1.6TDI CR laten chippen

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allen,
Even wat fotos.


De ECU wordt uitgebouwd om het schrijven van het nieuwe programma mogelijk te maken:
klaarmaken.jpg
De ECU is uitgebouwd:
ECU.jpg
Nadat de ECU vrijgemaakt is, wordt deze opnieuw ingebouwd en is de auto klaar voor de eerste run!
klaar2.jpg
klaar.jpg

Ik heb ook nog twee filmpjes van 100-140 van voor en na het chippen, ik zal even kijken of ik daar iets leuks van kan maken..
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
@DeNnZ , zou je de foto's opnieuw kunnen plaatsen, na ze eerst te hebben verkleind naar bv. 180 dpi op 10x15 cm of zo?
Dat is voor beeldschermgebruik ruimschoots toereikend - en het laden gaat véél sneller.
 

Canon-Eye

Forumguru
@Canon-Eye Sorry, mijn 1D markIV is niet gewend downsized te worden
Mijn huidige 7D ook niet, maar die heeft er dan ook niets over te vertellen.
Die moet gewoon knippen in Raw (gemiddeld ca. 25 Mb/stuk).

Met Lightroom exporteer ik de raws na bewerking naar behoefte als full size jpg (voor afdrukdoeleinden) of met één vinkje erbij in verder gecomprimeerde vorm van maximaal 640x640 dpi voor beeldschermgebruik.
Werkt reuze handig... :jaja:
 

kansberg

Forumguru
@DeNnZ : Mooie Sup overigens!, met de juiste wielen ;) Is ie nou zwart of antraciet grijs....beetje moeilijk uit de foto te halen.
 

DeNnZ

Forumguru
@kansberg

Haha, Dankjewel! Ik geloof dat de officiele kleur "Mocca Brown metallic" is, maar ik vind het persoonlijk meer antraciet dan bruin echter zit er wel een klein tintje bruin in..
 

DeNnZ

Forumguru
Oh, wat me tevens ook nog is opgevallen is dat het verbruik er een stuk op vooruit is gegaan.
Nu week de verbruikmeter al behoorlijk af maar dit is veelbelovend!

100kmh: 1:16.7 -> 1:18+
120kmh: 1:15.2 -> 1:17
130khm: 1:13-14 -> 1:16.4

Nu even afwachten op tankbeurten over een paar weken, nu speel ik eerst nog even met het nieuwe vermogen :-p
 

Import Yeti

Forumguru
Oh, wat me tevens ook nog is opgevallen is dat het verbruik er een stuk op vooruit is gegaan.
Nu week de verbruikmeter al behoorlijk af maar dit is veelbelovend!

100kmh: 1:16.7 -> 1:18+
120kmh: 1:15.2 -> 1:17
130khm: 1:13-14 -> 1:16.4

Nu even afwachten op tankbeurten over een paar weken, nu speel ik eerst nog even met het nieuwe vermogen :-p
Herkenbaar, Het verbruik van mijn Yeti is uiteindelijk ook met zo'n 4% verbeterd na de tuning.
 

yves1966

Forumguru
Ik was even bang dat door de "lage" standaard waarden het na het chippen niet boven de 130PK uit zou komen..

MAAR

WOEI, ze hebben de paarden wakker gekregen en meteen laten vermenigvuldigen!

Voor: 100.6PK met 251.1Nm
Na: 148.4PK met 348.8Nm!!

Een winst van maarliefst 47,5% op de PK's en 38,9% op het koppel!
Ik ben zeer tevreden!

Niet geheel onbelangrijk, wat merk ik er nou van??
Nou, het is een hele verademing! De auto doet iets als ik het gas intrap!
Ik kan iedereen het chippen bij JDEngineering aanraden!
Voorheen
100-120kmh 5e versnelling -> 8,3 sec ---> Nu: krap 5 sec
Kan je mij zeggen wat dit in het geheel heeft gekost en de adresgegevens van JD?
Heb namelijk dezelfde 1.6 TDI maar van 2013 en ben aan het overwegen of tunen wel opbrengt voor de 15000 km die ik doe jaarlijks.
 

DeNnZ

Forumguru
@yves,

Het totaal plaatje was €599,-, dit is inclusief de testbank.
Normaals rekenen ze voor de testbank een meerprijs van ik meen €120,-

Ik heb ze gevraagd of ze me een pakketprijs konden geven en dit deden ze in de vorm van chippen + testbank samen voor €599,-

Ik weet dat er goedkopere tuners te vinden zijn, maar mede door alle positieve verhalen hier op het forum en de goede naam van JD heb ik de pakweg €100,- meer er dubbel en dwars voor over.
Je zal je auto echt niet meer terug herkennen. Het rijplezier stijgt zonder overdrijven met 200%!
Het verbruik is mooi meegenomen maar ik denk niet dat je het alléén daarvoor moet doen.

Ze zijn hier te vinden:
JD Engineering
www.JDengineering.nl
Hanzeweg 22, 7241 CS Lochem
0573 258 752
 

yves1966

Forumguru
@yves,

Het totaal plaatje was €599,-, dit is inclusief de testbank.
Normaals rekenen ze voor de testbank een meerprijs van ik meen €120,-

Ik heb ze gevraagd of ze me een pakketprijs konden geven en dit deden ze in de vorm van chippen + testbank samen voor €599,-

Ik weet dat er goedkopere tuners te vinden zijn, maar mede door alle positieve verhalen hier op het forum en de goede naam van JD heb ik de pakweg €100,- meer er dubbel en dwars voor over.
Je zal je auto echt niet meer terug herkennen. Het rijplezier stijgt zonder overdrijven met 200%!
Het verbruik is mooi meegenomen maar ik denk niet dat je het alléén daarvoor moet doen.

Ze zijn hier te vinden:
JD Engineering
www.JDengineering.nl
Hanzeweg 22, 7241 CS Lochem
0573 258 752
Bedankt voor de info.
 

Race Eend

Forumguru
Voor de geinteresseerden een videotje 100-140 kmh in de 5, voor en na het chippen:

KLIK

Leuk gedaan Dennis. Zeer duidelijk te zien zo!

Mag ik die video van jou delen? (desnoods download ik hem even en doe ik een nieuwe upload, zodat hij niet op jou naam staat).
 
Bovenaan Onderaan