1 jaar skoda fabia 2 1.6 16v sport

mdortland

Actief lid
Vandaag hebben we onze faab precies een jaar voor de deur staan.
Hoe is het 1e jaar bevallen?

Positief:

-rijeigenschappen
-heerlijke zitpositie
-genoeg vermogen
-ruimte, 2 weken Frankrijk met grote tent was geen probleem
-looks

Negatief:
-verbruik. 1:12.7
-dikke a-stijl

Afgelopen jaar enkele kleine reparaties gehad. Welke keurig onder de garantie zijn verholpen.
-slot benzinedop kapot
-speling op luchtfilterhuis (resonantie)
-nieuwe koplamp (hoogteverstelling kapot)
-nieuwe kachelmotor.

Al met al een heerlijk 1e jaar gehad. En we zijn nog lang niet uitgekeken op onze faab.
Hoogtepunt was toch wel de zomervakantie in Frankrijk. In 2 weken tijd 3500km gereden en wat mijn het meeste is bijgebleven is de stabiele ligging met bepakking op de snelwegen en de climatronic die ons heerlijk cool hield.

Dit forum heeft me ook veel zaken geleerd en heb hier veel opgezocht.

Op naar de komende jaren 2013-08-14 15.46.05.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Is het een automaat of handbak (aangaande je opmerking over het verbruik)?

Zou het te maken kunnen hebben met je verplaatsingsgedrag (rij je voornamelijk korte ritten, of trajecten met veel stadsverkeer)?

Ik denk dat deze topic beter past in het 'mijn auto' gedeelte...:)
 

Desperado

Forumguru
Klinkt helemaal goed.
Verbruik, tja....tis natuurlijk wel een sport. Ik haal dat verbruik niet met de O1.
 

mhens

Lid
Verbruik is inderdaad apart; ik haal 1:14 met mijn Fabia Combi 1 Automaat, terwijl automaten toch minder zuinig zijn...
 

Noord26

Forumguru
Leuke review. Verbruik valt mij idd ook wel tegen hoor. Mijn collega rijdt een Fabia Combi 1.6 16V motor icm automaat en met zijn vele korte stukjes zit hij rond 1:13,5. Wij zitten met onze duidelijk grotere (en zwaardere) auto met een stuk meer vermogen rond hetzelfde verbruik als wat uw auto laat noteren met een soms aardig stevige rechtervoet.
 

Fabia86

Actief lid
'Kachelmotor' vervangen noem ik niet echt een kleine reparatie... Complete dashboard moet eruit en kost je normaal gesproken +- 650,00 euro.
 

Cordoba

Forumguru
Fors verbruik en toch enkele opvallende reparaties. Nu is Gouda ook niet de meest zuinige stad voor je verbruik, vanavond vanuit het werk(Gouda vandaag) naar huis ook weer een beetje zitten ergeren aan de ongelukkig afgestelde stoplichten, treuzelende automobilisten voor me, en de tijdelijke file-kwekende stoplichten bij de Mac/Muizengat.

Tankdop kan ook nog wel beschadigd zijn, door potentiele brandstofdieven, of kleine vandaaltjes.
 

Cordoba

Forumguru
@mdortland OK, dan zullen het geen vandalen ofzo geweest zijn. En wat Gouda betreft: toen ik er woonde deed ik niet voor niets 90% in Gouda op de fiets, omdat je dan veel sneller bent, en geen parkeerprobleem.
 

Cordoba

Forumguru
V.Hensbeeksingel, op het hoekje bij de Driestar Pabo, dus lopend/op de fiets snel in het centrum, maar met de auto ook zo op de snelweg. Heb het zelfs ooit gepresteerd om de trein naar Utrecht die ik vanuit huis al zag langskomen onderweg naar het station, nog te halen (moest nog koppelen met het andere deel uit R'dam).
 

mdortland

Actief lid
Oke grappig man. Ik woonde op de bleulandweg. Flat3 keek uit op de driestar en de van hensbeeksingel. 8 jaar geleden verhuisd naar goverwelle
 
Bovenaan Onderaan