12V USB lader blijft aan?

Fortissimo

Senior Member
Ik heb een nieuwe USB-stekker voor in de 12V-aansluiting bij de achterbank gekocht.
Deze stekker heeft een blauw verlichte rand.
Ook al staat de auto al 10 minuten uit en op slot, de rand blijft verlicht.
Ik heb gecontroleerd zonder sleutel bij de auto te komen om zeker te weten dat ik niet iets activeer.

Kan dit je accu leegtrekken als je auto een paar dagen stil staat?
Kan je uitschakelen dat de 12V stroom blijft houden als de auto uit staat?

Volgens mij hebben we dat niet bij de voorste 12V-aansluiting. Als de auto automatisch uitgaat, dan merken we dat direct aan de telefoons namelijk.

Tees

Donateur
Volgens mij is bij VAG auto's het altijd zo dat de 12V aansluitingen op een permanente plus zitten. Je kan dat wel omzetten naar een geschakelde plus, maar het lijkt me logisch dat je dan wat in de bedrading moet omleggen in de zekeringenkast.

En kan dat je accu leegtrekken: jazeker. Ik heb achterin mijn wagen een dubbele USB aansluiting gelegd, afgetakt vanaf de 12V aansluiting. Als die per ongeluk aan blijft staan trekt die m'n accu zeker leeg in een paar dagen. Heb t al een keer gehad...

PizzaPieter

Donateur
Het is niet standaard bij VAG, in ieder geval.
Mijn Seat bijv gaat zowel voorin als achter in kofferbak alleen aan op contact.
Bij vorige VAG was kofferbak vaak via contact, maar voorin constant.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Oh, dan hebben ze dat op een gegeven moment veranderd. Herinner me nu ook weer dat dit eerder ook wel eens langs is gekomen hier. :dankje:

EdK

Forumguru
Al me Skoda's (5st) tot heden en ook me Caddy (2st) blijft de spanning er 24/7 op staan !
En altijd een USB lader met diverse kleuren licht gehad en zelfs na 3 weken was de accu nog niet leeg !
Ik weet niet anders dan dat bij de VAG wagens de 12V continu aanwezig is !

Bovenaan Onderaan