1.6tdi greenline vs 1.6tdi gewoon

oco1979

Forumguru
Kan me iemand zeggen waar het verschil juist is ?

Denk 1.5cm verlaagd.

Wat extra plastiek onderaan.

Motorsoftware iets anders ???

enz..

CDK

Forumguru
@oco1979 hier stond eerst wat anders, dacht dat je de Octavia 3 bedoelde, maar had niet goed gekeken ;) de verschillen zullen vooral motor software en het onderstel betreffen, optisch is er verder de greenline badge op de grille aanwezig.

Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Ik wist niet dat er van de Superb ook een 1.6 TDI bestond zonder 'Greenline' aanduiding :bloos: Van de OIII wel.

s-line

Forumguru
Volgens mij bestaat ie ook niet, een "gewone" tdi. Het zijn allemaal green-line's, alleen een 2.0tdi is dan een "niet" green-line.

In Duitsland bestaan ze wel beiden zie link voor 1.6TDI en zie link voor 1.6TDI greenline. Verschil zit dan in brandstof verbruik en als gevolg daarvan CO2 uitstoot --> resp. 133g/km en 114g/km. Hoe dat wordt bewerkstelligd staat er niet bij.

• Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
we hadden een Niet greenline besteld(stockwagen) kregen een greenline,verkoper vermelde dat het ongeveer 800 euro verschil op zat. Foutje in ons voordeel,want gingen niet voor de greenline gezien die duurder was en de co2 uitstoot niet direct van toepassing is voor ons. Op de greenline zitten 16" wielen met een lager bandenweerstand,andere was met 17" velgen. We spreken over beiden een elegance uitvoering,leer,panoramische schuifdak,xenon,volledig leer/kunstleer,zetelverwarming,enz...
Nu men eerste indruk van verbruik is wel zeer positief.
gemiddeld 4,6l/100 km of 1 op 21,7 voor nederland ;) ,dat is met wisselende afstanden,stads en autostrade. Normaal rijden,niet zoals een slak,nu en dan even voetje op de bodem.

Ergens gelezen dat deze ook iets lichter is gemaakt,vermoedelijk isolatievermindering en geen reservewiel :mad: . Daar komt verandering,volwaardig wiel moet er inkomen.

Octaaf

Forumguru
En als je dan een 1.6tdi Greenline laat tunen (gewoon stage1), heb je dan een 1.6tdi "normaal"?

En wat krijg je dan als je een normale 1.6tdi tuned? Vast niet een 2.0tdi "Greenline" :)

oco1979

Forumguru
En als je dan een 1.6tdi Greenline laat tunen (gewoon stage1), heb je dan een 1.6tdi "normaal"?

En wat krijg je dan als je een normale 1.6tdi tuned? Vast niet een 2.0tdi "Greenline" :)

Verschil van green of normaal is kwa pk's en Nm gelijk,enkel verbeterd voor co2.
Verlaging, frontgrill dichter,meer plastiek onder de wagen en naar mijn mening minder isolatie(gewicht)
Sta mogelijks ietskes anders afgesteld. eco

Stage 1 bij greenline ga je richting waarde van een 2.0tdi standaard.
Blijft een 1.6tdi.

laagvlieger

Forumguru
Regeneratie van remenergie, lichtere accu, smallere banden, geen reservewiel, geen dakdragers, verlaagd onderstel, andere versnellingsbakverhoudingen, ontbreken van enkele opties ... Dat waren enkele jaren geleden nog de verschillen tussen greenline en niet-greenline.

Octaaf

Forumguru
Ik bedoelde eigenlijk wat het verschil zou zijn qua motor :). Niet veel dus

Dat er verder verlichtende aanpassingen zouden zijn snapte ik al.

Heeft een normale 1.6tdi ook een 5-bak? Of mocht die wel doorschakelen?

Bovenaan Onderaan