1.8 tsi of 2.0 TSI

Falcon

Donateur
Nogmaals.. ik zou kiezen in jouw geval voor de Superb Combi Scout uitvoering die binnenkort geleverd kan worden. De benzine uitvoering heeft de 2.0TSI motor en 4x4!

Wel iets hoger op de voetjes, maar mocht dit een probleem zijn dan verwacht ik dat er wel een dealer hier raad mee weet.

De scouts zijn standaard altijd aardig compleet uitgevoerd, dus dat is denk ik wel te vergelijken met EBL.

Meer info is er op dit moment nog niet leverbaar.. maar zal binnenkort wel goed komen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Leuk zo uitzoeken wat je gaat leasen. Die Scout S2 zal wel erg prijzig worden vermoedelijk!
:ot:4x4 is wel iets wat ik ook zou willen bij de volgende maar wel i.c.m. dsg.
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Superb Scout

Op lease2move, artikel van 18 december j.l. staat het volgende:

=====
Het motorenaanbod zal bij de handgeschakelde modellen de 2.0 TSI unit met 200 pk en de 170 pk sterke 2.0 TDI omvatten; wie de DSG transmissie met dubbele koppeling wil, is aangewezen op de 140 pk dieselversie. Reken op een starttarief van circa 45.750 euro.
=====

Afgaand op het artikel is er dus enkel DSG op de dieselvariant, laat diesel nu net niet interessant zijn voor mij om maar niet te praten over de het starttarief om de Scout te mogen rijden. Morgen maar even naar de dealer voor 2 offertes ;)

Uiteraard laat ik jullie weten wat de keuze is geworden, de auto moet namelijk spoedig besteld worden (daarom is het wachten op de Scout eigenlijk ook geen optie)
 

ByeByePeugeot

Actief lid
@Plaza

Het ging hier om het artikel over de Scout.
Navraag bij de dealer wees trouwens ook uit dat er misschien wel helemaal geen Scout op de Nederlandse markt gaat komen. Er is een enorme vraag naar de 1.8/2.0 TSI DSG Combi's.

@Iedereen

Levertijd 1.8 is maart week 11 en 2.0 staat ergens in mei.

Ik heb een offerte laten maken voor een 1.8 TSI DSG (auto moet namelijk asap komen) met hoe zeg je dat ook alweer, Tutti Lampioni....Ligt nu bij de Leasemaatschappij en zal bij een mooi maandbedrag spoedig besteld gaan worden.

Graag wil ik iedereen danken voor alle goede adviezen en het nadenkwerk!
Mooie is dat je daar altijd wel van op aan kunt in deze community ;)
 

RogerS

Forumguru
Die heb je volgens mij niet met 4*4. Volgens mij is alleen de 3.6 verkrijgbaar in echte "Tutti Lampioni" uitvoering dus met 4*4 en DSG...
 

___JC___

Forumguru
Gefeliciflapstaart uiteraard, maar ik had de 2.0 genomen. :winkie:

Overigens leuk dat iets uit mijn onderschrift als algemeen aanvaarde term opgenomen is in het forum.
 

Lordje

Actief lid
De 1.8 motor is echt super, ik heb nog geen enkel moment nood gevoeld aan meer kracht.
Proficiat met je keuze.
De 4x4 in deze winterdagen was ook super, zeer stabiel en dat met zomerbanden......

Wat die tweede 2 uitlaten betreft , die kan je in optie bijnemen.
Heeft iemand ervaring met deze optie, voel je werkelijk verschil?
 

sitechris

Donateur
Niet te hopen dat iedereen dit gaat doen, anders gaat bv iedere BMW 316i rijder een dubbele uitlaat monteren zodat iedereen denkt dat het een 330 is.
 
Die extra 2 uitlaten ga je vooral flink voelen in de portemonnee ben ik bang....

En als je ze een keertje moet vervangen...... hoewel dat voor leasers niet echt een issue zal zijn, denk ik zo. Ennehh... ze zijn inderdaad mooi, maar is het niet een bééétje wannabe M3 etc ?? Krijg ook altijd een beetje een meewarig gevoel als ik zo'n Civicje zie rijden met een 15cm doorsnee kachelpijp die onder de bumper uitsteekt...
 

Frenchy

Nieuw lid
Weet iemand of er een vergelijkstest is o.i.d waarin beide auto's worden vergeleken?

Ik hoef geen caravan te trekken en evenmin moet ik elke dag in bergen rijden maar ik zou wel graag willen hoe beide auto's zich verhouden bij het doortrekken op bij hogere snelheden. Zijn hierover meetgegegevens?

En rijdt een DSG-7 beter dan een DSG-6?

En is een 2.0 TSI stiller dan een 1.8 TSI?
 

MarcoO2

Forumguru
De beste indruk krijg je denk ik door het maken van proefritten... dat zegt meer dan cijfers. Overigens heb ik een dergelijke vergelijking nog nooit gezien.
 

van_der_P

Senior Member
Uit de technische gegevens die bij de motor horen krijg je toch al een beeld van hoe zo'n motor is. Wil je comfort zoek een motor die een hoog koppel heeft bij lage toerental. Wil je sportief dan mag dat toerental hoger liggen. Dat zijn zaken die je in de folder vindt. Daar kun je dan al een selectie uit maken.
En de versnelingsbak, 7 verzetten t.o.v. 6 is ook van wat wil je. Ik kan mij voorstellen dat 7 versnellingen zuiniger/rustiger rijdt dan 6.
 

Rallye

Forumguru
Ik kan mij juist voorstellen dat 6 versnellingen rustiger rijdt dan 7. Je hebt namelijk minder schakelacties. De spreiding van de versnellingen zou ook met zes goed moeten zijn (ik heb met mijn handbak in ieder geval geen klagen). Kijk voor ervaringen met de DSG7 ook eens op het Octavia-deel van het forum, onder "problemen nieuwe Octavia". Ik heb het idee dat er over de DSG6 minder klachten zijn.
 

plaza

Forumguru
2.0 TFSI heeft STANDAARD meer koppel en souplesse dan de 1.8 tfsi.
Ik heb nog steeds momenten dat ik m'n 2.0 tfsi RS mis t.o.v. de 1.8 tfsi ,
ondanks de tuning van de 1.8 tfsi.
Ik zou altijd gaan voor de 2.0 tfsi.
Met een beetje geluk binnenkort weer de beschikking over een 2.0 tfsi :)
 

yal

Lid
1,8 heeft een distributieketting ipv. een riem zoals de 2,0.

Mijn auto is geen leasebak dus ik baal ervan als de dealer de boel aan elkaar loopt te rommelen, dus geef mij maar zo min mogelijk onderhouds gevoelige techniek.
Vandaar geen 4x4 of schuifdak, wel dsg en dat is al een ellende geweest.

Groet Yal
 

ByeByePeugeot

Actief lid
@Rallye, Naar mijn idee gaat dat topic over een maandagochtend productie auto die ze helaas speciaal, onder een alcohol promillage van 3,2, voor Yal hebben geproduceerd. Of zie ik de vele andere klachten van forumleden over het hoofd? No offense Yal, het is zwak uitgedrukt uitermate teleurstellend wat jij allemaal hebt meegemaakt met jouw 1.8 dsg7 Octi.

Buiten het feit dat er aardig wat zaken anders zijn kan ik je ook melden dat er in het nieuwe model 1.8 TSI een andere ECU zit die het tunen op het moment wat lastig maakt.
Daarbij kan JD tot een koppel komen van 320Nm op de DSG-7, daar waar de natte platen van de 2.0 TSI toch een wat leukere waarde laat zien. Tja, nat is functioneler en prettiger, dat bewijst het maar weer ;)

Persoonlijk zou ik voor de 2.0 gaan, al is enkel al voor de mogelijkheden die je met de DSG6 bak hebt (mocht je AT willen uiteraard) Verder kan ik niet oordelen, heb ik het verleden handbakken gehad en ga van Octi 105PK --> 138 PK Benz naar een 160PK DSG. Voor mij wordt het alleen maar beter, hopelijk (Start productie was op een maandag)
 
Bovenaan Onderaan