1.8 TSI voor (bijna) de prijs van een 1.4 TSI

MichielOctavia

Actief lid
Ik zie hier heel veel lease rijders op het forum. Die kiezen bijna allemaal voor de 1.2 TSI of, sinds kort, voor de nieuw te leveren versie van de 1.4 TSI vanwege de bijtelling.

Zijn er ook mensen die een 1.8 TSI hebben? Waarom heb je gekozen voor de 1.8 en niet voor de 1.4?

Voor mij was de keuze makkelijk. Ik koop en rij privé en heb dus geen bijtelling. En de 1.8 TSI was nu te koop met 3000 euro korting. Daarmee kwam hij nagenoeg op dezelfde prijs als de 1.4. Toen was ik er snel uit......

yal

Lid
Ik heb ook een prive 1,8 tsi dsg7 elegance, zomers gaan wij naar Spanje met een vol beladen auto en in de winter skien.
Dan wil ik graag een beetje extra vermogen, met belading wil ik ook vlot kunnen doorrijden/inhalen.

De 1,4 tsi demo reed prima maar had weinig kracht reserve naar ons idee.
Dat de 1,8 tsi al sinds 2006 dienst deed in Audi en Vw gaf mij meer vertrouwen dat alle bugs er in 2010 wel uit zouden zijn.(helaas was dat niet geval met de dsg7).

Eu 3000,- korting is wel veel zeg.

Groet Yal

MichielOctavia

Actief lid
Is een aktie van PON. Van maart tot mei geven zij op 100 auto's met een 1.8TSI motor 3000 euro korting. Daarmee kwam de Combi EBL versie niet op 29.240 maar 26.240.

yal

Lid
Sow, dat is scherp!

Heb ook een combi elegance uit 2010, met als opties:
-DSG 7
-vision pakket (xenon,koplamp sproeiers en dubbele zonnekleppen.
-sound system 12 speaker systeem
-columbus navigatie
-sunset (donkere achter ramen)
-pdc
-17 inch lm velgen
-metallic zwarte lak
-metalen bagagerek
-bumper folie achter

Die BL pakketten zijn wel heel compleet.

Groet Yal

MarcoO2

Forumguru
Mooie aanbieding is dat!

Ik heb als leaserijder ook een 1.8TSI, en de reden is simpel: een 1.6 (en tegenwoordig de 1.4) vind ik te weinig vermogen en vooral koppel hebben. Ik heb daarom de1.8TSI besteld (en vervolgens laten chippen). Tot volle tevredenheid! ;)

MarcoO2

Forumguru
Nee, ik heb een handmatige 6-bak. Voor een DSG-7 zou het koppel ook te hoog worden, is nu namelijk dik 350 Nm.

MichielOctavia

Actief lid
MarcoO2,

Wat kostte dat chippen nou? Ik neem aan dat je dat via ABT hebt laten doen (dus met behoud van garantie). Heb je dat laten doen voor aflevering?

MarcoO2

Forumguru
Nee, ik heb het na 25.000 km laten doen door JD (tijdens een meeting van dit forum, als demo).

yal

Lid
Ik heb een JD chip in mijn bora en deze bevalt enorm goed.
Als de skoda geen DSG7 had, dan zat er ook al een JD chip in!

Ik heb pas een nieuwe DSG7 in de skoda, na 1 jaar lang gedoe.
Mijn vrouw is het gedonder met haar auto meer dan zat , dus hebben besloten er geen chip in te zetten.....

Een 6 bak handgeschakeld is de beste combi, naar mijn idee. Heb ik ook in de bora.

Groet Yal

MarcoO2

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik er al bijna 100.00 km erg tevreden over ben. Zowel in het dagelijkse woon-werkverkeer als op de Nurburgring kun je met deze motor in combinatie met de tuning en de 6-bak prima uit de voeten.

MichielOctavia

Actief lid
Ik rij denk ik voorlopig eerst maar eens met de 1.8 TSI. Tunen kan altijd nog.
Ik denk wel dat je een van de weinige leasrijders bent met een 1.8. De gemiddelde leaserijder gaat voor de laagste bijtelling. En met de komst van de 20% 1.4 TSI zal de 1.8TSI voor zakelijk rijdend Nederland niet snel meer een optie zijn. De verwachting van mijn dealer is dat er mogelijk zelfs een 1.0 komt en dat de 1.8 in de nieuwe (2012) Octavia gaat verdwijnen.

Ik heb met de 1.2 gereden en dat was boven verwachting eerlijk gezegd. Maar ik denk dat ik met een volbepakte auto in de bergen en op de autobahn toch wat te kort kom. En van de bijtelling heb ik geen last, dus ik was er snel uit met de 1.8 voor de prijs van een 1.4.

MarcoO2

Forumguru
Dat zou best eens kunnen. Ik heb gekozen voor rijplezier, de bijtelling boeide me eigenlijk niet zo. En ook van die keus heb ik geen spijt! ;)

sitechris

Donateur
Voor normaal gebruik in nl voldoet de 1.4 prima. Maar als je zwaar beladen bent of je wilt sporten op de autobahn dan is de 1.8 een verstandige keus

Roel

Lid
Ik rij mijn auto ook privé en heb ook gekozen voor de 1.8TSI voor het extra koppel (caravan) en de mooie, soepele loop van de motor. In de Superb is deze motor heeeel erg stil (zelfs bij 236 op de teller :-) ).
Het chippen komt nog wel, ik heb pas 13K op de teller staan.

Heb een 1.8TSI combi in bestelling staan, en dat is een lease auto. Mijn overweging is dat ik (weer) aan een leasecontract van 5 jaar vast zit, en in die 5 jaar wil ik genieten van het rijplezier, ik heb de meeste lol aan een beetje pittige motor met een leuk koppel, omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.

De bijtelling en de prive bijdrage komen wat minder gunstig uit, maar daar heb ik lak aan, je leeft tenslotte maar 1 keer :)

Ik heb ook een 1.8TSI als lease auto, en heb deze vooral voor het vermogen gekozen. (Na ongeveer 20.000KM laten chiptunen door JD, dus nu nog meer vermogen ;))
Heb in de 1.4TSI een proefrit gemaakt, maar vond deze toch net wat te tekort komen.

In de periode dat ik voor een nieuwe lease auto ging kijken (eind 2009), waren er nog geen benzine modellen met 20% bijtelling.
Voor het bedrag wat ik kwijt ben aan bijtelling (zo'n €310 netto per maand), kan ik privé niet zo'n auto rijden. Laat staan met de benzine prijzen van tegenwoordig.

Tevens zit ik ook 5 jaar aan het leasecontract vast, dus wilde ik een auto die ik naar mijn eigen zin kon samenstellen. En waar ik in die periode in ieder geval naar alle tevredenheid in kan rijden.

In vergelijking met andere merken (VAG, Ford, Opel, Peugeot etc.), heb ik naar mijn idee de meest luxe uitvoering (Elegance business line), met het meeste vermogen, voor het minste geld :)

Ron-e

Lid
IDEM!!!

Ik heb dan wel een dsg7, zijn die helemaal niet te chippen trouwens? En zo ja, krijg je dan geen problemen met de leasm?

pepto

Nieuw lid
Heb een 1.8TSI combi in bestelling staan, en dat is een lease auto. Mijn overweging is dat ik (weer) aan een leasecontract van 5 jaar vast zit, en in die 5 jaar wil ik genieten van het rijplezier, ik heb de meeste lol aan een beetje pittige motor met een leuk koppel, omdat ik dat gewoon prettig vind rijden.

De bijtelling en de prive bijdrage komen wat minder gunstig uit, maar daar heb ik lak aan, je leeft tenslotte maar 1 keer :)

Voor dezelfde reden heb ik 2 jaar geleden ook de 1.8 TSI genomen.

Bovenaan Onderaan