12V achterste deel middenconsole

goromo

Nieuw lid
Besten,

Deze week een setje schermen gekocht om de kids op de achterbank stil te houden.
Vandaag eens eventjes gekeken naar de mogelijkheden m.b.t. Het voeden van deze schermpjes.
Mijn eerste gedachte was om de kabel via de binnenzijde van de stoel onder de zijkant van het middenconsole weg te werken en dan in het midden console de boel aan elkaar te "knuppen".
Helaas blijkt na het verwijderen van de asbak aan de achterzijde dat er totaal niks van kabels loopt, laat staan een voeding.
Ook zie ik totaal niet hoe ik het middenconsole kan demonteren zodat ik de 12 volt van de contactdoos in het middenconsole kan aftappen.
Dan maar vanuit de achterbak onder de bekleding door was de gedachte.
Maar ook daar zie ik, mede door de goede afwerking van de auto, niet zo 123 hoe ik dit moet aanpakken.
Heeft er iemand van jullie al enige ervaring met het demonteren van het middenconsole of zijpaneel in de achterbak of is er nog een mogelijkheid waar ik niet aan gedacht heb ?
 
Hallo,

Ik zou de voeding direct onder de stuurkolom vandaan halen dan kun je zelf de dikte van de kabel beslissen die goed genoeg is voor de benodigde stroom.....maar houd er wel rekening mee dat deze niet op je contactslot staan!
De kabel kan je net als met versterkers ed de draad langs de dorpellijst wegwerken.

Moet het zo zijn dat de schermen eruit moeten kunnen met gemak zou ik een plug verbinding maken dat je per ongeluk sluiting maken kan uitsluiten en een nette afwerking kan maken waar je wilt.

Voor vragen pm maar.
 

goromo

Nieuw lid
Beste Klitmp3

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een soort gelijk systeem als Nextbase waarbij de schermen zonder al teveel inspanning van de steun kan worden geschoven.
Een plug verbinding heb ik derhalve niet nodig, maar toch bedankt voor het meedenken.

Een optie wat ik nog wil bekijken, voordat ik een nieuwe kabel ga trekken, is om niet meteen de gehele middenconsole te demonteren maar eens kijken of het lukt om de 12V aansluiting in de console eruit te wippen.
Enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt ?
 
Bovenaan Onderaan