1-din radio inbouwen

edwin-citigo

Nieuw lid
hallo allemaal,
ik was benieuwd of er frames waren waarbij je een 1din radio kunt inbouwen en zo ja waar zijn deze te koop?

ik heb een citigo artic air met airco. ik ben nogal een audio-freak en vind het geluid uit mijn standaard boxjes niet heel geweldig ( slecht niet maar niet wat ik wil) ik wil namelijk de audio gaan aanpakken incl de radio. maar zit met het inbouwen ervan
wie oh wie kan me helpen met deze info ( liefst met foto's)
bijvoorbaad dank,
mvg
edwin
 

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat je het aan je dealer moet vragen. Er zal zeker een frame bestaan voor een 1din radio. In de asseccoires folder van de Citigo staan 1 din radio dus dan bestaat er ook een bijpassend frame voor.
 

arjants

Nieuw lid
Die kosten rond de 30,- en zijn bij diverse audiozaken verkrijgbaar:
mb-1din-inbouwframe-up-mii-citigo.jpg
 

edwin-citigo

Nieuw lid
@fabia.. bij de dealer al geweest en kon het niet direct vinden en verwees me door naar het forum

@arjants ... TOP!!!! dank je wel alleen wat zijn volgens jou diverse autozaken.
 

Cordoba

Forumguru
Er kan prijsverschil zitten tussen bijvoorbeeld VW-dealer en Skoda-dealer. Daarnaast is de vraag of het item van Arjants specifiek is voor Up!, Mii en Citigo of voor een automdel dat op het gezicht hetzelfde frame er in heeft (de rondingen van de hoeken, of de bolling van het dashboard kan net even anders zijn waardoor het óf net niet past, óf niet mooi uitkomt.
Dergelijke zaken kun je eigenlijk alleen goed beoordelen als je het bij de auto hebt.
 

edwin-citigo

Nieuw lid
Er kan prijsverschil zitten tussen bijvoorbeeld VW-dealer en Skoda-dealer. Daarnaast is de vraag of het item van Arjants specifiek is voor Up!, Mii en Citigo of voor een automdel dat op het gezicht hetzelfde frame er in heeft (de rondingen van de hoeken, of de bolling van het dashboard kan net even anders zijn waardoor het óf net niet past, óf niet mooi uitkomt.
Dergelijke zaken kun je eigenlijk alleen goed beoordelen als je het bij de auto hebt.
de dealer heeft ze niet .. iig niet de skoda dealer . maar nogmaals voor we gaan strooien met ideeen wil ik graag weten waar arjan hem vandaan kan toveren voor 30 tientjes kwa citigo zijn alle dashboards het zelfde
 

EdK

Forumguru
Vooropgesteld dat ik de CitiGo niet tot in de puntjes ken vraag ik me even één ding af
Het is blijkbaar nu een 2 dins gat ?
en je gaat er een 1 dins module ( radio) inzetten
maar dan heb je dus een front alla de foto nodig
maar wat gaat er dan in het tweede 1 dins gat ?
kun je een opbergvak oversteken wat er nu inzit of moet je dat er nog eens los bij bestellen ?
 

Cordoba

Forumguru
... voor we gaan strooien met ideeen wil ik graag weten waar arjan hem vandaan kan toveren voor 30 tientjes kwa citigo zijn alle dashboards het zelfde

Voor 300 euro zit de radio er vast bij.:winkie: (30 x 10 euro)

Punt van EdK is inderdaad ook een goede, wat doe je met het andere gat/gaten?

Overigens is het geen optie om de huidige radio te laten zitten, en er een versterker achter te knopen, al dan niet met meer/betere speakers?
 

edwin-citigo

Nieuw lid
haha sorry 3 tientjes natuurlijk. nee is geen 2 dins fgat .. frame wat er nu zit is radio en daar boven mijn kachel knoppen en instrumenten paneeltje ... deze is zoals op de foto van arjan te zien over te plaatsen alleen komt er onderin dan een andere radio.
versterker achter een originele radio kom ik toch wat uitgangen op de radio tekort (front rear en sub)
 

Cordoba

Forumguru
Ik zat me al te verbazen over die bovenste 3 gaten, maar met je toelichting over het overzetten van kachelbediening/paneeltje is het duidelijk. Jammer dat men die uitgangen niet heeft voorzien bij de standaardaudio.
 

edwin-citigo

Nieuw lid
m&f??? ps ik heb nog altijd geen antwoord gehad van arjan helaas. 18 mei ga ik met CIS naar mijn audio-inbouwer en wil eind mei gaan bouwen. alleen moet ik wel een radio frame hebben. pianolak zoals hij eerder is vermeld staat niet omdat ik gewoon een mat zwart dash heb
 

Inge

Lid
je kunt het paneeltje natuurlijk altijd spuiten.

Heb bij BM onderdelen frames gezien - weet niet of je er iets aan hebt.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of mat zwart spuiten met plastidip een oplossing is, voordeel is dat je het er weer redelijk makkelijk af kunt halen (bij voldoende lagen/laagdikte), maar dan heb je nog geen oplossing voor de juiste kleur.

Overigens Arjants is sinds 27 april niet meer op het forum geweest.
 

EdK

Forumguru
tsja het is natuurlijk geen verplichting om hier dagelijks online te zijn.
Hoeveel zijn er niet die hier wel lid zijn maar alleen info vergaren en geheel niet delen.
Maar mbt het front, heb je al wat met google gedaan ?
en dan de goedkoopste nemen en die in juiste kleur spuiten / laten spuiten ?
en frontje kun je ook na inbouw even laten spuiten, en moet je er wat voor demonteren achh so what
Als het dan daarna op en top is dan moet dat maar , toch ??
 
Bovenaan Onderaan