1.8TSI rijdt met vervelende schokken

Blankenzee

Nieuw lid
Hallo beste Skoda genieters,

Ik ben nieuw op het forum en zie nu al het nut van deze site veel handige tips over en weer.
Ik val maar meteen met de deur in huis met een probleem.
Als ik met mijn Superb 60 km/u rijdt in de vierde versnelling voel je de auto licht schokken dit gebeurt bij 2000 toeren.Dit gebeurt ook in de vijfde versnelling bij dezelde toeren alleen met een hogere snelheid.Als je het gas vlot in trapt dan voel je de schok maar heel even doe je het rustig dan voel je het heel erg.De auto is terug geweest bij de dealer maar konden niets vinden.De auto gaat donderdag terug en dan worden alle gegevens van de auto doorgestuurd naar de fabriek met vermelding van de klacht.
Ik zag al op het forum dat ik niet de enige ben met zo een klacht maar deze auto's zijn diesels en ik heb een 1.8TSI!!Wie o wie heeft dezelfde klacht.
 

Porettuhcs

Senior Member
Ik weet niet wat jij met een schok bedoelt maar ik heb een 02 1.8 TSI en ook last gehad van een schok cq klap in het motorgedeelte. Dit was bij mij alleen bij het versnellen rond de 3000 toeren. Om een voorbeeld te geven.... rijdend op een autosnelweg een klaverblad naderend.. afremmen terug schakelen (bv van 6 naar 4e of 3e versnelling) de bocht in .. vervolgens gas opbouwen en dan kwam de schok cq klap. Bij mij bleek het de roemruchte 2e massavliegwiel te zijn. Deze is door de dealer vervangen ....

Vriend van mij heeft een Audi A4 1.8T en heeft het zelfde "probleem" en volgens de chefwerkplaats had hij in een 2.0 tfsi gereden die het ook had. Volgens zijn zeggen kan het geen kwaad....

Heeft iets te maken met een substantie en veertjes in het tweede massavliegwiel... (ben zelf niet technisch)
 

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Hein,wat er gebeurt is als je vanaf 2000 toeren in de vier en vijf rustig het gas opvoert dan gaat de auto schokken tot je een bepaalde toeren bereikt en dan is het weg.Trap je het gas snel in dan is het maar een eenmalige shok.Het zijn geen klappen.Bedankt voor je reactie en ik jullie op de hoogte.Overigens de Superb is echt een fantastische auto dus je vergeeft hem het schoonheids foutje snel.
 
Ik heb dezelfde motor, en denk dat de productie van de 2 s2's niet ver uitelkaar liggen (1000 km en ander halve week in bezit). Ik zal morgen eens kijken wat de mijne doet. Laat het wel weten.
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Beetle, waar is de Mazda5 gebleven? Staat nog in je profiel....
Rijdt hij verder goed de S2 ?
En opmerkingen of complimenten gehad ?
Veel fijne kilometers !
 
oops..... Mazda is ingenomen door de leasemij.
De S2 voldoet nog steeds aan de verwachtingen. Helaas zijn de parkeervakken bij ons niet zo heel groot, dus dat geeft nog wel eens wat problemen bij het file parkeren :)
Maar het leukste blijft de reacties van collega's die minachtend doen over de S2, maar na het zien toch hun mening bijstellen dat je toch veel auto krijgt voor het geld.

Min punt is eigenlijk alleen de afwerking van de bodemplaat / dorpel. Als de zon op de zijkant schijnt lijkt het alsof er een witte kras bij de dorpel aan de passagierskant zit.

Daarnaast nog een financieel probleem: je hebt niet snel in de gaten dat je (ver) boven de maximale snelheid rijdt :)
 

Pendragon

Forumguru
He beetle72. Ik kom ook uit Almere en rij ook een S2. Ik heb trouwens niet het probleem van schokken bij de 1.8TSI motor vanaf 2000 toeren. Ik heb een automaat (7-traps). Het enige wat ik daar een nadeel aan vind is dat de versnellingen 1,2,3 te dicht bij elkaar liggen. Als ik wegrij schokt het even omdat hij zo snel moet schakelen van 1 naar 2 en 3. Dit is vooral als ik het rustig doe. Geeft ik meer gas dan heb ik het niet. Ik zet hem soms wel in de Sport stand, dan blijft hij namelijk langer in z'n versnelling en heb ik het ook niet.
 
Nou vandaag dus maar eens opgelet of ik het schokken heb. Niks van gemerkt dus. Auto is stil en rijdt perfect.

@Pendragon, Wellicht uit de buurt? Ik zie wel eens een S2 op de A27 of A6.
Ik had eigenlijk ook de automaat gewild, maar het leasebedrag is bij ons niet zo hoog (gezien het een secundaire arbeidsvoorwaarde is en niet noodzakelijk voor het uitoefenen van je functie). Ik heb de automaat geruild voor een zwaardere motor.
 

Pendragon

Forumguru
Nou vandaag dus maar eens opgelet of ik het schokken heb. Niks van gemerkt dus. Auto is stil en rijdt perfect.

@Pendragon, Wellicht uit de buurt? Ik zie wel eens een S2 op de A27 of A6.
Ik had eigenlijk ook de automaat gewild, maar het leasebedrag is bij ons niet zo hoog (gezien het een secundaire arbeidsvoorwaarde is en niet noodzakelijk voor het uitoefenen van je functie). Ik heb de automaat geruild voor een zwaardere motor.

Behalve deze week rij ik dagelijks op de A6/A1/A10/A9/A4/A44 :) M'n kenteken is xx-HXD-9, dus let maar eens op. Oh ja, ik woon nu in de muziekwijk, maar ben vanaf morgen bezig om te verhuizen naar de Filmwijk. Mijn leasebedrag was vrij hoog, dus vandaar dat ik de meest luxe versie genomen heb met automaat. De 3.6 versie ging weer net iets te ver.
 

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Beetle,bedankt voor je reactie en dat je gekeken heb of jou S2 er ook last van heeft.Gisteren zijn alle gegevens van de auto naar de fabriek verzonden en nu maar afwachten.Ik heb de S2 overigens particulier gekocht het is een Elegance Businessline met de zwarte lak en zwart leer met chrome strip.
 

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Pendragon,ik begrijp wat je bedoelt over het snel schakelen van de DSG bak,ik reed hiervoor in een Seat Leon FR met dsg en vond ook dat de versnellingen te dicht bij elkaar laggen zeker voor een sportieve auto.Het is dan voor mij ook een bewust keuze geweest om geen dsg te nemen hoewel het echt wel een mooi systeem is.
Toen ik de Leon inruilde leverde de dsg echt niet meer op dan een handgeschakelde.
De S2 levert veel positieve reacties op!
 

Duncan

Nieuw lid
Hoi,

Sinds 1 september heb ik mijn Superb, ook de 1.8tsi versie. Bij rustig optrekken lijkt het of er een voelbare weerstand/bokken in de motor zit tussen +/- 1700 en 2500 toeren. Daar boven trekt hij soepel door.

Bij opeens gas geven in dat gebied, is er soms even een hikje, waarna hij er vandoor schiet.

Ik heb het in alle versnellingen.

Volgens mij hebben we dus hetzelfde probleem. Maar ik moet er nog mee terug naar de dealer.

Het is dubbel vervelend, omdat je voor het nieuwe rijden en de schakelindicator constant door dat toerenbereik heen moet.
 

koos hopeloos

Nieuw lid
Aha eindelijk erkenning
Ik heb namelijk hetzelfde irritante probleem met mijn octavia 1.8 tsi van juni 2009.
Hij doet dit bij mij ook alleen in de 4e en 5e versnelling tussen de 2000 en 2200 toeren.
Ik ben bij de dealer geweest en de monteur constateerde het probleem ook.
Heeft het probleem bij de importeur neergelegd.
De reactie van de importeur was, dat het een software probleem is.
Er komt een nieuwe software update en dan zou het probleem uit de wereld moeten zijn.
De importeur heeft alleen niet verteld wanneer deze software update wordt vrijgegeven.
Dus dat kan nog even duren.
Maar ik heb met de monteur afgesproken dat ik de auto binnenkort weer breng en dat ze er spoed mee moeten maken.
Want ik haal niet eerder de auto op voordat het probleem verholpen is.
Dus moeten ze wel haast maken, want anders begint de leasemaatschappij wel te piepen, dat ik lang in een vervangende auto moet gaan rondrijden.
 

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Duncan,we hebben het zelfde probleem geen twijfel over mogelijk.Mijn S2 is van 3 september.Als je de kans krijgt ga er mee naar de dealer want er wordt pas iets mee gedaan als er meer klachten komen.Mijn auto komt bij auto kokkelink vandaan in baarn die zijn dus bekend met mijn klacht.Veel succes en mocht ik wat meer weten dan hoor je van me.
 
Hoi Duncan,we hebben het zelfde probleem geen twijfel over mogelijk.Mijn S2 is van 3 september.Als je de kans krijgt ga er mee naar de dealer want er wordt pas iets mee gedaan als er meer klachten komen.Mijn auto komt bij auto kokkelink vandaan in baarn die zijn dus bekend met mijn klacht.Veel succes en mocht ik wat meer weten dan hoor je van me.

De mijne komt daar ook vandaan. Kan me niet voorstellen dat ik het niet heb dan. Morgen dan toch maar weer eens goed opletten.:crazy:
 

Blankenzee

Nieuw lid
Hoi Koos,ik ben blij dat er steeds meer mensen met dit probleem zijn want anders zou ik nog aan mezelf gaan twijfelen.Ik zal zeker nog met mijn dealer contact opnemen om aantegeven dat ik niet de enige ben met dit probleem.Laten we elkaar goed op de hoogte houden dan wordt ons probleem misschien nu serieus genomen door de importeur/fabriek.
 
Nou inmiddels weer wat kilometers verder, maar kan het schokken niet ontdekken. Auto rijdt in de versnellingen bij deze toeren als een zonnetje.

Succes met het verhelpen van de klachten.
 

Blankenzee

Nieuw lid
Beste Allen,
Hier een update over de klacht.Ik krijg inmiddels ook reacties van uit de Audi en Seat hoek met dezelfde klacht!!!!!!
Ik moet jullie nog steeds teleurstellen want er is nog steeds niets gedaan aan de klacht dit ligt niet aan de dealer want die wil het graag oplossen maar de fabriek wil of kan nog niets doen.Ik ben begonnen over het tunnen van de auto want dan zet je er nieuwe software op en dan is het misschien over.Nu heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de klacht dan alleen maar erger wordt sterker nog de auto's die deze klacht niet hebben krijgen hem wel na het tunen!!!Dus zoals jullie zien zit er ergens iets niet goed in de software.
Ik hou jullie op de hoogte!!
 
Bovenaan Onderaan