17 of 18 inch

De Stip

Forumguru
Hoi, ik zie net dat ik een junior lid ben ;) Idd ben ik sinds kort lid en kan me op die manier goed voorbereiden op de aankoop van mijn nieuwe auto. Het gaat een O2 Elegance BL worden met een 1.8 TSI DSG.
Op dit moment bestaat mijn wensenlijstje oa uit een open dak, MDI en velgen. Over dat open dak ben ik het redelijk eens, al is het jammer dat ik die nog niet in het echt heb kunnen zien. De MDI, daar gaan verschillende verhalen over. Die zou slechts met een keuze kabel compatible zijn. Je moet dus kiezen voor Ipod of USB en je kunt schijnbaar niet tussentijds het kabeltje wisselen, want die kabel zit aan de radio en niet aan een multifunctionele stekker in het dashboard kastje ( volgens de dealer). Dat zou jammer zijn.
Over het laatste ben ik het nog niet eens en dat zijn de velgen. Qua smaak, daar valt natuurlijk niet over te twisten, maar wel over het formaat. Nu rijdt ik een Altea met een verlaagd sportonderstel met 18" Erg mooi, maar niet altijd even practisch. Vooral wanneer we volgeladen zijn en de caravan hangt erachter.
Wat zijn jullie suggesties qua formaat? De velgen waar ik waarschijnlijk voor ga kiezen, zijn de Fondmetal Xion. Helaas zijn ook daar nog geen voorbeelden van te vinden icm een O2. Wellicht is er onder jullie iemand die beeldmateriaal heeft van de auto met velg.

Alvast bedankt

sitechris

Donateur
Lastig. als je voor 17 inch gaat adviseer ik je wel de auto iets verlagen. Anders zijn je wielkasten nog steeds matig opgevuld. Octi staat best hoog op zijn pootjes. Met verlaging heb je coole looks en genoeg velg voor het oog. Voordelen van 17 inch, bandjes kosten stuk minder en comfort is net wat beter. 18 inch is natuurlijk wat bruter en dan hoef je wellicht de Octi niet voor de looks te verlagen.

hemi24

Forumguru
even deels :ot: gezien het onderwerp, maar de MDI heeft gewoon een stekker in het handschoenenkastje waar je naar hartelust kunt kiezen of je er de verloopstekker naar USB, Ipod, of mini-Jack in kunt steken.
Blijkbaar heeft je dealer er nog nooit één afgeleverd; typisch gevalletje van "jammer".

Bestel je een MDI af fabriek krijg je in beginne alleen de "voorbereiding" tot in het handschoenenkastje; de specifieke kabel (USB, Ipod, etc.) moet je nog appart bij bestellen...

Voor de looks is het leuk, maar persoonlijk vindt ik 17" eigenlijk al net een maatje te groot als het op comfort aankomt...

Wasmachineman

Forumguru
Hallo supersjors, dat wordt een mooie wagen straks. Open dak kun je bij mij zien eventueel. Is wel erg leuk en ik heb het vaak open. Het maakt bijna geen lawaai als het omhoog staat. Maar als je het openschuift wordt het een ander verhaal. Dat is wel wat meer lawaai. Ik heb nu 17" velgen en mijn auto zou nog iets lager kunnen. Ik doe het niet want vind het nu al best.
DSG heb ik ook en is echt het beste wat me ooit in autoland is overkomen.
Wat wordt de kleur trouwens?
Chippen, heb je daar nog over nagedacht?
Succes met voorbereiden.

De Stip

Forumguru
Thanks, een goed advies. Daar heb ik wat aan. Afhankelijk van het bij te betalen bedrag, gaat mijn voorkeur qua looks idd uit naar de 18"

Lastig. als je voor 17 inch gaat adviseer ik je wel de auto iets verlagen. Anders zijn je wielkasten nog steeds matig opgevuld. Octi staat best hoog op zijn pootjes. Met verlaging heb je coole looks en genoeg velg voor het oog. Voordelen van 17 inch, bandjes kosten stuk minder en comfort is net wat beter. 18 inch is natuurlijk wat bruter en dan hoef je wellicht de Octi niet voor de looks te verlagen.

De Stip

Forumguru
Die configurator had ik idd al gezien. Het is in ieder geval iets, maar wellicht is er nog iets beters (echte foto's)

De Stip

Forumguru
Thanks! De kleur gaat antracite worden, met zwart stof van binnen. Ik zou best graag leer willen hebben, maar dat is nu buiten mijn budget en kan eventueel later nog.
Dat dak lijkt me idd heerlijk. Heb nu ook vaak een raampje open, ondanks de clima.
Is het netjes schoon te houden zo'n dak? Gaat er niet van alles tussen zitten of van die vette troep ivm de smering?
Ik heb met een Superb gereden met 1.8 TSI en DSG. Dat was al erg prettig en ik verwacht dat de wat lichtere O2 nog fijner zal rijden. Nu heb ik een OBD-2 getunede Altea met 180 diesel pk's en 400 Nm. Ik wil eerst even afwachten hoe de O2 bevalt en kan er evt nog eens over nadenken of ik ga tunen. Heb jij het wel gedaan?

De Stip

Forumguru
Ok, dan bestel ik hem er wel bij. Samen met die 2 kabeltjes. Ik hoop dat het op de Columbus ook op een aardige wijze word weergegeven.

even deels :ot: gezien het onderwerp, maar de MDI heeft gewoon een stekker in het handschoenenkastje waar je naar hartelust kunt kiezen of je er de verloopstekker naar USB, Ipod, of mini-Jack in kunt steken.
Blijkbaar heeft je dealer er nog nooit één afgeleverd; typisch gevalletje van "jammer".

Bestel je een MDI af fabriek krijg je in beginne alleen de "voorbereiding" tot in het handschoenenkastje; de specifieke kabel (USB, Ipod, etc.) moet je nog appart bij bestellen...

Voor de looks is het leuk, maar persoonlijk vindt ik 17" eigenlijk al net een maatje te groot als het op comfort aankomt...

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb niet getuned. Mijn dsg7 kan maar 250nm koppel aan en dat heeft deze 1.6 tdi al.
Verder is mijn budget ook al op eigenlijk.
Dat dak heb ik nog niet schoongemaakt. Maar vanmiddag wel door de wasstraat gereden, gecontroleerd op druppels etc. Niets gezien natuurlijk behalve druppels op de buitenkant!

hemi24

Forumguru
Titel, uitvoerende, album, het wordt allemaal netjes weergegeven op de Columbus en te bedienen vanaf het stuur.
Voor uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=UhVRHek-6zU&feature=related

Voor de beide kabels (USB en Ipod) was ik rond de € 35,- kwijt.

Voor de artikelnummers: (blz 7) http://skoda.nl/media/pdf/octavia_acc.pdf

Aansluitkabel voor MDI (Mobile Device Interface)
- AZO 800 001 voor iPod–MDI;
- AZO 800 002 voor USB–MDI;
- AZO 800 003 voor miniUSB–MDI;
- AZO 800 004 voor 3.5" jack–MDI.​

De Stip

Forumguru
Gaaf om dat ff via Youtube te bekijken. Bedankt nogmaals en ik ga de MDI inklusief kabels, zeker mee bestellen.

Titel, uitvoerende, album, het wordt allemaal netjes weergegeven op de Columbus en te bedienen vanaf het stuur.
Voor uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=UhVRHek-6zU&feature=related

Voor de beide kabels (USB en Ipod) was ik rond de € 35,- kwijt.

Voor de artikelnummers: (blz 7) http://skoda.nl/media/pdf/octavia_acc.pdf

Aansluitkabel voor MDI (Mobile Device Interface)
- AZO 800 001 voor iPod–MDI;
- AZO 800 002 voor USB–MDI;
- AZO 800 003 voor miniUSB–MDI;

- AZO 800 004 voor 3.5" jack–MDI.​

De Stip

Forumguru
Is de binnenverlichting voor de achterpassagiers behouden gebleven, ivm dat dak? En werkt de bediening gewoon zoals we dat van VAG gewend zijn? Simpel, maar doeltreffend.
Hoe ervaar jij het iets lager liggen van de hemelbekleding, of valt dat wel mee?

Ik heb niet getuned. Mijn dsg7 kan maar 250nm koppel aan en dat heeft deze 1.6 tdi al.
Verder is mijn budget ook al op eigenlijk.
Dat dak heb ik nog niet schoongemaakt. Maar vanmiddag wel door de wasstraat gereden, gecontroleerd op druppels etc. Niets gezien natuurlijk behalve druppels op de buitenkant!

Wasmachineman

Forumguru
Binnenverlichting is gebleven voor achterpassagiers.
Ruimte is voor mij prima, ik ben 1.80 meter.
Bediening is simpel: Ventilatiestand is rechtsdraaien en schuifdak open is links draaien, helemaal open of een gedeelte. Mijn hoofd past er net door maar ik heb een klein hoofd zeggen ze....

De Stip

Forumguru
Gebruik je het dak uiteindelijk vaak, of heb je het meer voor de looks gedaan? Je hebt trouwens een mooie wagen.

Wasmachineman

Forumguru
Elke dag! Ik heb het gedaan omdat er geld over was maar ook omdat het erg mooi is en staat! Lichtinval merk je niet veel van hoor. Ik doe wel eens de jaloezie dicht en zie dan geen verschil open of dicht.
Hij staat altijd op kantelstand. Tenzij het regent, maar als het regent dan komt er natuurlijk niets binnen vanwege de wind etc.
Als je geld over hebt, doen! Het geeft je een extra luxe gevoel.

De Stip

Forumguru
Je hebt me overtuigd en ga hem er zeker bij bestellen. Het lijkt me idd erg mooi en maakt het geheel prima af.

Wasmachineman

Forumguru
Als je wilt en je woont ergens boven de A1 kan je altijd proefrijden op afspraak. Onder de A1 kom ik niet vaak dus dat is wat moeilijker!

De Stip

Forumguru
Thanks voor het aanbod, ik kom zelf uit de buurt van Rotjeknor, dus zal de A-1 niet zo snel kruisen.
Dan maar ff wachten tot januari, dan hoop ik met m'n eigen O2 te gaan rijden.

Wasmachineman

Forumguru
Heel soms ben ik wel eens in Rotterdam want ik ben rotterdammer en heb nog wel familie daar wonen. Zelf ook daar 34 jaar gewoond zelfs...:super:

Bovenaan Onderaan