17" lichtmetalen velgen O2

Harrynak63

Actief lid
Beste mensen,

Ik wil graag 17" lichtmetalen velgen onder mijn O2 zetten.
Ik vind de keuze alleen zo moeilijk. Ik vind eigenlijk nergens foto's met 17" onder een zwarte O2.
Die websites met virtuele montage zijn waardeloos.
Wat lijkt jullie mooi. Suggesties zijn welkom.
 

maartenv84

Senior Member
Ik was in maart bij een dealer voor het uitzoeken van mijn nieuwe skoda. Daar stonden toevallig 2 zwarte O2's naast elkaar. De ene als Elegance BL en een Ambition BL. De Elegance had echter 17" er onder en de Ambition 15". Het verschil vond ik dusdanig groot dat ik die van mij zeker weten met 17" inch ging uitrusten.

Het past gewoon bij de uitstraling van een auto in die klasse. En het complete beeld van de auto werd er gewoon een stuk beter van. Aldus mijn bescheiden mening :)
 

deusjevo

Forumguru
DSC00038.jpg DSC00039.jpg

U vraagt, wij draaien...
Originele Pegasus 17" velgen onder een zwarte O2 (met sportonderstel)
 

Harrynak63

Actief lid
Alvast bedankt voor de reakties:

@maartenv84: Dat het 17" moet worden is duidelijk. Hij wordt geleverd met 16", maar ik vind 17" echt mooier. De vraag is alleen welke wielen het moeten worden.

@deusjevo: Ziet er goed uit. Op de Elegance BL is 17" als optie niet mogelijk. Dus moeten ze achteraf gemonteerd worden. Alle keuze dus. Dat maakt het juist zo moeilijk. De Pegasus staan hem nogmaals in ieder geval goed. Foto's uit de praktijk doen duidelijk meer als uit een foldertje.
 
17" Pegasus velgen met 3cm verlaging:

attachment.php
 

aiva tco adoks

Forumguru
@harrynak63: Zelf heb ik 17 inch pallas eronder ben zeer tevreden over de combinatie.

Peagus is ook een mooie optie

@ foutjuh hoe is het rij comfort met icm de verlaging.
Zit er veel verschil in met of zonder??

Af-fabriek verlaagd??
 

darkprojectx

Forumguru
indien ik ooit een O2 combi zou kopen komt er zeker 18 inch op.
17 inch ziet er ook wel leuk uit maar het maakt het plaatje niet af naar mijn mening.
dan blijft het een beetje een brave papa auto die zo nu en dan stoeprandjes pakt.
Onbegrijpelijk dat ze hem ook leveren met 15inch eronder..
 
Ik heb zelf voor mijn winterbanden 17" Pegasus velgen eronder gelegd. Een stuk beter qua comfort ten opzichte van mij 18" zomerbanden. (en een stuk makkelijker om schoon te maken).
IMAG0074.1.jpg

Wel frapant trouwens dat er toch wel wat mensen zijn met een FL O2 en dan Pegasus velgen eronder hebben liggen. Deze zijn eigenlijk van de pre-FL O2.
 

deusjevo

Forumguru
Wel frapant trouwens dat er toch wel wat mensen zijn met een FL O2 en dan Pegasus velgen eronder hebben liggen. Deze zijn eigenlijk van de pre-FL O2.

Hoe bedoel je?
Je kan nu nog steeds icm sportpakket kiezen voor de Pegasus of Pallas velgen (Dynamic pakket en kost 730€ geloof ik)
Echt andere optie icm sportpakket Dynamic is er toch niet?
 

CGO

Lid
Hoe bedoel je?
Je kan nu nog steeds icm sportpakket kiezen voor de Pegasus of Pallas velgen (Dynamic pakket en kost 730€ geloof ik)
Echt andere optie icm sportpakket Dynamic is er toch niet?

Ja kost om en nabij de 730,- ...ik heb gekozen voor de Pallas ...niet dat ze eronder komen want bij komen er 19 inch onder!:24:

Effe oftopic Heb je trouwens nog een foto's van je ( sport ) interieur ?
 
hoe is het rij comfort met icm de verlaging.
Zit er veel verschil in met of zonder??

Af-fabriek verlaagd??

Door de dealer voor aflevering laten verlagen, dus heb het verschil niet kunnen merken.
Zelf vind ik dat er nog voldoende comfort over is, maar dat is natuurlijk persoons gebonden.
Hij ligt redelijk strak op de weg, en hangt niet veel over in de bochten. Maar door de verlaging voel je de hobbels in het wegdek wel wat meer natuurlijk.
 

ppaddo

Lid
U vraagt, wij draaien! Een zwarte Octavia met 17 inch Pallas velgen. Een beetje vies, maar dat doet er verder niet toe!

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

roeland

Actief lid
weet de naam van de velgen niet zo 123 maar zitten normaal onder superb 2
ow ja mijne is wel 30mm verlaagd met een eibach pro kitt

p1020845i.jpg


grt
roeland
 

delta

Actief lid
Mettes,
Wat heb jij er een mooie uitvoering van gemaakt zeg!!
Hoeveel is jouw combi verlaagd?
(aan je avatar/schemrafb te zien heb je iets met treinen?).
 

Mettes

Forumguru
@delta: Mijn wagen heeft de orginele greenline ophanging (=1 a 1.5cm verlaging) samen met 18"velgen.
Ik ben tevreden met deze combinatie op gebied van comfort en uitstraling.

(Wat de avatar betreft : Ik heb inderdaad iets met treinen ,ik ben nl treinbestuurder.)
 

delta

Actief lid
@ Mettes,
Heb je nog iets moeten aanpassen om op die 18 inch te kunnen rijden?
(HiSpeed?)
 
Bovenaan Onderaan