12V

Erwin1234

Nieuw lid
Ik heb sinds 1 maand mijn nieuwe skoda superb combi (1.4 TSI). Ik overweeg om een coolbox (kleine draagbare frigo) te kopen. Deze werkt op 12V en zou ideaal zijn om mee op vakantie te nemen. Weet iemand of deze aansluiting ook werkt als de auto afgesloten is en het contact dus niet op staat? Indien ja, gaat dit batterijproblemen geven? Het is de bedoeling om deze frigo te gebruiken bij daguitstappen om s'avonds op een warme dag nog gekoelde drank te hebben (de auto zou dan bijvoorbeeld 10 uur ergens geparkeerd staan). Alvast bedankt vr jullie reacties.

EdK

Forumguru
Weet iemand of deze aansluiting ook werkt als de auto afgesloten is en het contact dus niet op staat?

Ja dan staat er gewoon 12VDC op de aansluiting van je wagen.

Indien ja, gaat dit batterijproblemen geven?
Ja dat gaat problemen opleveren als je hem de gehele nacht wil laten draaien zonder draaiende motor.

Daarom, zoek een koelbox die zo en zo een 12V aansluiting heeft maar ook een 230VAC aansluiting.
Kun je de box sávonds mee naar binnen nemen en daar aan het stopcontact hangen.
En overdag ? Rijdend kun je hem uiteraard gewoon laten draaien.
Maar langer dan een uur stilstaan met motor uit dan adviseer ik je echt om de koelbox 12V stekker er uit te trekken.

Erwin1234

Nieuw lid
Ja dan staat er gewoon 12VDC op de aansluiting van je wagen.

Ja dat gaat problemen opleveren als je hem de gehele nacht wil laten draaien zonder draaiende motor.

Daarom, zoek een koelbox die zo en zo een 12V aansluiting heeft maar ook een 230VAC aansluiting.
Kun je de box sávonds mee naar binnen nemen en daar aan het stopcontact hangen.
En overdag ? Rijdend kun je hem uiteraard gewoon laten draaien.
Maar langer dan een uur stilstaan met motor uit dan adviseer ik je echt om de koelbox 12V stekker er uit te trekken.
OK, hartelijk dank voor de info. Ik neem aan dat drank in zo een box ook nog wel een flink aantal uren gekoeld zal blijven wanneer het contact wordt afgezet. Bedankt.

EdK

Forumguru
@Erwin1234 zolang je de deksel niet steeds opendoet om te kijken of het in de box nog koel is dan blijft het wel enkele uren koel hoor.
Ga je steeds de deksel openen om te kijken of het niet al is afgekoeld dan gooi je er steeds weer warmte in en tsja..... dan is t gauw gebeurd...

Zet je contact uit en laat je stekker erin dan blijft de koelbox door koelen tot je accu leeg is...:D

Erwin1234

Nieuw lid
@Erwin1234 zolang je de deksel niet steeds opendoet om te kijken of het in de box nog koel is dan blijft het wel enkele uren koel hoor.
Ga je steeds de deksel openen om te kijken of het niet al is afgekoeld dan gooi je er steeds weer warmte in en tsja..... dan is t gauw gebeurd...

Zet je contact uit en laat je stekker erin dan blijft de koelbox door koelen tot je accu leeg is...:D
Dat laatste is ook een optie, ik kan dus kiezen voor een frisse pint uit mijn koelbox op een warme zomerdag ofwel voor een auto die start en mij naar het dichtstbijgelegen café brengt om daar mijn frisse pint te bestellen. :jaja:

Bovenaan Onderaan