1 mei prijs verhogingen

Ik heb mijn O2 voor 1 mei besteld, echter wordt deze eind juni afgeleverd, maar per 1 mei zijn de prijzen verhoogt.
Wie heeft zijn O2 voor 1 mei besteld en na 1 mei gekregen.
En is deze prijsverhoging ter sprake gekomen.

Ik ben benieuwd.
 
Ik neem aan dat je de prijs moet betalen die op je bestelbon staat????
In België is hij midden april met net geen 300 € opgeslagen!
 
Het lijkt mij ook dat de prijs geldt van het moment waarop het koopcontract is afgesloten en de bestelling is geplaatst.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het lijkt mij ook dat de prijs geldt van het moment waarop het koopcontract is afgesloten en de bestelling is geplaatst.

[/ QUOTE ]

Dat is helaas onjuist ! Het leasebedrag gaat gewoon mee omhoog bij een prijsverhoging. Moet toegeven dat het vreemd is, maar toevallig kwam dit ter sprake op mijn werk omdat iemand meer moest gaan betalen dan in de offerte was aangegeven. Ik weet niet of dit bij iedere leasemaatschappij zo is, maar bij Athlon in ieder geval wel.
 

Grey

Lid
Lekker dan, ook ik lease via Athlon en heb mijn auto nu bijna een week (en ver voor mei besteld).
 
Bij Athlon werken een stelletje ratten. Dat flikken ze namelijk bij iedereen. Ons bedrijf doet daarom ook geen zaken meer met ze omdat het leasebedrag wat je denkt te betalen altijd lager is dan het daadwerkelijke leasebedrag.
 

Arjen

Actief lid
Ik heb m'n auto (koop) in december besteld, en in maart geleverd gekregen.
De prijsverhoging per 1 januari werd wel degelijk meegerekend.

Als het een koopauto is dan lijkt mij dat de afgesproken prijs geldt bij bevestiging van de koop. Je maakt immers een afspraak die bindend is. Dan moet ook zijn afgesproken of tussentijdse prijsstijgingen worden verrekend.

Als je het niet weet, moet je naar de dealer laten weten dat je uitgaat van het bedrag, zonder de prijsverhoging.

Op het moment dat ik verbaal akkoord ging met de aanschaf van de auto, voor het bedrag dat op de offerte stond, werd de koop rechtsgelding.
 
Een lease maatschappij dekt zich inderdaad wel in in het contract met de eindklant. Voor hen zal het dus niets uitmaken dat prijsverhogingen worden doorgevoerd. Maar vervelend is het wel. Dan ben ik blij dat mijn auto op 29 april is geleverd!
 

octofreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Het lijkt mij ook dat de prijs geldt van het moment waarop het koopcontract is afgesloten en de bestelling is geplaatst.

[/ QUOTE ]

Dat is helaas onjuist ! Het leasebedrag gaat gewoon mee omhoog bij een prijsverhoging. Moet toegeven dat het vreemd is, maar toevallig kwam dit ter sprake op mijn werk omdat iemand meer moest gaan betalen dan in de offerte was aangegeven. Ik weet niet of dit bij iedere leasemaatschappij zo is, maar bij Athlon in ieder geval wel.

[/ QUOTE ]


Ik denk niet dat dit alleen voor Athlon geldt. Mijn leasemij. Leaseplan doet precies hetzelfde. Ligt de oorzaak van de prijsstijging van de leaseprijs niet in de brandstofprjzen??? Dat is bij mij wel zo... maar ik heb even met Leaseplan gebeld, de juiste persoon getroffen en nu kan ik voor de oude prijs leasen... /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan