1.8Turbo FSI vervangt 2.0FSI

Audi vervangt de 2.0 FSI door een 1.8 Turbo FSI met 160 pk en 250 NM. Later volgen ook andere merken uit de volkswagenstal. Dus ook Skoda...????

Bron: Autoweek.nl

Hier het hele artikel:

Audi vult het programma van de A3 aan met de 1,8-liter TFSI motor. Hij komt in de plaats van de 2,0-liter FSI.

De A3 is de eerste Audi die leverbaar wordt met de 1,8-liter TFSI motor met 160 pk. het maximale koppel is 250 Nm. Hij lost de ongeblazen 2,0-liter FSI motor af die tot een vermogen van 150 pk. met zijn nieuwe motor kan de A3 220 km/u en sprint hij in 8,2 seconden van 0 naar 100. Met de S-tronic versnellingsbak snoept hij daar nog 0,2 seconden vanaf.
Als Attraction kost de A3 met de nieuwe motor 29.490 euro. De Sportback heeft een prijskaartje van 30.690 euro. De 2,0-liter FSI kost 28.990 euro en in Sportback-uitmonstering 30.190 euro.
De nieuwe motor zal ook in andere producten van de Volkswagen-stal zijn opwachting maken. Ook bij de modellen van Audi zal deze krachtbron regelmatig terugkeren. Zo zal de 1,8 TFSI op termijn leverbaar de basismotor worden van de nieuwe TT.

Dutch4x4

Senior Member
Re: 1.8T vervangt 2.0FSI

Huh, ik dacht even dat de oude 1.8T weer terugkwam!

Maar aha, dit is een nieuwe krachtbron, waarschijnlijk een verkleinde versie van de 2.0 TFSI. Goed nieuws, want: chippuuuuuuh!

Hmm, zou de Octavia 4x4 ook die motor krijgen?

@Dutch4x4: ik heb de titel maar even aangepast (1.8TurboFSI i.p.v. 1.8T) om verwarring met de 'oude' 1.8T te voorkomen!

Pim

Lid

De 1.4 TFSI van 140pk/220nm zit ook al in de Touran.
Je krijgt straks een mooie line up van TFSIs 1.4 / 1.8 / 2.0
met daaronder waarschijnlijk de 1.6FSI en wellicht een 1.4FSI die ongeveer de 1.6MPI specs haalt.
Standaard MPI zal wel verdwijnen op termijn, denk ik.
We moeten er langzaam aan wennen dat de cilinderinhoud naar beneden gaat, als de markt daar klaar voor is zal dit verder zakken (3 cil 1.2TFSI van zeg 115pk wil niemand nu nog in zijn Octavia, en de 1.4 (TFSI van 170pk) in je A3 is ook niet echt om over op te scheppen, maar het gaat vast komen)

Jpoers

Lid

ik zou niet klagen hoor als er een motor in mijn auto zat met een cilinderinhoud van 1.4 met de specificaties die de tfsi neerzet.

Dutch4x4

Senior Member

Die 1.4 is een TSI, geen TFSI. En de S staat daarin voor Supercharged en niet voor Stratified (van Fuel Stratified Injection).

Maar je hebt gelijk: terwijl een tijdje geleden VAG nog van de turbo's afstapte om het welige tierende chiptunen een halt toe te roepen, moeten ze nu wel terug naar turbo's en zelfs gecombineerde turbo's/compressors. Alles inderdaad om vanwege toenemende milieu-eisen de cilinderinhoud omlaag te brengen en daarmee ook het verbruik.

SkodaMan

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Die 1.4 is een TSI, geen TFSI. En de S staat daarin voor Supercharged en niet voor Stratified (van Fuel Stratified Injection).

Maar je hebt gelijk: terwijl een tijdje geleden VAG nog van de turbo's afstapte om het welige tierende chiptunen een halt toe te roepen, moeten ze nu wel terug naar turbo's en zelfs gecombineerde turbo's/compressors. Alles inderdaad om vanwege toenemende milieu-eisen de cilinderinhoud omlaag te brengen en daarmee ook het verbruik.

[/ QUOTE ]
Straks krijgen we controle of je nog wel de originele software hebt draaien in je car. Zo niet: boete. Ik zie al een markt voor gecloakte programma's met een geldige software versie maar met getunede scripts. Ook komen er cracks en op afstand omschakelbare software om je crack te verbergen.

VEEJAY

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

smiths ??? zoals lays ??

[/ QUOTE ]

Ik zeg Lays /forum/images/graemlins/blush.gif

Omschakelbare software is er al voor benzine turbo's, ik zeg REVO.

Boete?!?! Hooguit zelf dokken als je schade hebt.

Jpoers

Lid

jah boete zal het wel niet worden.
tis een gekocht product en daar ben je zelf voor verantwoordelijk.
je zal inderdaad hooguit geen garantie meer krijgen.
maar nu bieden ook dealers nog altijd chiptuning aan, dus zo snel zal het wel niet lopen.

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Straks krijgen we controle of je nog wel de originele software hebt draaien in je car. Zo niet: boete. Ik zie al een markt voor gecloakte programma's met een geldige software versie maar met getunede scripts. Ook komen er cracks en op afstand omschakelbare software om je crack te verbergen.

[/ QUOTE ]

Is dit echt waar?

VEEJAY

Forumguru

niet zo moeilijk doen, gewoon in rijden en je weet dattie gechipt is. vervolgens een aantal kentallen uitlezen en je hebt het Bewijs..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

jah boete zal het wel niet worden.
tis een gekocht product en daar ben je zelf voor verantwoordelijk.
je zal inderdaad hooguit geen garantie meer krijgen.
maar nu bieden ook dealers nog altijd chiptuning aan, dus zo snel zal het wel niet lopen.

[/ QUOTE ]

Maar je betaalt wel voor x-aantal pk's inschrijvingstax, en als je dan gaat chiptunen val je misschien in een duurdere klassen en ontduik je zo nog belastingen en kan het je toch duur komen te staan...

@Imhotep, zo werkt het in NL niet. Je betaald geen wegenbelasting voor de PK's maar voor het gewicht en de brandsof van de auto, dus chippen heeft in NL toch nog een aantal extra voordelen.

LenK

Forumguru

Mag NL ook een keer wat voor hebben op B.
Meestal zijn de Belgen in het voordeel. Denk er nog steeds over om te emigreren (is maar 15 km verderop van hier) en dan een mooi groot huis en een mooie auto voor de prijs van een rijtjeshuis en een simpel karretje in Nederland.
En die lekkere pintjes niet te vergeten.....

vast in Belgie is ook serieus de pan aan het uitswingen, zeker bij ons hier in de regio noord antwerpen.

Bovenaan Onderaan