1.9 Ambition met ABT chip???

Ik mag begin april een nieuwe lease auto bestellen en hoog op het lijstje (boven aan) staat de nieuwe S2. Nu valt de 2.0 buiten mijn budget en wil ik kijken of de 1.9 te chippen is. Omdat het een leaseauto betreft, moet dit via de officele weg, ABT dus lijkt mij.

Is er iemand die er ervaring mee heeft? Op zich heeft de 1.9 mij in een O2 en in een Passat Variant mij niet teleurgesteld, maar even iets meer vermogen zou ik wel willen.....
 

cloink

Actief lid
Een leasebak officieel chippen? Hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik neem aan dat je maandelijks afbetaling dan omhoog gaat? Of laat je hem van bij de bestelling chippen?

Ben eigenlijk wel best geïnteresseerd om hier wat meer over te weten (maar dan in mijn geval voor de 2.0).
 

911gt2

Actief lid
Een leasebak officieel chippen? Hoe gaat dat dan in zijn werk? Ik neem aan dat je maandelijks afbetaling dan omhoog gaat? Of laat je hem van bij de bestelling chippen?

Ben eigenlijk wel best geïnteresseerd om hier wat meer over te weten (maar dan in mijn geval voor de 2.0).
Dat is gewoon heel simpel dat is gewoon de prijs van het chippen door het aantal maanden looptijd. Uiteindelijk kwam dat voor mijn O2 neer op iets van 25 euro extra per maand dus ik heb er vanaf gezien. Maar het kan eenvoudig. Leaseplan staat het ook gewoon toe als het via de officieele weg gaat.
 
Het klopt wat 911gt2 aangeeft en is inderdaad best prijzig. Daarom zou ik ook graag wat ervaringen van diverse mensen willen 'horen' voor ik er toe over ga. Zeker ook omdat de 1.9 in de andere auto's best voldeed. Ik zou alleen graag wat meer willen hebben....
 

cloink

Actief lid
Euh, kan je dan niet beter gewoon voor de 2.0 gaan? Ik zou het nl. net achteraf laten doen om hem zo in het leasebudget te lepelen... ;)
 

leander

Nieuw lid
Helaas is het nog niet mogelijk om een 1.9 via abt te laten chippen.
Daarnaast gooit de leasemaatschappij de leaseprijs omhoog, maar rekent ook extra voor extra slijtage aan banden ed.
Kortom als je wil chippen en het is uberhaubt mogelijk voor de 1.9 dan kun je het beter op een dealtje gooien bij de dealer en krijg je korting op het chippen dat je zelf betaald.
 
Helaas is het nog niet mogelijk om een 1.9 via abt te laten chippen.
Daarnaast gooit de leasemaatschappij de leaseprijs omhoog, maar rekent ook extra voor extra slijtage aan banden ed.
Kortom als je wil chippen en het is uberhaubt mogelijk voor de 1.9 dan kun je het beter op een dealtje gooien bij de dealer en krijg je korting op het chippen dat je zelf betaald.

Het is wel mogelijk om een 1.9tdi te tunen bij ABT.
Op de onderstaande site is het wel van een passat, maar het is dezelfde motor.

http://www.abt-sportsline.de/en/tun...hnik_374_93_4/produkt/ABT-engine-tuning-2305/
 

Psioneer

Actief lid
De mijne is gechipt door de huistuner van de dealer op mijn kosten. De leasemij weet het niet. Voordeel is dat ik er eenmalig kosten aan had en de garantie door de dealer gegarandeerd wordt. Bovendien zat ik maar een paar euri onder het maximale budget dus had het niet meer in de leaseprijs gepast.
Verder dik tevreden over de prestaties van de wagen.
 

911gt2

Actief lid
vreemd volgens mijn dealer wel... op de O2. Ik neem aan dat dat dezelfde motoren betreft. 1195 euro was het volgens mij.
 

___JC___

Forumguru
De mijne is gechipt door de huistuner van de dealer op mijn kosten. De leasemij weet het niet. Voordeel is dat ik er eenmalig kosten aan had en de garantie door de dealer gegarandeerd wordt. Bovendien zat ik maar een paar euri onder het maximale budget dus had het niet meer in de leaseprijs gepast.
Verder dik tevreden over de prestaties van de wagen.

Okee, maar wat nou als er iets stuk gaat aan de motor of bak? Zodra de dealer dan naar de importeur moet zal de tuning dr uit gehaald moeten worden. Want als een importeur dat vindt vervalt alle garantie meteen. In het meest extreme geval krijg je bijvoorbeeld een ongeluk, de auto wordt uitgelezen (om te kijken wat de oorzaak was ofzo) en voila zonder toestemming gechipt. Dan ben je dus als berijder aansprakelijk voor alle schade. Ik weet dat dit niet snel zal gebeuren maar het kan wel.

Nee dank u daar pas ik dus voor...
 

Psioneer

Actief lid
Tja, als er technisch iets stuk gaat mag de dealer dat repareren. En hoe hij dat doet is zijn probleem. Van de dealer krijg ik garantie dus met hem doe ik zaken.
Verzerkeringstechnisch weet ik het niet. Maar de kans dat ze de chip zullen uitlezen lijkt mij uiterst klein. Dit heb ik in een ander topic ooit al toegelicht.
Bovendien denk ik dat het meer een belastingkwestie is dan technisch of verzekering. De staat mist natuurlijk wel een paar centen aangezien we in België op basis van vermogen betalen.
 

___JC___

Forumguru
Helaas zijn er in NL wel voorbeelden van leasemaatschappijen die schades verhalen op berijders omdat deze zonder toestemming chippen. De auto is nu eenmaal niet jouw eigendom en dit soort aanpassingen daar zijn ze helemaal niet blij mee (extra slijtage e.d.)
 
Bovenaan Onderaan