12v aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rijd sinds vorige week een fabia.
Heb een TomTommetje, en die wilde ik gebruiken in mijn fabia.
Maar de 12v aansluiting werkt niet.
er hangt wel een los stekkertje tussen de passagiersstoel en de tunnel waar de aansluiting zit. Heeft dat er misschien mee te maken?
Iemand tips?
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum!

Tip 1: pak je handleiding, zoek uit welke zekering bij de ACC plug hoort (heet zo geloof ik) en kijk of die heel is.

Zo ja, werkt je plug 100%? Sigarettenaansteker doormeten is handig.

Je zou kunnen doorpiepen of er verbinding is tussen de pootjes van je zekeringhouder en je sigarettenaansteker.

Tips zat, zelf kijken :)
 
Dat brengt me gelijk bij het volgende:

De gebruikershandleiding ontbreekt. Hij zit ook niet onder de dubbele bodem van mijn dashboardkastje. Heb al een mail gestuurd aan Skoda center Utrecht, maar nog geen reactie gehad.

Morgen ga ik naar mijn ouders, daar heb ik wat gereedschap bij de hand om het een en ander door te meten. Dus morgen een update!

Wat ik ook merk is dat mijn verlichting fluctueert nadat ik m'n auto start. Als ik een tijdje rijd is er niets meer aan de hand. Heeft een van jullie die ervaring ook en is dat normaal?
 

van_der_P

Senior Member
Eventjes een afbeelding gescant van de zekeringkast van de Fabia van 2003. Dat zal het zelfde zijn als de uitvoering van 2000. De zekeringen zitten bij de Fabia 1 op de kopse kant van het dashboard. (daar sluit de deur tegen)
Dan is het zekering 42 links eerste kolom, 15 amperé.
Ik hoop dat het een beetje te lezen is.
 

Bijlagen

  • _IMG.jpg
    _IMG.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 49

EdK

Forumguru
Blauwe, kijk ff in je andere draadje, daar heb ik een link voor je neergezet
 

Djinn_4fun

Actief lid
Ik heb nog wel een (dubbele) handleiding liggen.
Is niet helemaal netjes meer maar alles staat erin.
Kan je komen ophalen.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn O2 zit er ook een plattegrondje van de zekeringen in het klepje van de zekeringen kast. Wellicht ook bij jouw Fabia?
 
Heb intussen de zekering gecheckt, is niets mis mee.
Wat ik me nog wel afvraag:
Naast de plek waar de 12v aansluiting zit komt bij mij een stekkertje onder het kunststof van de tunnel uit. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Hoe kan ik überhaupt die kunststof kap daar weghalen om eronder te kijken?

Iemand nog tips over de fluctuerende verlichting? (Zie mijn vorige post.)
 

Multi1100

Actief lid
Fluctuerende verlichting bij/na starten is meestal een voorbode van een rotte accu...en als die goed is zal het iets van de spanningsregelaar zijn.
Snelle accutest...sluit een voltmeter aan op de polen, laat een ander starten en als de accu terugvalt naar onder de 8 a 9 volt komt ie eraan en kun je maar beter hem verwisselen. Andere mogelijkheid is om hem bij een garage een test te laten geven (wordt er een weerstand op gezet waardoor de capaciteit gecheckt wordt)
 

cvegreen

Forumguru
Gezien het probleem is opgelost gaat hier een slotje op , voor er hier ook weer fel off topic word gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan