12 volt in de kofferbak

Heukie

Lid
klopt, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er bij mij (O2) constante spanning op staat. Misschien is dat bij de O1 ook wel het geval.
 

Tachi

Actief lid
klopt, maar ik wilde alleen maar aangeven dat er bij mij (O2) constante spanning op staat. Misschien is dat bij de O1 ook wel het geval.

Bij mijn O1 staat ook constante spanning op. Ik meende in de handleiding of in de aanvullende handleiding gelezen te hebben dat ie uit kan, maar daar ben ik niet zo zeker van.
 

Rick Blaine

Actief lid
Als ik een auto koop dan hoop ik maar dat hij er ook inzit. Dat zien we wel bij de eerste inspectie ter plaatse :) Misschien maar een schakelaar ertussen zetten of onthouden om de koelkast eruit te trekken bij tussenstops...
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb dezelfde koelbox (alleen met een ander merkje erop), Vorig zomer geen centje pijn achter in m'n Fabia, (accu 54Ah) ik kon de stekker er gewoon in laten zitten. De mijne trekt 2-5 A, dat kan een accu wel een tijdje volhouden.
 

guitar_billy

Senior Member
conclusie tot nu toe :

12V aansluiting zit standaard in alle gemelde COMBI's.
12V aansluiting in de kofferbak is PERMANENT voorzien van spanning.
 

Rick Blaine

Actief lid
Ja, dat had ik ook wel verwacht, alleen voor korte tussenstops van max een uurtje zou ik het doen. Maar je vergeet het zo snel! :grin:
 

Rick Blaine

Actief lid
conclusie tot nu toe :

12V aansluiting zit standaard in alle gemelde COMBI's.
12V aansluiting in de kofferbak is PERMANENT voorzien van spanning.

Inderdaad. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand definitief uitsluitsel kon geven ("12v standaard in alle combi's" of "12v alleen vanaf Comfort"), maar in elk geval zijn de voortekenen hoopgevend :)
 

cvegreen

Forumguru
Inderdaad. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand definitief uitsluitsel kon geven ("12v standaard in alle combi's")
Beste Rick Blaine , als je het 100% zeker wil weten , zal ik u moeten teleurstellen . Want uit ervaring weet ik dat zelfs beroeps verkopers meestal niet alle optie's van buiten kennen . Dus wij als liefhebbers daar zeker de kennis niet voor .
 

guitar_billy

Senior Member
...maar op het skodaforum heb je wel het voordeel van de aantallen.
als in totaal een tiental mensen reageert, of van alle uitvoeringen een handvol, kun je toch wel conclusies trekken hoor.

maar ja, aan sommige opties is geen touw vast te knopen omdat er ook door de fabrikant geen logika is ingebouwd !
 

Rick Blaine

Actief lid
Dealers hebben dat echt wel gedocumenteerd, dat weet ik uit ervaring omdat ik van een ander merk de prijslijsten maak. Het had gekund dat iemand zo'n optielijstje had liggen maar zo'n ramp is het niet hoor.
 

cvegreen

Forumguru
guitar_billy , eerst spreek je me een beetje tegen en later geef je mij gelijk. Het is zo verwarrend allemaal , dat het eigenlijk voor sommige optie's bijna onmogelijk is om er een uitsluitsel op te bieden en is wat hier gevraagd word is eigenlijk onmogelijk.
 

Rick Blaine

Actief lid
guitar_billy , eerst spreek je me een beetje tegen en later geef je mij gelijk. Het is zo verwarrend allemaal , dat het eigenlijk voor sommige optie's bijna onmogelijk is om er een uitsluitsel op te bieden en is wat hier gevraagd word is eigenlijk onmogelijk.

Nou nou, je dramatiseert nu wel een beetje. Ik heb dit topic gestart met een mijns inziens vrij simpele vraag. Laten we het niet groter maken dan het is.
 

Gieliovd

Forumguru
Rustig, rustig kinderen ;)

Conclusie:

Per bouwjaar en per uitvoering kan er wél of géén 12V aansluiting achterin de auto zitten.

Hebben we hier definitieve antwoorden voor? Nee.

Advies: vind je een mooie auto, trek de klep open. Zit hij er niet in en wil je het alsnog, trek zelf een draad.

Open hiervoor desnoods een nieuw topic, adviezen over locaties, zekeringen en ideeën over stopcontacten.

TOP!
 

van_der_P

Senior Member
Maar dat is toch helemaal geen probleem, of er wel of geen stekker zit. Dat kun je toch vrij gemakkelijk controleren.
Zit er wel een stekker dan neem je de O1, of als er geen zit dan kun je je nog bedenken.
En zou je bij de automatrialenzaak zo'n verdeelstekker kunnen kopen. In de sigarettenaansteker klaar.
Toch zou ik voorzichtig zijn met deze stekkers zwaar te belasten. Een koelkast die goed moet koelen vraagt nogal wat stroom, zeker als het buiten warm is.
 

Rick Blaine

Actief lid
Het is ook geen probleem. In mijn huidige auto heb ik ook zelf extra aansluitingen aangelegd. Maar toen ik laatst de O1 Rider bekeek, bleek er standaard zo'n aansluiting in de kofferbak te zitten. Daardoor was ik aangenaam verrast.
Mijn vakantie ligt maar een paar weken na de mogelijke aanschaf van de Skoda, dus veel tijd om te vogelen en klussen heb ik niet.
Het scheelt mij een flinke klus en zo mooi als origineel krijg ik het toch niet. Het zou mede kunnen bepalen naar welke uitvoering ik op zoek zou gaan op internet, voordat ik op pad ga.
 
Bovenaan Onderaan