12V aansluiting in Kofferbak (achter bekleding)

Weet iemand of er achter de bekleidng al een 12V aansluiting in de kofferbak aanwezig is (Fabia Combi Greenline). Ik wil daar graag mijn koelbox plaatsen maar heb geen aansluiting.

Ik ben van plan om bij de automaterialen zaak zelf zo'n vrouwenlijk aansluiting te kopen en deze dan in te bouwen maar wil wel even weten welke kant van de bekleding ik moet los halen.

Alvast bedankt.
 
Heb er één laten monteren bij aanschaf. Zit links boven in. Zat al een voorbereiding voor zij de verkoper. Hoop dat je er wat aan hebt.
 

alexis

Lid
Bij de oude Fabia Combi Greenline (2009) zit er wel een stopcontact achterin, het zit inderdaag aan de linkerkant, net onder de sleuf waar de rolhoes doorheen gaat. Of er bij de huidige GL wel een 12V aansluiting "achter het behang" zit, weet ik niet (heb hem nog niet binnen).

Suc6!
 

laagvlieger

Forumguru
Bij mij was er standaard een 12V-aansluiting. Ziet er zo uit:

Afb0333.jpg
Afb0331.jpg
Afb0330.jpg

Zit volgens mij zeker een voorbereiding in. Maar hoe maak je zo'n heel interieur los?
 

Monteurtje

Forumguru
Er zit alleen een afdekkapje op de plek waar de 12V aansluiting kan zitten. Maar ben nog nooit een stekker achter de bekleding tegen gekomen voor de 12V aansl. Het is wel makkelijk als je ook een trekhaak hebt besteld. Want dan moet de bekleding ook helemaal los en is een 12V aansl. er zo in gemaakt.
 

alexis

Lid
De nieuwe (2012) Fabia Combi Greenline heeft dus alleen een afdekkapje, geen 12V stopcontact. Als iemand al eens de bekleding los heeft gehaald, hoor ik graag of er wel of niet een stekker achter zat. Als je het afdekkapje loshaalt, zie je wel een kabelboom lopen, maar het is te donker om te zien of er een stekker achter zit. En ik heb hem pas twee uur, dus ik wil nog even niet de hele bekleding loshalen ;)

Alexis
 
Er loopt allen bekabeling voor de verlichting achter en de elektrische kofferslot, zo zag ik dat toen ik alles los had voor de bekabeling voor de trekhaak. Ik begrijp best dat je je nieuwe auto niet meteen onder het "eigen" mes neemt. Even rustig laten bezinken en dat alsnog
Succes met de "voorbereiding".
 

insomnia

Actief lid
ik heb van een verkoper keertje begrepen dat de 12v aansluiting in het gordijnairbagpakket zit... dat impliceert dat er geen stroom zit en dat pas na monteren van gordijnairbags er geschikte stroom richting de kofferbak gaat

Gr,
 

Peter_Octavia

Forumguru
@insomnia,

Mijn greenline is van maart 2011 en met de optie gordijnairbag. Helaas geen 12v aansluiting in de kofferbak. Alleen de afdekdop.

Of bedoel je dat de bekabeling er al wel zit?

Grt
 

insomnia

Actief lid
mij is verteld dat door de gordijnairbags er ook bekabeling voor de 12v is... kans lijkt mij dus groot dat er bij jouw auto achter de plastic afdekkap een voorbereiding voor 12 volt kan zijn :smirk:
 
Dankje. Ik ga volgend weekend eens knutselen. De voedingsdraad van de kofferbak is voor mij ook voldoende.
Had geen zin om helemaal een draad van voren te gaan trekken.
 

alexis

Lid
Net vanmiddag bij de dealer toch maar die 12V aansluiting in de kofferbak laten maken, kabel is vanaf de zekeringkast voor doorgetrokken. Kosten weet ik nog niet (factuur moet nog komen).

Groeten,

Alexis
 

wim-ned

Actief lid
Het is een dun draadje, maar doorbranden lijkt mij echter niet waarschijnlijk. Zo te zien zit deze draad op zekering 23 (15A) samen met de interieurverlichting en de stadslichten.
 
Bovenaan Onderaan