12 volt in de kofferbak

Rick Blaine

Actief lid
Hallo,

Ik ben nog niet in bezit van een Octavia, maar dat gaat wellicht binnenkort veranderen. Ik heb al 1 exemplaar (een combi) bekeken, en zag dat er in de kofferbak een 12 volt aansluiting zit. Mijn vraag is: Hebben alle Octavia's dit, of is het aan een bepaalde uitvoering gebonden?

Alvast bedankt,
Frank
 

cvegreen

Forumguru
Het is meestal zo dat er in een break of bij skoda een combi het noemt , dat er meestal een 12V stopkontakt in de koffer zit . In een sedan uitvoering of hatchback meestal niet . Maar dat hangt natuurlijk ook af van de uitvoering .
 
hopla; volgende reden voor de 1.8T ;)

12 volt aansluiting in de kofferbak,
sluit ik met vakantie de dvd speler op aan :)
ideaal, heb je die in je middenconsole mooi over voor je tel. of wat dan ook :)

anderzijds is het tuurlijk niet zo moeilijk om zelf een "stopkontakt" in je kofferbak te fabriceren ;)
 

Rick Blaine

Actief lid
Ik heb ook al een 1.6 gezien met 12 v aansluiting (ook 'n combi). Maar die was uit 2004.

Ja, zelf fabriceren gaat ook wel, maar ik ga vrij snel na de aanschaf met vakantie dus ik weet niet of ik daaraan toe kom. Heb een koelbox aangeschaft dus zou wel handig zijn :)
 

cvegreen

Forumguru
Heb een koelbox aangeschaft dus zou wel handig zijn :)

:ot: K'weet het , serieus off topic maar moet het ff kwijt. zo'n koelbox met een 12V stekker is eigenlijk zijn geld niet waard vind ik . Wij hebben er hier eentje gehad van 225€ , dus niet zo'n goedkoop ding en dat koelde helemaal niet gelijk ik gedacht had , maar lawaai maken deed het ding als de beste . Nu hebben we er eentje die 75€ gekost heeft (omdat die andere te groot was en onhandig) , die doet net hetzelfde , echt koelen doet het niet , maar lawaai maken gelijk geen één.
 

cvegreen

Forumguru
Werkt meer als een gewone koelkast dan ? Want die dingen waar ik het over heb , zijn zo met een ventilator boven op het deksel .
 

Rick Blaine

Actief lid
Het is een zgn "absorptiekoelbox". Het zei mij ook niets, maar het is zonder ventilator maar ook zonder compressor zoals een echte koelkast. Deze maakt nauwelijks geluid en koelt dus prima. Mijn zwager heeft al jaren zo'n ding dus vandaar dat ik het wel aandurfde. Koste wel € 120 maar is ook flink groter dan zo'n koelbox. En ik wil graag lekker kunnen slapen in de tent! :)
 

guitar_billy

Senior Member
@Joostum : wat heb jij voor uitvoering ?
mijn vermoeden is dat een 12V in de kofferbak vanaf Elegance of evt al Ambiente standaard is, niet bij de Comfort (waar mijn Kompas op gebaseerd is).

@Rick : die 1.6 combi, wat was dat voor uitvoering ?
 

Rick Blaine

Actief lid
Dat was deze. Aan de bekleding te zien geen Comfort. Hij had ook een zilveren middenconsole en leren stuur. Ook privacy glass achterin.
 

van inkel

Forumguru
@Rick Blaine dit is een Rider uitvoering, opvolger van de compas uitvoering. Is mij prima bevallen die uitvoering, prive zou ik ook voor deze uitvoering gaan.
 

Rick Blaine

Actief lid
@van inkel: Dankjewel! Ik vond hem erg mooi, behalve de wielen. Wat opzichtig en kwetsbaar, de blanke lak liet hier en daar al los door corrosie.
 

Tachi

Actief lid
Ik kan bevestigen dat ik 12V heb, linksachter. Héél handig.

Oh ja, ik heb dus een Combi 2.0 uit 1999
 

Rick Blaine

Actief lid
Ja, ik heb de brochure van de O1 van 2001-2004 en daar kan ik het niet in vinden, of de combi standaard een aansluiting heeft of niet. Ik probeer dat hier te ontdekken :)
 

Heukie

Lid
Ja, zelf fabriceren gaat ook wel, maar ik ga vrij snel na de aanschaf met vakantie dus ik weet niet of ik daaraan toe kom. Heb een koelbox aangeschaft dus zou wel handig zijn :)

mijn combi uit 2005 heeft ook standaard een 12V aansluiting. Let wel even op dat deze op de constante spanning aangesloten zit !!
 
Bovenaan Onderaan