17" of 18" met/zonder verlaging

Als je de beste optie wil zou ik zeggen Bilstein of Eibach. 35 mm is een mooie hoogte. Ik heb zelf 4cm verlaging van Apex en dat is met 17 inch ook nog wel te doen. 18inch met 4cm verlaging lijkt mij erg hard worden. Apex is een stuk goedkoper dan Bilstein of Eibach. Het verschil zal in de duurzaamheid zitten.


Wat was je kwijt incl. montage als ik vragen mag ?
 
Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb besloten de Pegasus 17" velgen te nemen, icm met de door de importeur aangeboden MAD 30mm verlaging.
De 18" Zenith velgen bleken zo duur, dat ik bij moest gaan betalen, of dingen als 2e set winterbanden/trekhaak skippen.
Aangezien ik de proefgereden 1.4TSI met 17" Pallas tov m'n Leon zeer comfortabel vond, ben ik niet bang dat de verlaging er een stuggere auto van maakt dan wat ik nu heb.
In iedergeval iedereen bedankt voor de op- en aanmerkingen!
 

___JC___

Forumguru
Voor de geinteresseerden onder ons, ik heb besloten de Pegasus 17" velgen te nemen, icm met de door de importeur aangeboden MAD 30mm verlaging.
De 18" Zenith velgen bleken zo duur, dat ik bij moest gaan betalen, of dingen als 2e set winterbanden/trekhaak skippen.
Aangezien ik de proefgereden 1.4TSI met 17" Pallas tov m'n Leon zeer comfortabel vond, ben ik niet bang dat de verlaging er een stuggere auto van maakt dan wat ik nu heb.
In iedergeval iedereen bedankt voor de op- en aanmerkingen!

Ik heb ook de Pegasus velgen maar dan met 40mm verlaging. Ik zelf vind m nog comfortabel genoeg. Mocht je het ff willen ervaren en een keer in de omgeving Leiden zijn laat het dan even weten. Een stukje meerijden kan altijd.
 
Bedankt voor je aanbod, maar ik geloof het wel. Ik was met name bang dat het bij 18" te straf werd, maar dat gaat nu dus sowieso niet door. Stugger dan mn FR zal die niet worden nu, kan het me niet voorstellen :)
 
Even een update.

De Octavia is inmiddels geleverd! De MAD veren bieden mij nog meer dan genoeg comfort! M'n Leon was veel straffer geveerd, dus de Octavia hangt dus ook wat meer in de bochten. Niettemin geen spijt van de verlaging, hij voelt net even wat strakker met goed comfort en ook optisch ziet het er veel mooier uit dan de standaard vering. Bijgevoegd wat plaatjes.
 

Bijlagen

  • octavia1.jpg
    octavia1.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 118
  • octavia2.jpg
    octavia2.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 91
  • octavia3.jpg
    octavia3.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 102

___JC___

Forumguru
Ziet er netjes uit, maar zo laag ligt ie toch niet?

Overigens weet je pas echt hoe hard je onderstel is als je in Belgie ofzo over de snelweg rijdt met volle belading. Dan merk je pas hoe goed de wegen in Nederland zijn!!
 
laag genoeg. Ga je lager dan vind ik het al snel een hoog petjesgehalte krijgen en dat wil ik niet ;) Belangrijkste was wat trakkere wegligging, optische is mooi meegenomen.
 
ik vind ze heerlijk comfortabel, mischien zelfs nog iets teveel overhellen in de snelle bochten. Maar ja, ik kom uit een Leon FR he... ;)

Ik heb overigens ook een 1.8 TSI, een Ambition Business Line met ESP en 17" Pegasus zomerbanden. De originele 16" velgen zitten de winterbanden onder...
 

___JC___

Forumguru
ik vind ze heerlijk comfortabel, mischien zelfs nog iets teveel overhellen in de snelle bochten. Maar ja, ik kom uit een Leon FR he... ;)

Ik heb overigens ook een 1.8 TSI, een Ambition Business Line met ESP en 17" Pegasus zomerbanden. De originele 16" velgen zitten de winterbanden onder...

Een Leon 1 of een Leon 2? de Leon 2 is volgens mij aanzienlijk harder geveerd dan de Leon 1 namelijk.
 

Hetzer

Forumguru
Even een update.

De Octavia is inmiddels geleverd! De MAD veren bieden mij nog meer dan genoeg comfort! M'n Leon was veel straffer geveerd, dus de Octavia hangt dus ook wat meer in de bochten. Niettemin geen spijt van de verlaging, hij voelt net even wat strakker met goed comfort en ook optisch ziet het er veel mooier uit dan de standaard vering. Bijgevoegd wat plaatjes.

Mooi bak, inderdaad die verlaging maakt hem optisch helemaal af!!!!!!!
 
Ik probeer meestal een kleur te nemen die lekker afwijkend is. Heb je weer eens wat anders en op de parkeerplaats hoef je niet te zoeken zoals bijvoorbeeld tussen al die zilveren auto's :)
M'n vorige Leon was niet voor niets ovni geel :)

Ik laat de stijlen zoals ze zijn, ik stoor me er niet zo aan. De auto is overigens ook niet prive gekocht, dus ik ga er verder geen kosten meer aan maken.
 
Bovenaan Onderaan