12 Volt aansluiting

Dani

Lid
Het klopt idd.. ik heb ook een combi uit 1999 en ik dacht ook dat de aansluiting van mijn sigarettenaansteker onder mijn armsteun het niet meer deed. Na het lezen van deze topic had ik gisterenavond meteen maar de proef op de som genomen. En ja hoor, vergrendeling voor bediening van de achterste ramen eraf en ik had 12V!!! HAHHAIAHIHIAHAI

Gelukkig maar....
 

Bernhard

Nieuw lid
sigarettenaansteker

als je in het bestuurders portier de bediening van de achter ramen kunt uitschakelen dan schakelt ook de sigarettenaansteker uit!
 

hans_siep

Nieuw lid
sigarettenaansteker werkt niet

Bij mij hetzelfde verhaal. De sigarettenaansteker functioneerde niet.
En dit is toch wel essentieel voor dvd en navi...
Uit het middelconsole gehaald en de plug doorgemeten etc.

Dacht aan een kabelbreuk of zo.
Ik was al van plan de console te openen.:1884:

Gisteren heb ik me aangemeld op het skodaforum.
Gelukkig kwam ik bij dit onderwerp uit.
Zoiets verzin je echt niet, daar was ik nooit op gekomen.:crazy:

Ben direct gaan controleren.
Ook bij mijn octavia 1 van 2000 dus de situatie dat de achterruit-
vergrendeling ingedrukt stond, deze vergrendeling uit gezet en ja
hoor de sigarettenaansteker werkt weer.:yeah:

Vraag me af of dit ook bekend is bij de dealer, maar 's navragen.

Thanks... :bye:
 

Vlaar032

Senior Member
sigarenaansteker

Mijn sigaren aansteker gaat ook via het schakelaartje van de achterruiten.
Heb ik me ook rot naar gezocht en dacht dat het kapot was. Totdat ik een keer met dat knopje zat te spelen met de HP navigatie op de voorruit, toen ging het lampje aan en uit. Een "aha erlebnis" van jewelste!
Nu heb ik geen kleine kinderen meer achterin dus dat is bij mij niet zo'n probleem. Ik weet het nu.
Maar als je het zou willen wijzigen zit er genoeg 12V spul, geschakeld en ongeschakeld boven in de voetenbak van de bestuurder. Ideaal ook voor bluetooth carkits trouwens.
Het plastic eruit boven de pedalen, draadje van de aansteker opsporen met een multimeter, checken met het deurschakelaartje, knippen en een andere 12V zoeken en je bent er. Wel een 5A zwevende zekering erin hangen, anders blaas je de boel op.
 
Bij mij werkt de aansluiting onder de armsteun niet eens. Het snoer van de oplader is niet zo lang tot de aansluiting in de kofferbak...
Weet iemand waar ik het probleem kan zitten? Los contactje of iets dergelijks? Volgens mij kan het de zekering niet zijn.

Op de armsteun van de bestuurder zitten een heleboel schakelaars voor de elektrische ramen. Met een knop kan je de ramen achter uitzetten.
Die knop schakelt ook gelijk je 12 volt sigarettenaansteker UIT!!
Ik heb zo heel lang getobt tot ik hierachter was. Als je de achterraampjes weer laat werken via de achterportieren dan doet de sigaretten aansteker het ook!

Ik hoop dat het wat voor je is
 
Dan nog iets over de 12 volt aansluiting.
Wanneer de sleutel uit het contact is, blijft daar gewoon spanning op staan. Weet iemand of deze aansluiting te koppelen is aan het contactslot?
Dus sleutel eruit, spanning eraf. Scheelt me weer een lege accu.
 

Tallguy

Forumguru
Ja, je moet 'm koppelen aan de geschakelde +. Heeft mijn dealer ook gedaan voor mijn navigatiesysteem.

Ik verplaats dit topic trouwens naar Car Audio , video ... omdat het niet specifiek voor de O1 is.
 
Bovenaan Onderaan