1.9 TDI vervanging door 1.6 (CR)TDI ?

Skodist

Nieuw lid
Is er iemand die meer weet wanneer Skoda eigenlijk in de Superb combi de 1.6 CRTDI zal aanbieden i.p.v de 1.9 TDI? En of dit gelijktijdig zal komen met een "Greenline" versie van de Superb combi? Of eerst nog een fase waarin de 1.6 CRTDI de oerdegelijke 1.9 TDI komt vervangen, en de "Greenline" nog iets later op het jaar ?
groeten!
 

hemi24

Forumguru
Is de S2 Combi met 1.9TDI te verkrijgen dan?

Volgens de dealer zou de 1.6TDI ergens tweede helft 2010 beschikbaar komen voor de S2 Combi...
 

Wasmachineman

Forumguru
De Combi is nu alleen met 2.0 TDI te leveren.
De 1.9 wordt vervangen voor een 1.6 en dan zijn de geruchten
A: dat er dus echt een 20% Greenline komt na de zomer, herfst ???
B: ook dus een Combi misschien in deze versie alhoewel dat laatste erg twijfelachtig is heb ik van 3 verschillende dealers gehoord !
 

hemi24

Forumguru
gezien de aantallen S2 Greenline, lijkt me toevoeging van de combi hieraan wel een potentieel succesnummer!!!

Als dit ook nog binnen de 20% zou kunnen vallen, zou nog mooier zijn, maar aangezien de O2 GL de grens maar net weet te halen, moeten ze wel meer middelen bij VW uit het schap trekken!!!

Afwachten, zou ik zo zeggen! Daadwerkelijke info bereikt de dealer meestal weinig eerder via Pon, dan dat er zaken op het net bekend zijn...
 

Skodist

Nieuw lid
Beste,
In België(diesel-land) is de Skoda Superb(combi ook) momenteel nog leverbaar met de getrouwe 1.9 TDI(105pk).
Heb gemerkt in Duitsland begint het bij de diesels in Superb II vanaf een 2.0 (CR)TDI. (140 of 170pk).
 

hemi24

Forumguru
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Bijna nergens leverbaar, maar in (B) wel weer: een S2 Combi met 1.9TDI..!
Euronorm 5 is nog niet van kracht in Belgenland?
 

Skodist

Nieuw lid
Beste
Idd, die 1.9 TDI (pompverstuiver) is in België nog leverbaar. Althans tot de 1.6 commonrail deze komt vervangen. Ze willen bij VW blijkbaar nog voorraad opwerken van die getrouwe, degelijke en zuinige 1.9 diesel. En waar kan men die 1.9 beter in solden zetten dan in België! 80% van de VW groep wagens die in België rondrijden zijn die 1.9. Zoals je zegt, voldoet deze nog aan de EURO 4 norm. België is dieselrijdend land en voorlopig is die 1.9 TDI nog bij de democratische motoren wat alle taxen betreft. Al zouden ze hier zeer binnenkort ook de bestuurders zwaar(der) belasten die niet met een EURO 5 motor rondrijden en geen lage CO2 uitstoot hebben? Terecht trouwens. Al dat fijne stof van alle diesels. (wel groot deel vrachtvervoer, maar toch)
 
Bovenaan Onderaan