12v aansluitingen lijken niet te werken

BuB

Lid
dag allen,

Ik ben sinds vorige week de eignaar van een O2 uit 2011 in de L&K uitvoering. De 12v sigarettenaanstekers lijken niet te werken. zowel voor als achterin gebeurt er niets als ik met een usb oplader mijn telefoon probeer op te laden. Ik heb de zekeringen (24 en 26 volgens de handleiding) gecheckt en deze lijken goed. kruistesten met eenzelfde zekering lost het probleem niet op.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 

Rallye

Forumguru
In principe zouden de stroompunten altijd aan moeten zijn, zelfs als het contact uit is. Was de vorige eigenaar van je auto een hobbyist die zich hieraan (zoals sommigen op dit forum) ergerde en de aansluitingen heeft losgekoppeld? Heb je overigens al een andere lader geprobeerd?
 

hemi24

Forumguru
Ik zou voor de zekerheid het contact toch even aanzetten, ik ben niet zeker of ze bij een O2 daadwerkelijk altijd spanning hebben...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou voor de zekerheid het contact toch even aanzetten, ik ben niet zeker of ze bij een O2 daadwerkelijk altijd spanning hebben...
Dat hadden ze bij mijn O2 wel, net als bij alle andere Skoda's, Audi's en VW's die ik heb gereden (m.u.v. de Kever 1200N uit 1970, die had helemaal geen 12V-aansluiting. Was 6V installatie zonder enige vorm van extra voorzieningen - zelfs geen benzinemeter en geen rechter zonneklep).
 
  • Leuk
Waarderingen: BuB

Arjann

Forumguru
Bijna altijd is er een zekering kapot. Ik zou alle zekeringen even checken, misschien heb je per ongeluk niet de goede gecontroleerd
 

BuB

Lid
Bijna altijd is er een zekering kapot. Ik zou alle zekeringen even checken, misschien heb je per ongeluk niet de goede gecontroleerd
Dat 2x gecheckt... zoveel 25A en 20A zekeringen zitten er niet in...

Octavia II 2011 2.0 TDI 140pk DSG L&K
 

haassie

Forumguru
heb zelf ook een telefoonlader....dit moet ik er echt heel hard in de aansluiting duwen alvorens hij contact maakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: BuB

BuB

Lid
heb zelf ook een telefoonlader....dit moet ik er echt heel hard in de aansluiting duwen alvorens hij contact maakt!
Aaaand we have a winner....@haassie dank! nadat ik eerst met een andere volledig "rechte" stekker getest had en dit gewoon werkte heb ik de brute force oplossing van @haassie geprobeerd op de telefoonlader en dat werkte. Dank allen voor het meedenken!

Octavia II 2011 2.0 TDI 140pk DSG L&K
 
Bovenaan Onderaan