.

Succes met je overweging!
 

hemi24

Forumguru
Voor foto's kun je het best zoeken op de nieuwe RS, of de scout, die zijn leverbaar met 17"...

Weggedrag zal er weinig comfortabel door worden, maar als je meer korte sportieve ritjes maakt dan lange snelweg-tochten zal het wel bevallen.
 

Hetzer

Forumguru
Hier een Combi met 17 inch en sportondertstel, velgen zijn echt heel erg mooi,


2vbkdjt.jpg
[

maar ja , 1 op 29 haal je dan zeker niet meer, ik zou dan gaan voor 16 inch.
ik heb zelf ook 16 inch winter velgen (Atria) met 195 bandjes, om het verbruik niet teveel te laten stijgen.
 

Bart_G

Lid
stijgt het verbruik ook door grotere velgen? Wist wel dat het door bredere banen stijgt. Of gaat dat altijd samen?
 

Hetzer

Forumguru
groter lichtmetaal zijn in de regel vaak voorzien van bredere banden dit samen met het zwaardere gewicht van de grote velg zorgt dit voor het extr brndstof gebruik.
 
op de foto van die gele ziet wel beter uit moet ik zeggen.
Vind de fabia al niet echt stoer met de juiste velgen eronder word het nog wel wat.
Zal denk toch maar voor de 16 gaan sportief rijden is er met de fabia toch niet bij.
Heb nu golf 1.4 tsi 170pk en dan is 17 wel lekker als je sportief wil rijden
 

Greenliner

Senior Member
Hallo Kremlin,

Waar jij denk ik mee zit is de (grote) ruimte tussen het wiel en de rand van de wielkast. Door grotere velgen te nemen los je dit niet op omdat de omtrek van het wiel hetzelfde moet blijven. Hoe groter je velg, hoe lager dus de hoogte van je band moet zijn. Wat het "sportonderstel" van onze Greenline inhoudt weet ik niet precies maar hij staat maar nauwelijks lager op zijn poten dan de "gewone" Fabia Combi. Je zult 'm, naast grotere velgen, volgens mij dus ook moeten verlagen om de looks van de gele Fabia te krijgen.

Groet,
Greenliner.
 

hemi24

Forumguru
Ookal laat je de auto niet verlagen, door toepassen van grotere velgen (met gelijkblijving van buitendiamter band) LIJKT de wielkast wel beter gevuld...
 

Hetzer

Forumguru
Ookal laat je de auto niet verlagen, door toepassen van grotere velgen LIJKT de wielkast wel beter gevuld...

je moet dan wel oppassen op de "J" maat van de velg, vaak zijn grotere velgen ook breder.
De velgen steken dan breder uit de wielkasten en dat samen met de ruimte boven de wielen is dat imho geen porum.

Overigens is maar 1 sportonderstel op de Fabia, dus de RS is even laag dan de GL en dan maakt hun 20mm lager dan de overige Faabjes.
 

Yuco

Lid
Ben van plan 17inch Boavista er onder te laten zetten:
2nvzfk.jpg


Gemaakte impressie (update 2-9-2010: 20:19)
33tpdad.jpg
 

Yuco

Lid
Buitenproporties.. Ik denk dat 16" velgen max zijn onder de fabia. Kijk anders even in het fotoalbum van hetzer.

Goh, je reageert net als mijn vriendin destijds :2133:

Ik heb de foto's van het Hetzer zijn vehicle gezien, ziet er prima uit. Maar hoe vind jij dat de 17inch velgen onder de hier eerder getoonde RS-en er uit zien dan?
 

darkprojectx

Forumguru
haha mooie fotoshop maar de maten zijn niet helemaal juist..

dit zijn 18ers met een 45 hoog bandje erop lijkt het wel :tongue:

ik weet niet hoe laag en hoe ruig je het wil maken...?

als je het dik wilt maken zou ik gaan voor een schroefset die toch wel 70 a 80 mm laag kan, 17 inch velgen in 7,5J ET38 a 40 met een 195/35/17 bandje erop, achter eventueel een spacertje ertussen van 1 cm om de wielen mooi iets naar buiten te brengen, voor een spacertje er tussen van 5 mm omdat anders de velg tegen de stelring van de veerpoot aan kan lopen :grin:

been there, done that, got the tshirt :super:
 

LenK

Forumguru
Laat dat leuke maar weg. Ziet er uit als door zijn hoeven gezakt door overbelading :D
 
Bovenaan Onderaan