17 inch Zeus velgen in antraciet wel in shop, maar niet af fabriek te bestellen?

xplain

Forumguru
Ik heb mijn Superb besteld met de gewone 17" Zeus velgen, maar zag nu in de Skoda shop dat deze ook bestaan in antraciet kleurtje. Erg fraai op een grijze of zwarte Superb lijkt me! Ik zie deze echter niet staan in de configurator en zijn bij je initiële bestelling dus niet aan te vinken. Zijn deze dan enkel achteraf te bestellen? Zou ik mijn bestelling nog kunnen aanpassen bij de dealer?

https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...erset-zeus-antraciet?cid=72&modelgroup=superb

3V0CON497AHA7-17-inch-lichtmetalen-zomerset-zeus-antraciet-1-605.jpg

Dit is inderdaad een accessoire. Helaas niet af fabriek. Maar misschien wil je dealer de af fabriek Zeus inruilen. Kost je altijd geld, maar wie weet valt het mee

xplain

Forumguru
Ondertussen ook antwoord van de dealer gehad:
Deze velgen (Zeus – antraciet) zijn enkel mogelijk om achteraf te bestellen. Het is niet mogelijk om deze rechtstreeks uit fabriek te laten komen of mee te bestellen. Aangezien dit aanzien wordt als een na-verkoop-artikel kan uw bestelling niet meer aangepast worden.
Maar toch eens deal proberen sluiten voor omruiling bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
En ondertussen positief antwoord gehad van de dealer dat deze zonder meerprijs zullen aangepast worden:
Beste,
Uw velgen zijn aangepast. Er komen nu antraciet-velgen op ipv zilver.
Wij verwachten uw wagen eind februari.

De mop is dat ik het puur informatief vroeg en ze gelijk de aanpassing doorgevoerd hebben :)

Ik vind ook nergens een foto online om eens een goed beeld te kunnen vormen van deze velg onder een Superb III. Iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden?

xplain

Forumguru
Ondertussen foto gevonden van de originele velgen op een grijze combi. Toch niet helemaal overtuigd of dit op een zwarte mooi gaat zijn. Iemand zin om te photoshoppen?

584b86480ef39c0b33a591864a68e980.jpg

CDK

Forumguru
@kansberg, wil jij nog een shopje maken voor @xplain?
Ik weet nu al dat ik het niet mooi gaat vinden ;)
Waarschijnlijk heb je chroomranden rond je ramen, dat matcht dan niet meer met de velgen.

xplain

Forumguru
Vond deze foto van een gelijkaardige config op vorige model. Deze vind ik best meevallen eigenlijk!

29da4ecce5881f17dd4688d5510d06a1.jpg

xplain

Forumguru
Graag gedaan! Vind het persoonlijk best mooi. Misschien nog iets omlaag ;):

Ja verlaging kwam er sowieso

Andere mogelijkheid is dat ik de gewone zilverkleurige velgen laat plastidippen. Zou me €200 kosten bij 'erkend plastidipper'. Ze halen de velg er volledig af en zetten 7 lagen. Maar heb hen nog vraag gesteld hoe carwash bestendig dat is.

kansberg

Forumguru
Ben ook benieuwd hoe plastic dip zich houdt op termijn. Het voordeel is dat je uit veel kleuren en nuances kunt kiezen en dat het weer 'demontabel' is.

CDK

Forumguru
@xplain, je vraagt om een eerlijk antwoord :) De auto vind ik mooi, de velgen helaas niet en helemaal niet in deze kleurstelling. Hoe ik het zou doen met deze auto velg combi.... Of gewoon de alu look icm de chromen raamomlijsting, of de velgen zwart spuiten samen met de raamomlijsting. Waarvan ik denk dat de 1e variant er het meest "degelijk" uit ziet ;)

Bovenaan Onderaan